Onko teille käynyt niin että lääkäri tai labra mokaa niin, että labrassa testataan täysin väärät asiat?
Mulle nyt eka kerta kun ilmeisesti käynyt näin. En itsekään vielä tiedä onko lääkäri edes laittanut lähetteeseen oikeat labrat vai onko virhe tapahtunut laboratoriossa.
Lääkäri ei puhunut kunnolla suomea ja koko vastaanotto oli todella hankala Hän selvästi halusi puhua suomea (itse olisin puhunnut mielumminn englantia) ja tuntui välillä että ihan kaikki ei mene jakeluun hänellä. Mutta esitin myös kirjallisessa muodossa kaikki tarkat tiedot, joten oletin että ei voinut jäädä mitään epäselvyyttä.
Ja tietysti julkisella puolella tämä kokemus. Käyn yleensä aina yksityisellä, mutta kun nämä labrat on niin kalliita yksityisellä puolella.
Kommentit (5)
Osa tekee tuon tahallaan. Kannattaa nauhoittaa käynnit ja viedä asiat eteenpäin tarvittaessa. Olettaen tietysti, ettei saa oikeutta. Millään "nyt minä saan paremmin apua"-mentaliteetilla saa vain turpaansa.
Pyydä saada nähdä sun tiedot. Joko paperilla tai henkilökohtaisesti, niin saatat saada jotakin selville. Elleivät ole jo peitelleet jälkiä. Nauhoitus aina, puhelut ja käynnit.
On käynyt...piti kuvata raajat niin oli unohtanut mitä piti kuvata..
Olen labrassa töissä, tutkimme ne asiat mille on tehty pyyntö. Ilman pyyntöä emme tee mitään. Joten jos on vääriä asioita tutkittu, se on lääkärin vika, ei labran.
On. Neuvolassa vuosia sitten piti tutkia jotain muuta, mutta olivat testanneet sukupuolitaudit. Selvisi, kun kysyin että mitäs se testitulos oli terveydenhoitaja totesi, ettei sitä ole testattu, mutta tämä x-sukupuolitauti näyttää negaa, että voit olla huoleti meni vaikean näköiseksi kun sanoin, etten ole ollut huolissani eikä siitä ollut epäilystä, mutta tämä asia x piti testata. Änkytti ja sanoi, että mennyt lähetä väärin..