IL: Nyt puhuu tehohoitolääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.
Ottakaa nyt ihan oikeasti niitä rokotteita.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (1190)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nyt kuitenkin uskon ennemmin etulinjassa päivittäin toimivaa lääkäri- ja hoitohenkilöstöä kuin keskustelupalstan trolleja ja vähättelijöitä.
Itse taas mietin, että kumman vintti on pimentynyt pahemmin. Ajattele, kun katkaset käden ja lääkärit hoitaa jalkaa!
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton vamhustenhoitaja on altistanut parisenkymmentä ihmistä Satakunnassa ja osa sairastunut, kun työnantaja ei saa vaatia rokotuksia työntekijöiltään. Imbesilli laki on muutettava ja vaadittava koronapassin käyttöä tällaisissa töissä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a819d313-bd67-41d0-be66-1a761f6e7eea
Siis sen sijaan että kysyttäisiin miksi rokote ei suojannut vanhuksia, syytellään yhtä rokottamatonta? Kuitenkin varmaan 95% hoitokodin asukkaista on rokotettu, joten melkein kaikkien olisi pitänyt olla suojassa? Mitä helvetin väliä sillä edes on jos kaikki hoitajat olisivatkin rokotettuja kun rokotetutkin voivat tartuttaa muita!
On aivan sairasta vaatia ihmisiä ottamaan uuden teknologian rokote joka on vielä testivaiheessa vuoteen 2023 asti. Missä kehorauha on nyt yhtäkkiä? Joku vertasi pakkorokottamista osuvasti raiskaukseen - ketään ei saa pakottaa ottamaan kehoonsa aineita/asioita joita ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän tästä oli puhetta et tuo tehohoidon kipuraja HUSin alueella on 13potilasta :DD ei oo kyllä tasan mun vika jos siinä on suomen hoitokapasiteetti!
Tämmöiset kommentit tuntuvat niin julmilta. Yksi koronapotilas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan. Koronapotilas on keskimäärin teholla 11 vrk kun muut tehohoitopotilaat keskimäärin n. 2vrk. Esimerkiksi tyksissä lasten tehon hoitajat ovat siirtyneet aikuisten teholle työskentelemään ja lasten sydän, aivo ja skolioosi leikkauksia on peruttu
Eikä siinä vielä kaikki. Kaksi suurta asteroidia on lähestymässä maata. Nasa aikoo ne räjäyttää. Voi olla, että korona on rokotuttejen pienin murhe. Elämme lopun aikoja!
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa joudutettiin ikääntyvien koronakuolemia morfiinilla. Ehkä näin voitaisiin toimia Suomessakin. Pois turha kärsimys ja armokuolema sairaille!
Etenkin koronarokottamattomille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vidun takia ne rokotetut ei sitten ole turvassa? Mitä he pelkäävät?
Esimerkiksi iäkkäille tai muillekaan riskiryhmille ei rokotuksesta huolimatta aina nouse vasta-aineet tarpeeksi. Me jotkut katsos välitämme omaisistamme.
Välittävänä omaisena varmasti huolehdit siitä, etteivät iäkkäät ja muihin riskiryhmiin kuuluvat omaisesi altistukaan koronavirukselle?
Kuinka moneksi vuodeksi ajattelit lukita 70-vuotiaat kotiensa vangeiksi? Moni näistä eli ennen koronaa ihan samanlaista elämää kuin jotkut viiskymppiset. Kävivät kahvilla, kuntosalilla, konserteissa, tapaamassa ystäviään, matkustelivat, muissa harrastuksissa...
Jos kahdesti rokotettunakin edelleen pelkää poistua kotoaan, muuta vaihetoehtoa ei ole kuin pysyä kotona. Suuri osa asiantuntijoistakin on jo kertonut, että koronavirus tulee olemaan meidän "ilonamme" vielä vuosia. On oma valinta, uskaltaako alkaa taas elämään vai ei. Kutsuu ystäviään kotiinsa, jos ei uskalla mennä kahviloihin. Konserteissa yms paikoissa, joissa ei syödä eikä juoda mitään, voi käyttää ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta.
Mä en oikein ymmärrä tätä rokotettujen hysteriaa. Omat vanhempani ovat jo yli 90-vuotiaita, mutta ihan ovat uskaltautuneet tokan rokotteensa jälkeen parturiin ja kampaajalle sekä lääkärin vastaanotolle ja hammaslääkäriin, uskaltavat tavata läheisiään ja osallistua sukujuhliin jne. Olen itsekin kahdesti rokotettu riskiryhmäläinen (mulla immunosupressiivinen lääkitys) ja käytän ffp3-hengityssuojainta joukkoliikennevälineissä, labrassa, lääkärin vastaanotolla (siis silloin, kun etävastaanotto ei onnistu). Olen osallistunut muutamiin juhliinkin jo. Tänäänkin lähden kyläilemään ystäväperheen luokse.
Elämässä on riskejä ja koronatartunta on yksi niistä. Kohta alkaa influenssakausi, onhan omasillasi jo influenssarokote otettuna tai ainakin aika varattuna rokotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n32 sh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.
Myös me perusterveet, alle 40-vuotiaat ja terveellisesti elävät naiset voimme tartuttaa tautia eteenpäin, etenkin jos emme ota rokotetta.
Ihan oikeesti. Menkää kouluun ja opiskelkaa edes perusteet siitä miten rokotukset toimivat. Tai käyttäkää siihen edes sitä nettiä, mikä jokaiselle näyttää suodun.
Menisit itse. Oikean rokotteen teho on 10-vuotta, tämä ei täytä kriteereitä ja edelleen tartutat virusta muihin. Vedä se maski naamaan ja pysy kotona.
Viruksia on joka lähtöön, ja olen ymmärtänyt että helposti mutatoituvien kanssa joudutaan juoksemaan kilpaa jatkuvasti. Influenssarokotuskin joudutaan ottamaan vuosittain - eikä se tee siitä yhtään vähempää oikeaa rokotusta.
Rokotettukin voi tartuttaa virusta eteenpäin, mutta rokote vähentää viruksen määrää ja tartuttavuutta. Joten rokottamaton tartuttaa myös merkittävästi tehokkaammin virusta eteenpäin.
Itse näkisin, että kenelle tahansa maallikolle päätös rokotteen ottamisesta on loppuviimein tunnepohjainen. Joko luotetaan asiantuntijoihin, tai sitten ei. Itseäkin hirvitti ja pelotti haittavaikutukset, mutta päätin 'olla lammas' ja luottaa niihin, jotka ovat asiaan koulutuksensa ja työnsä kautta perehtyneet. Minulla kun ei ole sellaisia kykyjä, että vuosien ja vuosien koulutuksen, tutkimuksen ja työkokemuksen pystyisin peittoamaan vähän nettiä selaamalla vauva.fi:n lukemisen ohessa.
Mutta jos nyt haluaa yrittää perustella ratkaisuaan järjellä, niin olisi hyvä huolehtia, että faktat ovat kunnossa ja että niitä ei tulkita omien pelkojen tai ennakkoluulojen kautta.
Ongelmahan tässä koko pandemiassa on ollut jatkuva faktojen puute. Tutkittu tieto on muuttunut jatkuvasti. Tiedot rokotteiden tehosta ja vaikutuksista muuttuneet. Virus on muuttunut. Yhteiskuntien säännöt ovat muuttuneet. Median tapa viestiä asioista on muuttunut.
Näin kaoottinen ympäristö ei auta ketään tekemään täydellistä päätöstä, eikä ole helppoa uskoa oikeastaan kehenkään, koska kaikilla on omia agendojaan, joiden puolesta he toimivat. Moni ottaa tunnepohjalta rokotuksen, koska uskoo siten säilyvänsä paremmin hengissä ja terveenä.
Median tapa viestiä on peräisin Göbbelsin propagandaopista.
Tostellaan samoja valheita kunnes niistä tulee "totta".
Tehokas ja turvallinen.
Terveydenhuolto ylikuormittuu.
Rokotetut on syyllisiä.
Miksi sitä rokotetta tuhlattiin riskiryhmiin? Kalliiksi tuo tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ja jaksamista toivon hoitohenkilökunnalle ja kiitän heitä yleisellä tasolla työstään jota tekevät jne!
Suomen tehohoidon kapasiteetti on jo alunperin alimitoitettu eli se ei vastaa todellisuutta. Toinen mitä jäin miettimään että aina lukee että hoitohenkilökunta tuntee pelkoa koronaa kohtaan eli voisivat itse sairastua jne. Mutta eikö hoitohenkilökunnalla ole aina riski sairastua ihan kaikkeihin tauteihin mitä sairaalassa tms. hoitoyksiköissä liikkuu ihan kausiflunssasta lähtien? Eli eivätkö tiedosta jo alalle hakiessaan että voivat hoitotyössä sairastua siellä sairaalassa liikkuviin pöpöihin jne. Eli se riski on osa sitä työnkuvaa? Ja miksi nämä niin pelkäävät kun tämäkin lääkäri oli ottanut jo kolme rokotetta ja eikö NE ROKOTTEET ESTÄ SITÄ VAKAVAA TAUTIMUOTOA, joten mitä sitten vaikka rokotettuina sairastuisivat koronaan niin koska rokotteet niin saavat taudin LIEVÄNÄ!
Ihanko vttu tosissaai puhut? Että 19- vuotias hakeutuessaan alalle tiedostaa kaikki alan vaarat? Toisekseen hoitajan työ on pskaduunia pskapalkalla, pitäälö sitä vielä henkensä uhalla tehdä? Muilla aloillamaksetaan vaarallisen työn lisä, hoitajille ei.
Tiedätkö, että hoitajia lähti koronan takia tehoiltapois,ja uusia ei ole saatu tilalle. Eikä saada.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotuksesta tahallaan kieltäytyvien tehohoito on lopetettava. Heille on yhteiskunta tarjonnut ilmaisen rokotemahdollisuuden ja jos eivät sitä ota, ei tarvitse tarjota myöskään tehohoitoa koronan vuoksi. Selvä peli! Tehohoito on varattava rokotetuille ja muille sairaille, jotka tarvitsevat tehohoitoa. On hyvä karsia kusipäitä tästä yhteiskunnasta tätä kautta.
Kyllä me rokottamattomatkin olemme osa yhteiskuntaa. Minäkin olen tehnyt töitä ja maksanut veroja 20 vuotta, enkä ole ikinä ollut sairaalassa potilaana.
Hoitajapula on rakenteellinen ongelma, tehkööt sille jotain. Töitä voi järjestää ja priorisoida. Vuosikausia on kuultu sitä hoitajien valitusta huonosti järjestetystä työstä, jossa hoitajat joutuu tekemään paljon töitä mitkä eivät oikeasti edes kuulu hoitoalaan. Nämä asiat kuntoon ja hoitajat tekemään pelkästään sitä hoitamista, eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ihmettele sitä että sitä myötä kun rokotekattavuus nousee, koronatautimäärät kasvaa? Onko logiikkaa?
On logiikkaa. Korona leviää rokottamattomien keskuudessa ja rajoitukset on purettu. Syy ja seuraus.
Miksi tautimäärät sitten kasvoivat jo ennen kuin rajoitukset purettiin? Heinäkuun alusta lähtien tautimäärä lisääntynyt ja rokotuskattavuus samassa ajassa lisääntynyt huomattavasti. Silti muka se pieni rokottamattomien jäljellä oleva joukko aiheuttaisi tautitapausten lisääntymisen. Ei nyt ihan täsmää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ja jaksamista toivon hoitohenkilökunnalle ja kiitän heitä yleisellä tasolla työstään jota tekevät jne!
Suomen tehohoidon kapasiteetti on jo alunperin alimitoitettu eli se ei vastaa todellisuutta. Toinen mitä jäin miettimään että aina lukee että hoitohenkilökunta tuntee pelkoa koronaa kohtaan eli voisivat itse sairastua jne. Mutta eikö hoitohenkilökunnalla ole aina riski sairastua ihan kaikkeihin tauteihin mitä sairaalassa tms. hoitoyksiköissä liikkuu ihan kausiflunssasta lähtien? Eli eivätkö tiedosta jo alalle hakiessaan että voivat hoitotyössä sairastua siellä sairaalassa liikkuviin pöpöihin jne. Eli se riski on osa sitä työnkuvaa? Ja miksi nämä niin pelkäävät kun tämäkin lääkäri oli ottanut jo kolme rokotetta ja eikö NE ROKOTTEET ESTÄ SITÄ VAKAVAA TAUTIMUOTOA, joten mitä sitten vaikka rokotettuina sairastuisivat koronaan niin koska rokotteet niin saavat taudin LIEVÄNÄ!
