Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärin outo kommentti

Vierailija
16.12.2014 |

Lääkäri sanoi että "Eihän tuo ole mitään oikeaa kiusaamista, oikeaa kiusaamista on se, että käydään fyysisesti käsiksi tai piilotellaan tavaroita" kun kerroin kokemuksistani koulussa. Kyseessä oli siis AMK jossa esiintyi haukkumista tunneilla ja niiden ulkopuolella. Mitä mieltä olette tällaisestä kiusaamisen määritelmästä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:40"]

Todellako ammattikorkeakoulussa esiintyy kiusaamista? Mikä ala?

Mutta siis, todellakin kiusaamista, jos nälvitään ja haukkumisen kohde tuntee olonsa epämiellyttäväksi asiasta.

[/quote]

Ihan varmasti hoitoala.

Vierailija
22/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:06"]

minua kiusattiin ala-asteella sanallisesti ja porukasta poisjättämällä. Eli sun tapaus on kiusaamista! Henkisiä traumoja edelleen poden, viihdyn yksin enkä ole koskaan huomion keskipisteenä. En luota moneenkaan ihmiseen ja olen perus-pessimisti. Varmasti johtuu monen vuoden kiusaamisesta! Pidä puolesi, juttele vaikka oppilaitospastorille!

[/quote]

Miksi peruspessimismi olisi seurausta kiusaamisesta? Osa ihmisistä on optimisteja, osa pessimistejä, so what.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:13"]

Lääkärit ovat ammatti-ihmisiä siinä kuin muutkin. Eli tekevät myös virheitä, on huonoja päiviä ja harkintakyky pettää. Valitettavasti lääkärit yleensä kuuntelevat parhaiten kanssa-akateemista, joka artikuloi asiansa selkeästi ja epäilemättä. Heti kun antaa tilaa epävarmuuksille, ovat vähemmän empatiakykyiset lääkärit vähättelemässä sairauksia. Ei lääkäri ole puolijumala vaan erehtyväinen ammatinharjoittaja. Itse tavanomaisesti, koska voin, pyydän vakavammissa asioissa toisen mielipiteen toiselta lääkäriltäkoska virkavirheitä ja laiminlyontejä on eteen tullut. 

[/quote]Joo, kannattaa esittää ainakin opintorekisteritodistus avoimen yo:n opinnoista, jotta artikulointi kuulostaa selkeältä. AMK:in tutkintoihin päin lääkäri ei pieraise ja siellä ei opi artikuloimaan itseään. Yliopistossa taas oppii puhumaan konemaisesti kipeistä ja henkilökohtaisista asioista. 

Vierailija
24/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:06"]

minua kiusattiin ala-asteella sanallisesti ja porukasta poisjättämällä. Eli sun tapaus on kiusaamista! Henkisiä traumoja edelleen poden, viihdyn yksin enkä ole koskaan huomion keskipisteenä. En luota moneenkaan ihmiseen ja olen perus-pessimisti. Varmasti johtuu monen vuoden kiusaamisesta! Pidä puolesi, juttele vaikka oppilaitospastorille!

[/quote]

Miksi peruspessimismi olisi seurausta kiusaamisesta? Osa ihmisistä on optimisteja, osa pessimistejä, so what.
[/quote]
Ennen kiusaamista mulla oli vielä itsetunto ja luotto ihmisiin ja onneen... Olet varmaan helvetin hyvä psykologiassa, kun osasit noin varmasti sanoa, ettei kiusaaminen vaikuta pessimistisyyteen...

Vierailija
25/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli psykiatrisen polin lääkäri joka haastatteli minua syistä, joiden itse uskoin johtaneen masennukseen. Eli en varannut aikaa terveyskeskuksesta jotta voisin valittaa lääkärille elämästäni :)

AP

Vierailija
26/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli siis psykiatrisen polin lääkäri joka kyseli minulta masennukseen johtaneita syitä. En siis varannut aikaa terveyskeskukseen valittaakseni elämästäni :)

AP

Vierailija
27/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:40"]

Todellako ammattikorkeakoulussa esiintyy kiusaamista? Mikä ala?

Mutta siis, todellakin kiusaamista, jos nälvitään ja haukkumisen kohde tuntee olonsa epämiellyttäväksi asiasta.

[/quote]

Kyllä asia on niin ainakin Lahden Muotoiluinstituutissa.

Vierailija
28/28 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ajatus: On itse ollut aikoinaan koulukiusaaja ja nyt hävettää ja ahdistaa ---> vähättelee nyt muiden kokemuksia kun syyllisyys iskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän