Onko täällä muita yksinhuoltajia jotka joutuu salaamaan työssäkäyntinsä esim. koululta?
Lapset ovat 10 ja 12. Teen työtä klo 16-22. Erään kerran minulle sanottiin että lapsia ei saa jättää yksin työn takia, että pitäisi olla lapsenvahti. Työnteko meinasi johtaa lastensuojeluilmoitukseen. Lupasin jättää työni. Täälläpäin ei ole lastenhoitoapua edes maksua vastaan. Olen joutunut ohjeistamaan lapsia että jos esim. koulussa tulee vanhempien työnteko puheeksi, niin pitää sanoa että olen työtön. Kerran ovat joutuneet valehtelemaan. Lapset ovat normaaleja lapsia ja osaavat lämmittää valmiin ruoan kun olen töissä. Koulun jälkeen katson että tekevät läksynsä ennenkuin menen töihin. Vaikeaksi on mennyt nyky-yhteiskunta.
Kommentit (14)
Lapsesi varmaan pärjäävät tuossa iässä oikein hyvin. Ikävää tietenkin on, että teillä ei ole yhteistä aikaa enemmän, mutta onhan sinulla kuitenkin vapaapäiviäkin viikossa (?) Oletan, että lapset tekevät myös kotihommia tuona aikana ja oppivat ottamaan vastuuta. Samoin oppivat huolehtimaan toisistaan. Typerintä tietenkin on se, että sinun pitää pelätä huostaanottoa. Normaalissa ja terveessä yhteiskunnassa saisit sellaista apua, joka oikeasti auttaisi sinua ja lapsiasi.
Ei tarvitse valehdella, ei minun, eikä lasten.
Vapaapäiviä on kaksi viikossa. Lapset tekevät pikkuaskareita kotona, syövät ja hoitavat iltatoimet valmiiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä tilanne? Päivätyö ja kaksi vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä tilanne? Päivätyö ja kaksi vanhempaa.
Kyllä päivätyö, vanhemmat eri kodeissa.
Mä, sossuviranomaiset ravaa mun kotona jatkuvasti kun sanoo ettei lapsia sais altistaa alkohollile ja tupakille mut millä ihmeel mä sit kestäisin tätä arkee?
Melkein joka päivä munkin lapset on keskenään kotona koulun jälkeen, kun me olemme töissä. Mikähän ongelma tässäkin nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Melkein joka päivä munkin lapset on keskenään kotona koulun jälkeen, kun me olemme töissä. Mikähän ongelma tässäkin nyt on?
Eihän siinä sinällään mitään ongelmaa olekaan, mutta aloittaja joutuu pelkäämään, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä sinällään mitään ongelmaa olekaan, mutta aloittaja joutuu pelkäämään, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen sen takia.
Mitä se haittais. Nehän hommais sit vaan jeesiä jos sitä tarvii. Mut jos ne kokee, et lapset pärjää, nii ei siinä mitään.
Omat lapseni jäävät aamulla kahdestaan nukkumaan, kun puoliso lähtee aikaisin töihin ja ennen kun minä pääsen yövuorosta kotiin.
Lapset ala-asteella. Isompi mahdollisuus, että voitan lotossa, kun se et talo räjähtää aamulla kun vanhemmat hetken yhtä aikaa poissa.
Leikkiihän tuon ikäiset tuntejakin ties missä kavereitten kanssa, eikä aikuisia lähellä. Miksei siitä olla huolissaan? Toisekseen lapsille opetetaan sitä itsenäistä pärjäämistä. Veitsen käyttöä, mikron käyttöä, hätänumero, oma osoite, missä laastarit, naapurilta löytyy vara-avain, hammaspesut, vahdi ruokaa kun se on mikrossa, ei ruokailuvälineitä mikroon, ruuat jääkaappiin kun on syöty jne.
Myös joululahja ostoksille ollaan lähdetty puolison kanssa kahdestaan, oltu joitain tunteja poissa. Kyllä ne soittaa jos lähtee kaverille. Valot pois, ovi lukkoon ja avain mukaan.
Sit taas jos vanhemmat tekee kaikki lapsien puolesta leivän voitelemisesta nauhojen sitomiseen, ei välttämättä edes 17v pärjää yksin kotona.
Eiköhän tuonikäiset pärjää yksinkin iltaan asti jos ei ole mistään erityislapsista kyse. Lämmittävät valmiit ruuat. Jestas sentään mikä holhousvaltio tämä on. Moni tuonikäinen luuhaa illat kavereilla tai ulkona tai kulkee harrastuksista kotiin itsekseen, ulkoiluttaa koiraa tms. Turvassahan he kotona ovat ja vielä kaksin. Osaavat soittaa hätänumeroon jos syttyy tulipalo jne.
Miksei toinen vanhempi auta?