Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuhygienisti oli tyly

Vierailija
17.10.2021 |

Hammaskiven poistoon menin. Kyseli puhdistustottumuksia ja kerroin. Puhdistaesssa alkoi valittaa kuinka oli niin paljon plakkia ienrajassa sisäpuolella, että osaanko pestä hampaani vai hutiloinko. Näytti minulle proteesilla kuinka harjalla pestään. Totesin , et olen pessyt juuri noin jo vuosia, sähköharjalla, tikutan ja lankaan 2 x päivässä., syön xylitolia ja fluoria ja käytän fluorihuuhdetta iltaisin., pesen kielen.Se hammaskivi mitä on ei ainakaan johdu siitä, etten pesisi ja yrittäisi mahdollismman huolella pestä
Sitten alkoi inttämään, että juurohoidettu hammas jossa nyt paikattava karies ei voi oireilla mitenkään. Sanoi vaan, että jos vielä jotain isompaa siinä on niin joudutaan poistamaan.
Senkin tiedän mutta hirveen tyly ja syyllistävä oli.Ei tainnu ymmärtää, että jos on lääkityksiä jotka vaikuttaa suun kuivuuteen ym. Ja ikää enemmän kuin 30 voi olla jo hampaissa enemmänkin paikkoja.Enpä ihmettele miksi ihmissä on kammoa julkisella puolella hammashoitoon. Lääkäri oli ihan asiallinen mutta kamala kiire kuulsi läpi työstä. Hän oli sitä mieltä, että hampaissa ei juuri paljoa hammaskiveä ollut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun kiinnostaa

Vierailija
2/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun kiinnostaa

Mitäs luit , tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan välillä tylyjä.

Vierailija
4/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisteissä on oikeesti joitakin todella tylyjä itseään täynnä olevia tyyppejä. Yhestä ois pitänyt tehdä ilmotus jonnekin, mutta en viittiny, eihän se mitään ois auttanu. Tahallaan puhdistavat ultraäänellä, vaikka tietävät sen olevan ällöä. Hammaslääkäri sanoi mulle, että hammaskiveä on niin vähän, että rapsuttelemalla lähtee ja antoi suuhygienistille ajan ja tottavie suuhyginistin piti päästä ultralla puhdistamaan. Tylyjä ovat myös lapsille.

Vierailija
5/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin paskalla suoli toimi neljän päivän jälkeen taas kunnolla tuli melkein pöntön täydeltä niin että piti pari kertaa vetää hyvä ettei tukkoon mennyt sitten pesin hampaita ohjeen mukaanmutta silti tuli hammaskivi

Vierailija
6/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oral pahin paikka

Vierailija
7/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että keskimääräistä enemmän on autisminkirjon käyttäytymistä suun terveydenhuollon puolella?

Vaatii varmaan tietyn asennoitumistavan kun alalle hakeutuu.

Vierailija
8/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtänsä se vaan tekee. Selvästi sulla on väärä tapa puhdistaa hampaat, jos sitä plakkia kerran on. Mut jatka toki samaan malliin, jos et halua ottaa ammattilaiselta neuvoja vastaan.

Vierailija
9/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on syljen koostumus sellainen, että hammaskiveä tulee normaalia helpommin. Minullakin on, ja ketuttaa kun hammaslääkärissä aina jauhetaan ja jankutetaan siitä puhdistamisesta. Reikiä minulla ei ole koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän