Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä, joka tykkää enemmän asioista kuin ihmisistä?

Vierailija
17.10.2021 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakeskeinen?

Vierailija
2/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Ei minua loukkaa, jos naapurin Pertti tykkää enemmän flyygelistään kuin minusta.

Vierailija
4/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mitään mieltä. Ei minua loukkaa, jos naapurin Pertti tykkää enemmän flyygelistään kuin minusta.

Ei flyygeli ole mikään asia. Tai on tietysti samassa laajassa merkityksessä kuin ihminenkin on asia, mutta tässä tarkoitettiin varmaan sitä, että joku tykkää esim. isänmaallisuudesta tai sosialismista enemmän kuin ihmisistä.

Vierailija
5/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa ammateissa käsitellään asioita. Johtajatkin ajattelevat ihmisiä asioina. 

Vierailija
6/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakeskeinen?

Minusta on luonnollista että ihminen haluaa välillä keskittyä kunnolla johonkin asiaan olipa kyse sitten työstä tai harrastuksesta. Joku voi haluta keskittyä mielimusiikinsa kuuntelemiseen, tietyn kirjan lukemiseen, mielenkiintoisen elokuvan katseluun tai tietokonepelin pelaamisen täysin omassa rauhassa ilman muiden seuraa. Luovan yksinolon kautta sitä saa uusia ideoita ja samalla sitä kertyy tiettyä sosiaalista nälkää ja halua tavata muita ihmisiä.

Puhtaasti ihmiskeskeinen henkilö taas saattaa mennä täysin virran mukana eikä hänellä ole välttämättä muodostunut omaa analyyttista makua ja mielipidettä, joka ohjaisi ensisijaisesti hänen toimintaansa. Joillekin ei ole välttämättä suurta eroa katsooko tv:stä "Poliisiopisto 7 - Tehtävä Moskovassa" vai "Pulp Fiction" elokuvaa.

Vierailija
7/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehiä keskimäärin kiinnostavat persoonattomat asiat, kuten matematiikka ja fysiikka, enemmän kuin naisia.

Vierailija
8/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kirjailija Martti Haavio, joka arveli, että hänen ensimmäiselle vaimolleen merkitsivät asiat enemmän kuin ihmiset. Vaikea sanoa tietysti, oliko näin.

Vierailija
9/9 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen hei se oon mä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi