Joulu on kauppiaitten juhla
Ostetaan kaikkea turhaa lahjaksi mitä kukaan ei tarvitse/käytä. Hirveä keksiminen mitä ostaa ihmiselle jolla on jo kaikki tarpeellinen.
Kommentit (10)
Ei lapsetkaan loppujen lopuksi paljoa tarvi ja seuraavana päivänä on jo unohdettu kaikki krääsä. Yksi mieluinen lahja on sopivampi.
Minusta taas lahjat on ihania, oli ne sitten mitä tahansa. En ole koskaan saanut huonoa lahjaa, mulla on kai hyvä lähipiiri :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:48"]
Ostetaan kaikkea turhaa lahjaksi mitä kukaan ei tarvitse/käytä. Hirveä keksiminen mitä ostaa ihmiselle jolla on jo kaikki tarpeellinen.
[/quote]
Miksi ostat turhaa tavaraa, jota kukaan ei halua? Suurin osa ihmisistä olisi kiitollisia, jos jättäisit ne turhat romut ostamatta!
[/quote]joo suututaan jos ei mitään saa ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:48"] Ostetaan kaikkea turhaa lahjaksi mitä kukaan ei tarvitse/käytä. Hirveä keksiminen mitä ostaa ihmiselle jolla on jo kaikki tarpeellinen. [/quote] Miksi ostat turhaa tavaraa, jota kukaan ei halua? Suurin osa ihmisistä olisi kiitollisia, jos jättäisit ne turhat romut ostamatta! [/quote]joo suututaan jos ei mitään saa ap
[/quote]
Paras on raha! Joulun jälkeen saa pajon enempi samalla rahalla sekä mahdollisesti elämystä. Itse olen hankkimassa lahjaksi 10kerran tanssipassin jonka tiedän purevan. Lahja kun ei aina tartte olla tavara.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:09"]
Minusta taas lahjat on ihania, oli ne sitten mitä tahansa. En ole koskaan saanut huonoa lahjaa, mulla on kai hyvä lähipiiri :)
[/quote]
No ei ne lahjatkaan välttämättä ole huonoja. Enemmän nyppii se, että joku käyttää (mielestäni) ihan liikaa energiaa keksiäkseen lahjan jollekin, esimerkiksi minulle, jolla on jo kaikki tarpeellinen. Enkä kaipaa mitään, jos jotain haluan niin voin sen itsekin hankkia.
Aina ennen joulua se sama rumba; "Mitäs teille nyt taas keksii lahjaksi?" tai "Mitäs te haluatte?". Vastaukseksi kun ei kelpaa että ei mitään vaan jotain on ihan pakko keksiä koska lahjoja on ilmeisesti pakko antaa. Itse olen itseni sanonut irti tästä pöllöilystä enkä anna lahjoja jos en mitään kivaa keksi. Väksin en lähde rutistamaan.
Olisin huomattavan kiitollinen jos läheiseni sen sijaan että raapivat päänsä puhki keksiessään minulle lahjaa, ostaisivat jotain kivaa itselleen ja antaisivat itselleen lepohetken mitä moni läheisistäni todella tarvitsisi.
Kiitos ja anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:48"] Ostetaan kaikkea turhaa lahjaksi mitä kukaan ei tarvitse/käytä. Hirveä keksiminen mitä ostaa ihmiselle jolla on jo kaikki tarpeellinen. [/quote] Miksi ostat turhaa tavaraa, jota kukaan ei halua? Suurin osa ihmisistä olisi kiitollisia, jos jättäisit ne turhat romut ostamatta! [/quote]joo suututaan jos ei mitään saa ap
[/quote]
siis kenellä on tällaisia "läheisiä" jotka suuttuvat kun jäävät ilman lahjoja? Ihan tuntematon juttu mulle..
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:14"]
[/quote]
siis kenellä on tällaisia "läheisiä" jotka suuttuvat kun jäävät ilman lahjoja? Ihan tuntematon juttu mulle..
[/quote]kateeksi käy! Meilläkin monena vuotena sovittu ettei osteta aikuisten kesken mitään, mutta joka vuosi saadaan lahjat.
Tästä joulusta ei sellaista tule. Yhdessäolo on se tärkeintä. Turhien tavaroiden hankkiminen toiselle on melkein jo rinnastettavissa rikokseen. Paras joululahja tänä vuonna on rahakuori.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:48"]
[/quote]
Miksi ostat turhaa tavaraa, jota kukaan ei halua? Suurin osa ihmisistä olisi kiitollisia, jos jättäisit ne turhat romut ostamatta!