Ihanko vttu tosissaai puhut? Että 19- vuotias hakeutuessaan alalle tiedostaa kaikki alan vaarat? Toisekseen hoitajan työ on pskaduunia pskapalkalla, pitäälö sitä vielä henkensä uhalla tehdä? Muilla aloillamaksetaan vaarallisen työn lisä, hoitajille ei.
Tiedätkö, että hoitajia lähti koronan takia tehoiltapois,ja uusia ei ole saatu tilalle. Eikä saada.
Hoitajien pako alalta alkoi Jykä Katalan palkankorotusvalheesta ja siitä seurannesta pakkotyölaista.
Mä olen saanut molemmat rokotteet, mutta ihmettelen miten tehot on ennen koronaa toimineet, onhan siellä hoidettu silloinkin itseaiheutettuja vaivoja. Miten niitä paikkoja Suomessa VOI olla niin vähän?? Henkilökuntavajaus vai vähän laitteita? Miten sikainfluennssan hoidon kanssa pärjättiin tai lintuinfluennsan? Otin silloinkin rokotteet, ei siinä, mutta oliko silloin tällaista tiedotusta?
Olen odottanut jo pidempään, että "suruni" alkaa toimimaan ja "kentät" paranee. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Lapsi valittaa ihan samaa, ei kentän kenttää missään. Edes lentokentän metallinpalåjastin ei ole löytänyt sirujamme.
Arvaa kuinka paljon potuttaa? Vapaasti pääsee kulkemaan, mutta sirua ei vaan löydy. Eikä kenttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikalla vuosia tupakoinneelle koronavirus on paljon vaarallisempi kuin tupakoimattomalle ylipainoselle, jolla ei ole verenpainetautia tai diabetesta.
Lähde? Entä jos tuo vuosia tupakoinut jaksaa juosta puolimaratonin, mutta ylipainoinen ei?
Läskit painaa keuhkoja.
Pitäisi olla selvät sävelet tässä hommassa: jos et rokottaudu ilman terveydellistä estettä, niin maksat itse mahdolliset kymppitonnien tehohoitokustsnnuksesi. Yksinkertaista ja reilu peli, eikä pitäisi olla mitään kiukuteltavaa, kun valinnanvaraa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän tästä oli puhetta et tuo tehohoidon kipuraja HUSin alueella on 13potilasta :DD ei oo kyllä tasan mun vika jos siinä on suomen hoitokapasiteetti!
Tämmöiset kommentit tuntuvat niin julmilta. Yksi koronapotilas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan. Koronapotilas on keskimäärin teholla 11 vrk kun muut tehohoitopotilaat keskimäärin n. 2vrk. Esimerkiksi tyksissä lasten tehon hoitajat ovat siirtyneet aikuisten teholle työskentelemään ja lasten sydän, aivo ja skolioosi leikkauksia on peruttu
Tässä on ollut 1,5 vuotta aikaa lisätä sitä tehohoitokapasiteettia. Mikä hel*etti siinä on, ettei sitä kapasiteettia ole lisätty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nyt kuitenkin uskon ennemmin etulinjassa päivittäin toimivaa lääkäri- ja hoitohenkilöstöä kuin keskustelupalstan trolleja ja vähättelijöitä.
Itse taas mietin, että kumman vintti on pimentynyt pahemmin. Ajattele, kun katkaset käden ja lääkärit hoitaa jalkaa!
Onhan näin käynyt monestikin. Uutisista saanut lukea.
Ota rokote, ettei rokotettu kuole koronaan.
Ootteko te kaikki ottanut sikaflunssa lintuflunssa ja perus flunssarokotukset sitten .....pankkivirkailija ei ole ottanut rokotusta eikä siivooja ei puhu suomea siivooja . Postin jakajat ei ole ottanut eikä viinakaupan myyjä . Torimyyjä ei ole ottanut ei rakennusmieskään. Korson helluntaiseurakunta jakaa ilmaista ruokaa YLE dokumentit . Menkää hakeen ja elämä jatkuu kun ostaa menolipun takaisin omaan luvattuun maahan Arabiaan se on siellä . Etsi kartasta . Teidän ryöstelyretket loppuu nyt . Muuten käy kuin Sodoman la Palma 🌋 .