Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein kissa pissii tai kakkii?

Vierailija
16.12.2014 |

Hankin kissan toissapäivänä. Viime yönä se pissasi mun sängylle. Huoh. Kiikutin sen laatikolle ja kakat se päästi sinne. Toivotaan, että oppi laatikon käytön nyt. Olinkin miettinyt, milloin se oikeen pissaa. Ei kai kissa voi olla pissaamattaa ja kakkaamatta puolitoista vuorokautta? Aluksi se ei kylläkään juonut. Nyt onneksi juo. Mietin vaan, että onko se muuallekin mun kotona ehtinyt päästää. En ainakaan ole löytänyt mitään tai haistanut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän katti kyllä kakkii kaksi tai kolme kertaa päivässä, pissojen määrää en osaa sanoa. Mutta kerran päivässä laatikko tyhjennetään, niin sieltä löytyy isoa ja pienempää paakkua. Eli ilmeisesti useampi pissa saattaa samaan kohtaan osua.

Vierailija
2/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:41"]Minäkin oletan, että kissaa jännittää vielä.

Kissat käyvät pissalla useamman kerran päivässä ja kakkaavat kerran päivässä.

Vehnän- tai maissinorasta kannattaa olla tarjolla kissoille. Edellistä myydään elintarvikeliikkeissä ja kukkakaupoissa tai sitä voi kasvattaa itse vehnänjyvistä. Maissinorasta voi kasvattaa popcorn-jyvistä mullassa. Kauniin vihreä oras on syötävää noin viikossa.

Vaihtoehtona on apteekeissa ja eläinlääkäreissä myytävä (mielestäni kallis) kuituvalmiste Fibre Response.

Kissanhiekan laadulla voi olla merkitystä. Monet kissat pitävät hiekasta. Meillä kissoille on tarjolla pellettejä. Puupelletit eivät haise ja laatikon siivoaminen suuremmista jätteistä on helpompaa.

Ostan puupelletit rautakaupasta 20 kilon säkeissä. Yksi säkki kestää kuukauden ajan kahdella suurikokoisella leikatulla uroskissalla.

Parvekkeen oven luona oleva vesiastia on kissalle mieleinen, koska vesi pysyy viileänä. Juomakuppeja on tarjolla useampi.
[/quote]

Oho, sun viesti jäi huomaamatta. Minäkin käytän pellettejä. Ostin ruokakaupasta Pirkan pellettejä, mutta ne ovat liian pieniä. Putoavat suoraan läpi laatikon raoista. Käytän kuitenki tuon pussin loppuun ja menen sitten metsästämään niitä rautakaupan isompia pellettejä. Mihinköhän sijoittaisin sen jättisäkin yksiössäni... Myydäänkö niitä K-raudassa? Muita suuria rautakauppoja en tiedä lähistöltä, mutten viitsisi seutulippua ostaa turhan takia, jos niitä ei siellä myydäkään.

Noi vehnänalkiot vähän epäilyttää. Moni kissahan on allerginen vehnälle. Ja nehän ovat lihansyöjiä...

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISU MENI ÄSKEN LAATIKOLLE! Ainakin kakkasi sinne. Pissasta en tiedä. Voi kun olen ylpeä, jos kerrasta oppi. :) -ap

Vierailija
4/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jännittää :) Ja voi olla että kissasi ei muistanut missä laatikko on. Jos kissa on pentu, voi kestää kuukausia ennenkuin täysin oppii.

Vierailija
5/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kissa kakkaa kerran päivässä ja pissaa ehkä kolme-neljä kertaa, mutta jos sinun kissasi on juonut vähänlaisesti, niin se ei välttämättä pissaa niin paljon. Hyvä että se kuitenkin nyt juo. Oletko sama kirjoittaja joka kysyi neuvoja kissan kanssa matkustamiseen junassa?

Vierailija
6/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat tykkää monesti juoda erikoisesta paikasta, esim hanasta josta tippuu vettä. Vessanpytystäkin jotkut juo. Onnea kissanhankinnasta!

