Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Midnight Mass -sarja, onko tässä yhtään yliluonnollista kauhua?

Vierailija
16.10.2021 |

Yliluonnollista tyyliin Haunting of Hill House. Tai onko kauhua ylipäätään? Vai onko sarja lähinnä nurkkakuntaisen pikkukaupungin jännitteitä, välienselvittelyä, maton alle lakaistuja psyykkisiä traumoja ja uskonnollista viitekehystä pienellä hirviötwistillä?

Olen nyt katsonut kaksi jaksoa. Älkääkä spoilatko, pliis.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan siinä sitä yliluonnollisuutta, mutta kauhun tuovat sen sijasta sarjan hahmot ja heidän tekemisensä varsinkin viimeisten jaksojen paikkeilla tulee kauhu paremmin esiin.

Itse rakastin sarjaa uskomattomasti, koska ihailen näyttelijöitä ja heidän uskomattoman pitkiä ja vaikeita uskollisia monologejaan! siis WOW pappi ja himokristitty ansaitsevat rooleistaan emmyt.

jos haluaa vaan kauhua kauhun päälle sitä ei tästä sarjasta saa, mutta jos filosofia ja uskonnollinen manipulaatio kiinnostaa edes vähän niin tämä sarja on aivan hitti!!

tiivistettynä: yksi netflixin tämänhetkisistä parhaista

Joo, vaikka alkupuolella tuskastuin että mikä ihmeen raamattupiirijuttu tää on, lopussa olin ihan että vau.

Vierailija
22/35 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan pidin niistä monologeista ja hidastempoisesta menosta. Hetkittäin vastakkainasettelu oli aika kliseistä (pappi vastaan ateisti), mutta näin ateistina kuitenkin pidin niitä keskusteluja ihan seurattavinakin. Islamin vetämistä mukaan vähän ihmettelin hetken, mutta ei se sarjaa huonommaksi tehnyt. 

Maskeeraus oli ehkä paikoin huonoa, mutta kuvaus itsessään ok. Ne yliluonnolliset kohdat mitä sarjassa oli, oli kyllä minusta ihan tarpeeksi hyytäviä, vaikkakin olen samaa mieltä siitä että pelottavin hahmoista oli se hihhulinainen. Olen samaa mieltä hänen näyttelytyöstään myös: todella hienoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjan tarkoitus oli varmasti olla enemmän kuin vain yliluonnollinen kauhuraina. Ts filosofinen pohdinta liittyen uskontoon ja varmasti myös varoitus uskovaisille kiihkoiluun liittyvistä ilmiöistä. Kuvaus siitä miten uskonnollinen helvetti syntyy. Jos ei tää puoli kiinnosta, niin varmasti sarjakaan ei kiinnosta.

Ajattelen samoin. Pidin sarjasta, mutta ei siinä hirveästi kauhua ollut. Pikkukylä, tarina ja hahmot oli hyviä.

Vierailija
24/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Katsoin nyt sitten sarjan loppuun, ja olihan se hyvä ja mielenkiintoinen! Liikuttava myös. Kauhu jäi taka-alalle, vaikka sitäkin oli.

Ne kaksi ensimmäistä jaksoa olivat tosiaan tapahtumaköyhimmät, mutta sitten alkoi tapahtua kunnolla. Ja pappi tosiaan teki huikean roolin. Tykkäsin myös uskonnollisesta sekä mytologisesta aspektista, kun ne kiinnostavat itseäni muutenkin, ja voihan tuon nähdä eräänlaisena symbolisena kuvauksena yhteiskunnan nykytilasta, jos haluaa...

Häiritseviä/ärsyttäviäkin juttuja oli, mutta voin silti suositella sarjaa muille.

Vierailija
25/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä yliluonnollisia sarjoja mm. Sleepy Hollow, Vampire diaries. Ja Legacies mutta siinä on enemmän lapsellisia monstereita.

Vierailija
26/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salem noitasarja saattaa myös olla hyvä, kehuttiin jossain artikkelissa

Vierailija
27/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä yliluonnollia olentoja. Heti ensimmäisen jakson alussa annettiin vinkki mistä on kyse.

Vierailija
28/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä yliluonnollia olentoja. Heti ensimmäisen jakson alussa annettiin vinkki mistä on kyse.

Ei olinkin jälkijunassa. Never mind.

Vierailija
29/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä yliluonnollisia sarjoja mm. Sleepy Hollow, Vampire diaries. Ja Legacies mutta siinä on enemmän lapsellisia monstereita.

Nämä eivät ole yhtään omaan makuuni :/  

Sen sijaan olen tykännyt sellaisista kuin Servant ja Evil. Ja tietenkin The Haunting of Hill House. Seuraavaksi alan katsoa Paranormal-nimistä egyptiläistä sarjaa, joka on saanut erittäin hyvät arvostelut IMDB:ssä. ap

Vierailija
30/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä järjettömän tylsä ja pitkäveteinen sarja. 🤦‍♀️ Ei tuossa oikein muuta tehdä kuin puhutaan. Ja puhutaan. Ja puhutaan. Ja vieläkin puhutaan. Olin nukahtaa.

Minusta ne venäläistä kirjallisuutta muistuttavat monologit oli viihdyttäviä kun niitä ei osannut odottaa. Tavallaan yllättäviä kun sarjalta odotti jotain äkkiä nieltävää perusnetflixiä.

Vierailija
31/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan olen tykännyt sellaisista kuin Servant ja Evil. Ja tietenkin The Haunting of Hill House. Seuraavaksi alan katsoa Paranormal-nimistä egyptiläistä sarjaa, joka on saanut erittäin hyvät arvostelut IMDB:ssä. ap

Tajusin kesken sarjan että samat tekijät kuin The haunting-molemmat ja google kertoi että tekeillä olisi uusi sarja Netflixiin. Nimeä en juuri nyt muista mutta samaan genreen vihjaili kuuluvan.

Vierailija
32/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mistä näitä näkisi? Oletan nyt parin sarjan perusteella että olisit ihan hyvä suosittelemaan minulle sarjoja.

Vierailija
33/35 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mistä näitä näkisi? Oletan nyt parin sarjan perusteella että olisit ihan hyvä suosittelemaan minulle sarjoja.

Hill Housen ja Paranormalin näkee Netflixistä. Myös Netflixin Marianne-sarjaa on kehuttu, mutta en ole vielä katsonut itse.

Servant on Apple TV+ -palvelussa, Evil on Amazon Primessa.

The Exorcist -sarja on myös erittäin hyvä, pohjautuu elokuvaan. Sekin on ilmeisesti tuolla Applen palvelussa.

Vierailija
34/35 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vasta 2 jaksoa, onko tämä uskovainen hih huli josta puhutte se pappia avustava nainen? Tästä tulee nimittäin tosi karmeat vibat!

Vierailija
35/35 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelottavaa tuossa suntiossa teidän mielestänne on? Juu, täysin tunnekylmä tyyppi, mutta ei mikään juonittelija.

Paljon hyytävämpi on itse pappi. Suosikkihahmoni ehdottomasti.

Sen mummon maskeeraus oli tökeröä. Niin siloiset kädetkin!

Sarjan olisi voinut tiiviistää viiteen osaan. Ensimmäiset kaksi oli ihan turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi