Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Nyt puhuu teho­hoito­lääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.

Vierailija
17.10.2021 |

Kommentit (1190)

Vierailija
501/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hoitaja viet taudin kotiisi vaikka lapseesi niin lapsethan sairastavat taudin lievänä, niin mitä sitten? Pelon takana on nyt jotakin muuta. Kakistakaa pihalle vaan.

Vierailija
502/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilenhän tästä oli puhetta et tuo tehohoidon kipuraja HUSin alueella on 13potilasta :DD ei oo kyllä tasan mun vika jos siinä on suomen hoitokapasiteetti!

Tämmöiset kommentit tuntuvat niin julmilta. Yksi koronapotilas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan. Koronapotilas on keskimäärin teholla 11 vrk kun muut tehohoitopotilaat keskimäärin n. 2vrk. Esimerkiksi tyksissä lasten tehon hoitajat ovat siirtyneet aikuisten teholle työskentelemään ja lasten sydän, aivo ja skolioosi leikkauksia on peruttu

Tässä on ollut 1,5 vuotta aikaa lisätä sitä tehohoitokapasiteettia. Mikä hel*etti siinä on, ettei sitä kapasiteettia ole lisätty?

Tämä sama laulu on ollut myös monissa muussa maissa. Lupailtiin satoja uusia paikkoja. Useammissa on käynyt jopa niin että tehohoitopaikkoja on vähennetty entisestään. Vaikuttaa ihan tarkoituksenmukaiselta.

Mistä otat? Yksi tehohoitopailka edellyttää 3 ammattitaitoista sairaanhoitajaa. Entisetkin lähtee alalta.

Ei riitä 3 hoitajaa koronapotilaan hoitoon. Puolet lisää…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää nyt vaan ne hommanne siellä teholla, siksi teidät on sinne palkattu. Ei täällä kirvesmiehetkään valita että, älkää ostako enää uusia asuntoja, on niin kova työ valmistaa niitä. Teille maksetaan työstä hyvä korvaus kaiken lisäksi. Moni tekee raskaampaa työtä mitättömällä palkalla. Jos ei homma kiinnosta niin vaihtoon, motivoituneita uusia tekijöitä varmasti löytyy. Ja ne hienot laitteet on ostettu käyttöä varten, ei koristeeksi.

Tätä minäkin vähän mietin että mitä siellä teho-osastolla pitäisi tapahtua?

Ilmeisesti ei mitään, ettei henkilökunta rasitu.

Eiköhän ne osastot ja laitteet ole käytettäväksi tehty ja työajalla tehdään töitä niin kuin muuallakin.

Vierailija
504/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tilastoja piikin vuoksi sairaalassa hoidettavista kerrota? Eräs sairaanhoitaja paljasti, että kolmasosa potilaista sairaalassa ovat siellä piikin seurausten vuoksi.

Tuo sun sairaanhoitaja kommentti on paljastettu valheeksi kuten ambulanssit koulun pihalla.

Vierailija
505/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptit jakeluun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.

Aika helevetin monta.

Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.

Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.

Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.

Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.

En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.

Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä

haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.

Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.

Älä ota rokotusta, tuskin saat vakavaa koronaankaan, mutta jos niin pienellä toenäköisyydellä  tapahtuisi niin hoida se taut ihan kotona. Älä tule sairaalaan.

T lekuri

Lääkärin etiikka on terveyteen auttaminen sairauden poistaminen tai hoitaminen kivun lievennys ja puutteiden poistaminen vitamiinit lääkkeet ja korjaukset . Aina on autettava kun osaa ja voi.

Niinpä "aina on autettava kun osaa ja VOI". Artikkelin pointtina oli se, että sairaalan tehon ollessa täynnä ja ylikin ei ole enää resursseja auttaa kaikkia apua tarvitsevia. Eli silloin EI VOI.

Vierailija
506/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha inistä. Suomalaisille kuuluu terveydenhuolto. Ei mitään väliä onko ottanut rokotusta vai ei. Tätä suomalaiset haluaa.

Reiluinta olisi kun kaikki maksaisivat itse hoitokulunsa. Loppuisi sairaiden hyysääminen muiden kustannuksella.

Eiköhän vielä tule se päivä kun lakia muutetaan. Eihän tää loputtomiin nykyisellään jatku. Se on varmaa. Joudutaan vetämään rajoja ja päättämään kuka saa hoitoa ja millä perusteilla. En yhtään ihmettele jos päädytään siihen että rokottamattomia ei enää oteta sairaalahoitoon siinä vaiheessa kun hoitoa ei vaan enää ole mahdollista kaikille tarjota. Siinä ei enää auta edes raha. Kun koko henkilökunta ja kaikki laitteet on kiinni muissa potilaissa, on vaan fakta että rokottamattomat koronapotilaat saa pärjätä kotonaan. Kuka sitten mitenkin. Joku toipuu, joku kuolee. Miten muullakaan tavalla tää voisi muka mennä? Eikä tähän luultavasti edes enää ole kovin pitkä matka. No…sitähän tunnetusti saa mitä tilaa!

Eioo pakko uskoa, mutta eipä tarvitse olla ennustaja nähdäkseen tulevaisuuteen tässä tilanteessa. Varsinainen ihme pitäisi tapahtua ettei näin kävisi. Koronan pitäisi itsekseen vaan yllättäen hiipua pois, tai taivaalta tippua ammattitaitoista hoitohenkilökuntaa jotka toisivat tarvittavat laitteet mukanaan.

Vierailija
507/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ns. yhteiskunnalle tarpeettomat jätetään hoidotta

Vierailija
508/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilenhän tästä oli puhetta et tuo tehohoidon kipuraja HUSin alueella on 13potilasta :DD ei oo kyllä tasan mun vika jos siinä on suomen hoitokapasiteetti!

Ethän sinä tajuakaan. Muitakin potilasryhmiä, joilla on tehohoidon tarve, riittää tehoille täyttämään potilaspaikat.

Vierailija
509/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptit jakeluun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.

Aika helevetin monta.

Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.

Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.

Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.

Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.

En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.

Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä

haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.

Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.

Älä ota rokotusta, tuskin saat vakavaa koronaankaan, mutta jos niin pienellä toenäköisyydellä  tapahtuisi niin hoida se taut ihan kotona. Älä tule sairaalaan.

T lekuri

Lääkärin etiikka on terveyteen auttaminen sairauden poistaminen tai hoitaminen kivun lievennys ja puutteiden poistaminen vitamiinit lääkkeet ja korjaukset . Aina on autettava kun osaa ja voi.

Niinpä "aina on autettava kun osaa ja VOI". Artikkelin pointtina oli se, että sairaalan tehon ollessa täynnä ja ylikin ei ole enää resursseja auttaa kaikkia apua tarvitsevia. Eli silloin EI VOI.

Just näin! Edes paraskaan lääkäri ei ole taikuri. Vähän sama jos joku lentokoneessa saa vaikka massiivisen sisäisen verenvuodon. Vaikka paikalla olisi 20 lääkäriä, he eivät voisi niissä olosuhteissa ja käytettävissä olevilla välineillä tehdä mitään.

Vierailija
510/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen täällä sekoilee mamunsa kanssa. Mene sinne Marokkon asumaan. Siellä on se sun hakemasi vapaus

Vierailija
511/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset kommentit tuntuvat niin julmilta. Yksi koronapotilas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan. Koronapotilas on keskimäärin teholla 11 vrk kun muut tehohoitopotilaat keskimäärin n. 2vrk. Esimerkiksi tyksissä lasten tehon hoitajat ovat siirtyneet aikuisten teholle työskentelemään ja lasten sydän, aivo ja skolioosi leikkauksia on peruttu

Tässä on ollut 1,5 vuotta aikaa lisätä sitä tehohoitokapasiteettia. Mikä hel*etti siinä on, ettei sitä kapasiteettia ole lisätty?

Tämä sama laulu on ollut myös monissa muussa maissa. Lupailtiin satoja uusia paikkoja. Useammissa on käynyt jopa niin että tehohoitopaikkoja on vähennetty entisestään. Vaikuttaa ihan tarkoituksenmukaiselta.

Mistä otat? Yksi tehohoitopailka edellyttää 3 ammattitaitoista sairaanhoitajaa. Entisetkin lähtee alalta.

Ei riitä 3 hoitajaa koronapotilaan hoitoon. Puolet lisää…

4,5 hoitajaa?

Vierailija
512/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tilastoja piikin vuoksi sairaalassa hoidettavista kerrota? Eräs sairaanhoitaja paljasti, että kolmasosa potilaista sairaalassa ovat siellä piikin seurausten vuoksi.

Tuo sun sairaanhoitaja kommentti on paljastettu valheeksi kuten ambulanssit koulun pihalla.

Mitähän joku saa siitä että keksii tällaisia valheita ja levittää niitä? T. Ihan oikea sairaanhoitaja

Vierailija
513/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa niin onko väärässä työssä?

Vierailija
514/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää nyt vaan ne hommanne siellä teholla, siksi teidät on sinne palkattu. Ei täällä kirvesmiehetkään valita että, älkää ostako enää uusia asuntoja, on niin kova työ valmistaa niitä. Teille maksetaan työstä hyvä korvaus kaiken lisäksi. Moni tekee raskaampaa työtä mitättömällä palkalla. Jos ei homma kiinnosta niin vaihtoon, motivoituneita uusia tekijöitä varmasti löytyy. Ja ne hienot laitteet on ostettu käyttöä varten, ei koristeeksi.

Itse olin nelisen vuotta ainoa vakituinen hoitaja 25 potilaan tehostetun palveluasumisen yksikössä, suuri osa vuodepotilaita. Eipä ketään kiinnostanut raatamiseni. Joskus tuli vuoroon jostakin uppo-outo sijainen, joskus ei. Kun pesee, lääkitsee, pukee, syöttää tuon määrän potilaita aamulla klo 6.30 - 9.00, saa olla Ihmenainen. Sama puolelta päivin.

Sitten työnantaja laittaa viestiä "Teethän iltavuoron, ei ole ketään saatu?"

Tarkoitan sitä että on muuallakin kuin teholla rankkaa. Sevaan ei ole niin hohdokasta.

Kasvoipa kaikista lapsistani itsenäisiä, kun ei äitiä juuri näkynyt.

Teholla on kuulemma 5 hoitajaa yhtä koronapotilasta varten.

Suomeen saataisiin 400 tehohoitopaikkaa lisää, jos hoitajien määrä per potilas pudotettaisiin kahteen ja palkattaisiin jokaiselle hoitajalle yksi 300000 työttömästä apulaiseksi.

Mitä se työtön osaisi siellä Teholla tehdä? Mitä ajattelit ehdottaa?Tiedätkö että viime vuonnakoulutettiin ammattitaitoisia sairaanhoitajia tehohoitoon eikä nekään pystyneet paöjon tekemään. T. Tehohoitaja

Koska sairaan kääntely on niin raskasta tarvitaan 5 hoitajaa.

Koronapotilaan hoito on kuusi kertaa työläämpää, kuin ns tavallisen tehohoitopotilaan.

Niinkö ne iltasanomissa kertoo? 🤣🤣

Missä olisi pitänyt? Harvoin Magneettimedia haastattelee lääkäreitä. Miksi räkänauruhymiö?

Vierailija
515/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää nyt viimeistään elintestamentti.

Miksi?

Vierailija
516/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, teholla 3 koronapotilasta ja kaikki romahtaa? Jos Suomessa on näin surkea terveydenhuolto niin syyttävä sormi kannattaa osottaa sinne eduskuntaan. Hoitohenkilökunta on ollut ihan loppu jo viimeiset 10 v ainakin.

Kyllä tästä tilanteesta saa ottaa rokottamattomatkin vastuuta. Heidän takiaan moni leikkausta odottava joutuu kärsimään turhaan. Missään tapauksessa rokottamattomia koronapotilaita ei ainakaan pitäisi asettaa etusijalle muihin sairaalahoitoa tarvitseviin nähden. Hoidettakoon heitä vain, jos sattuu olemaan tilaa ja vapaita hoitajia.

Vierailija
517/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vieläkään kukaan löytänyt tilastoja, moniko perusterve, normaalipainoinen alle 40 v.nainen on joutunut sairaalaan?

Miksi löydän vain tilastoja siitä, moniko on rokotettu/rokottamaton?

ps.olen siis rokotettu

Vierailija
518/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tutkisi kuinka paljon näille "väsyneille" lääkäreille maksetaan näistä valheellisista ulostuloista. Korruptio jyllää.

Vierailija
519/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo lääkärit menettäneet järkensä?

Säikähtäneet, kun ei voikaan enää vain patsastella valkoinen takki päällä ja vittuilla sairaalahierarkiassa alempana oleville. Joutuu oikein likaamaan kätensä (ja takkinsa) ja tekemään TÖITÄ  sen kymppitonnin kuukausiliksan eteen!!!

Vierailija
520/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut vastausta edelleenkään siihen että mitä hoitajat pelkää jos on rokotettu jne? Kansantaloudesta huolehtiminen kuuluu hallitukselle ja eduskunnalle. Yleensä pelätään että työt loppuu, tai tulee yt:t tms. No nythän työtä ainakin riittää eli mikä pelottaa jos teidät on rokotettu? 

Eihän tässä mitään jos kerran on sitten ok että kun vuoroni hoidan, voin vaan lähteä kotiin riippumatta osaston tilanteesta. Jos tilanne ei vaikuta mitenkään minun taukoihini ja työvuoroihini tai muullakaan tavalla työolosuhteisiin, niin fine. Ylityöt ja äkilliset itsestä riippumattomat vuoronvaihdot ei nappaa.