Vierailija
7/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat hoitaa hommat keskimäärin kerran vuorokaudessa. Siis sekä pissat että kakat.

Vierailija
8/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:24"]

Kissat tykkää monesti juoda erikoisesta paikasta, esim hanasta josta tippuu vettä. Vessanpytystäkin jotkut juo. Onnea kissanhankinnasta!

[/quote]

Kissa juo mieluiten jostain muualta kuin ruokakupin vieressä olevasta vesiastiasta. Tämä kuulemma siksi, että jos vesiastia on ruoan vieressä, kissan aivot sanovat "mautonta ruokaa, hyi, en huoli". Siksi vesiastioita kannattaa sijoitella useampi eri paikkoihin asunnossa. Meillä yksi kissa joi kastelukannusta dippaamalla tassua sinne ja nuolemalla veden tassusta.

Vierailija
9/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oletan, että kissaa jännittää vielä.

Kissat käyvät pissalla useamman kerran päivässä ja kakkaavat kerran päivässä.

Vehnän- tai maissinorasta kannattaa olla tarjolla kissoille. Edellistä myydään elintarvikeliikkeissä ja kukkakaupoissa tai sitä voi kasvattaa itse vehnänjyvistä. Maissinorasta voi kasvattaa popcorn-jyvistä mullassa. Kauniin vihreä oras on syötävää noin viikossa.

Vaihtoehtona on apteekeissa ja eläinlääkäreissä myytävä (mielestäni kallis) kuituvalmiste Fibre Response.

Kissanhiekan laadulla voi olla merkitystä. Monet kissat pitävät hiekasta. Meillä kissoille on tarjolla pellettejä. Puupelletit eivät haise ja laatikon siivoaminen suuremmista jätteistä on helpompaa.

Ostan puupelletit rautakaupasta 20 kilon säkeissä. Yksi säkki kestää kuukauden ajan kahdella suurikokoisella leikatulla uroskissalla.

Parvekkeen oven luona oleva vesiastia on kissalle mieleinen, koska vesi pysyy viileänä. Juomakuppeja on tarjolla useampi.

Vierailija
10/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama olen, joka kissan kanssa matkusti. Ihan pentu se vielä on, eikä ole laatikkoa koskaan nähnytkään. Mulla on vieläpä pellettejä siinä kissanhiekan sijaan. Hiekka saattaisi olla kissalle mieluisampi, mutta pitäydyn pelleteissä. Olen iloinen, että kissa juo nyt. Tosiaan, saattaa olla, että toi oli eka satsi, koska en oo nähnyt sen juovan kuin vasta eilen illalla pari kertaa. Se tykkää juoda myös kukkaruukun alusesta, mikä mulla om vessassa odottamassa pesua :D Mutta kyllä se ihan kiposta juo siitä ruoan vierestä. Kuinka monta kertaa teidän piti kantaa kissa laatikolle ennen kuin se oppi? Paljon se ainakin kaapi pellettejä, kun olin sen sinne laittanut. Ystävän kissa oppi kuulemma jo kolmen kerran jälkeen.

-ap

P.S. Niille, jotka sunnuntain matkustusketjua luki, kisusta tuli jo eilen ihan kesy! Kehrää ja leipoo ja änkee syliin. Kova on leikkimäänkin <3

Vierailija
11/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:24"]

Kissa juo mieluiten jostain muualta kuin ruokakupin vieressä olevasta vesiastiasta. Tämä kuulemma siksi, että jos vesiastia on ruoan vieressä, kissan aivot sanovat "mautonta ruokaa, hyi, en huoli". Siksi vesiastioita kannattaa sijoitella useampi eri paikkoihin asunnossa. Meillä yksi kissa joi kastelukannusta dippaamalla tassua sinne ja nuolemalla veden tassusta.

No ei todellakaan kissa ajattele mitään "mautonta ruokaa hyi" jos vesi on ruuan vieressä. Ruuan vieressä oleva vesi saattaa olla pilaantunut ruuasta, siksi kissa ei mielellään juo siinä.