Lanoliini-voide?
Hei! Esikoista odotan ja nännirasvaa ajattelin ostaa valmiiksi, tuota kaverit suositelleet. Mikäköhän sen menekki on, kannattaako ostaa suoraan se 40 ml vai ostanko ensin 10 ml? Toisin sanoen, tuleeko sitä joka tapauksessa tarvitsemaan että turha alkaa nyt pihistelemään? :) Vai tarviiko vain alussa ja sitten voi siirtyä vaikka Bepantheniin?
Kommentit (15)
Oi, vieläkö nuoret äidit käyttää Lansinohia? Olen saanu esikoiseni pian 17 vuotta sitten ja ostin sitä silloin :)
Pienempi tuubi melko varmasti riittää. Kannattaa ottaa jo synnärille mukaan, kaikissa sairaaloissa ei anneta lanoliinia. Lanoliini on muuten myös parasta huulirasvaa, ja siellä synnärillä huulet kuivuu!
(bepantenia ei tarvitse pestä pois, tai ainakaan ei tarvinnut -10, -12 ja -14...)
Lanoliini voi myös aiheuttaa erittäin voimakkaita allergisia reaktioita. Jos siis tuntuu, ettei se sovi, jätä sen käyttö heti pois.
Nimim. kokemusta on
Bepanthenissa on jotain antibakteerista ainetta, kyllä itse pesisin pois ennen imetystä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:40"]
Bepanthenissa on jotain antibakteerista ainetta, kyllä itse pesisin pois ennen imetystä.
[/quote]
Bepanthen on myös lanoliinipohjainen.
3 raskautta takana enkä mitään moista ole tarvinnut - kuten ei ystävistänikään kukaan, joten taitaa plla taas yksi näistä turhakkeista kun pienelle vauvalle ostetut "ihqut kengät".
Synnärillä antoivat Bepanthenia 2kk sitten, ei tarvitse pestä pois. Itse ostin Lansinohia pienen tuubin, mutta jos olisin ollut fiksu, olisin ostanut isomman, koska loppui kesken ja piti sitten ostaa lisää. Olisi tullut halvemmaksi ostaa iso tuubi. Jos ei tarvitse rintoihin, niin voihan lopun käyttää Bepanthenin tapaan muuhunkin.
Lanoliini on luonnollista villarasvaa joka saadaan lampaan villasta. Bepanthen on kemikaali jossa on b-vitamiineja ja on koostumukseltaan emulsio, ei siis rasva. Jos on villalle allerginen voi olla myös lanoliinille. Bephantenissa on myös lanoliinia.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:47"]
3 raskautta takana enkä mitään moista ole tarvinnut - kuten ei ystävistänikään kukaan, joten taitaa plla taas yksi näistä turhakkeista kun pienelle vauvalle ostetut "ihqut kengät".
[/quote]
Kyse ei todellakaan ollut turhakkeesta kun piti hoitaa vauvan rikki imemät nännit kuntoon. Ihan vaan tiedoksesi. Jos olisin tiennyt etukäteen että vauva roikkuu tississä kiinni 8h putkeen toisen elinyönsä aikana ja miten pahaan kuntoon siitä nännit menevät olisin hommannut jo etukäteen.
AP:lle, minulla meni iso tuubi ja vähän enemmänkin. Nyt on toka iso tuubi tuolla laatikossa puolillaan, ajattelin käyttää loppuun huulirasvana kun en enää nänneihin tarvitse. Hyvä että hommaat jo valmiiksi sillä voin kokemuksesta sanoa että imettäminen täysin rikki olevilla nänneillä ei ollut hauskaa. Parempi ennaltaehkäistä tilanne kun hoitaa jälkeenpäin kuntoon.
Mulle ei sopinut tuo lanoliini ollenkaan, nännit oli ihan rikki. Kuukaudenpäivät kärvistelin sen kanssa kunnes kokeilin Bepanthenia ja seuraavana päivänä nännit oli tervehtyneet eikä imetys sattunut enää yhtään, kyllä harmitti kun en heti älynnyt tuota Bepanthenia aiemmin.
Osta pieni tuubi. Mulla riitti hyvin se, ja kun se loppui siirryin bepantheniin. Myöhemmin kun nännit tottuu imetykseen, en tarvinnut rasvaa ollenkaan. Kannataa ostaa valmiiksi. Itse en ostanut ja sain heti sairaalasta kotiuduttuani lähettää miehen ostoksille ja toivoa että tulee oikea rasva.
Todennäköisesti tarvitset vain alussa, osta mielummin pikkutuubi.
Bepanthen pitää pestä pois ennen imetystä, lanoliini siksi parempi ainakin alussa kun lapsi roikkuu tissillä.. Pieni tuubi riittää, itse käytin esikoisen aikana monta kuukautta, toisen kanssa ei tarvinnut ollenkaan.
En ostaisi etukäteen, ei läheskään kaikki tarvii mitään nännirasvaa...
Selvä, kiitos vastauksista,pienellä siis mennään! :) Eikun vauvan syntymää odottelemaan ja toivomaan, että imetys onnistuu!
ap