Onko normaalia? Vaimo ei halua että olen hetkeäkään vauvan kanssa kahdestaan.
Sanoin että haluan tulla seuraavalle neuvolakäynnille mukaan koska tämä elämä on ollut yhtä kaaosta puoli vuotta.
Vauva valvoi pe-la yön ja nousin vauvan kanssa aamulla että vaimo saa nukkua, puettiin päälle ja lähdin lenkille. Laitoin lapun pöydälle että ollaan pari tuntia ulkona että hän saisi nukkua.
Tunnin päästä alkaa soittelu että tulkaa heti kotiin, sanoin että ok, käännyn takaisin mutta yrittäisi nyt huilata ja meillä täällä kaikki hyvin, vauva nukkuu vaunuissa.
Kotiin päästyämme sain haukut koska olin ilman ”lupaa” vienyt lapsen ulos.
Tätä tapahtuu usein, jos vaimo on vaikka päiväunilla ja käyn vauvan kanssa kaupassa että saan tehtyä ruokaa, niin alkaa valitus, minun pitäisi viihdyttää vauvaa niin että hän on koko ajan lähettyvillä.
Eihän tämä voi olla normaalia? Voinko ottaa asian puheeksi neuvolassa? Vauva on nyt 6kk
Kommentit (26)
Tee vaimolle selväksi että vauva on myös sinun lapsesi, olet ihan yhtä täysivaltainen vanhempi kuin vaimo eikä sinun tarvitse kysellä lupaa jos haluat viedä vauvan ulos. Kyllä se lappu riittää.
Mä taas annoin ja rohkaisin miestä olemaan vauvan kanssa. Lähdin itse usein lenkille tms että saavat rakentaa omaa juttuaan rauhassa. Noh tässä kävi lopulta niin että miehestä tuli se omistushaluinen, joka työnsi mua pois. Vuoden iässä lapsi jäi isänsä kanssa kotiin ja mä menin töihin. Aina kun koitin olla lapsen kanssa mies tuli neuvomaan että älä tee noin, ei se tykkää... Ja jos lähti itse johonkin teki hirveän numeron että kuinka hirveää on jättää lapsi mulle ja lopulta lapsikin alkoi itkeä näitä lähtöjä. Jos lapsi löi tai puri mua ja kielsin, mies suuttuu mulle hirveästi ja aloitti saarnan kuinka lapsi ei tarkoita ja en mä saa lasta kieltää ja usein lapsi meni itkien isän syliin ja lähtivät toiseen huoneeseen isän mutistessa ilkeästä äidistä. Että kaikki sympatiat ap, ei ole Normaalia vaimon käytös. Hakekaa apua, ettei käy niin kuin meille. Lopulta erottiin, koska mun pää ei kestänyt enää. Omassa kodissa omassa rauhassa pystyin luomaan lapseen uudestaan hyvän lämpimän suhteen
Voisitko ostaa kynää ja paperia kotiin, jättää lapun vaimolle kun lähdet vauvan kanssa. Hormonihuuruinen äiti, eka lapsi. Tuntuuhan se todella pahalta kun ei tiedä missä se lapsi on. Ei tarvitse säikytellä toista.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ostaa kynää ja paperia kotiin, jättää lapun vaimolle kun lähdet vauvan kanssa. Hormonihuuruinen äiti, eka lapsi. Tuntuuhan se todella pahalta kun ei tiedä missä se lapsi on. Ei tarvitse säikytellä toista.
Voisitko sä kerrata alakoulun niin oppisit lukemaan ja sisäistämään lukemasi.
Ap on jättänyt vaimolle lapun.
Ei todellakaan ole normaalia. Todella ihanaa, että otat myös vastuuta vauvanhoidosta ja annat vaimosi levätä. Niin kuin monet ovat jo edellä todenneet, vaimosi vaikuttaa haluavan "omia" lapsen kokonaan itselleen eikä luota sinuun, vaikka ainakin kirjoituksesi perusteella vaikutat oikein hyvältä ja osallistuvalta isältä. Yritä jutella asiasta vaimosi kanssa ja ehdottomasti kannattaa ottaa asia puheeksi myös neuvolassa