Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmisille on erikseen tehtävä selväksi, että flunssasta olisi kiva ilmoittaa?!

Vierailija
16.10.2021 |

Ennen covidia tämä oli vielä pahempaa, mutta yhä nykyäänkin ihmiset sitä tekee. Esimerkiksi sukulaiset tahtoo lastani kylään, ja sitten kun lapsi on siellä niin tungetaan yhdessä kylään taas naapuriin, missä kunnon flunssa jyllää. (Ja ennenkuin sanotte että älä pistä lasta hoitoon niin en laitakaan,on vaan jo sen verran iso lapsi että haluaa kyläillä ilman vanhempaakin). Tosi mukava olla seuraava melkein koko viikko kotona, juosta koronatestissä ja tulla itsekin kipeäksi kun lapsi saa räkätaudin. Ja lapsi jää jälkeen koulussa. Ja siis ainahan niitä tauteja tulee koulusta, ihan kaupassa käynnistä ym. elämästä mutta että pitää mennä ehdoin tahdoin se flunssa hakemaan, miksi? Minulle tarttuu melkein aina taudit, johtuen luultavasti kroonisesta sairaudesta (minkä pitäisi olla myös sukulaisille tuttua tähän mennessä). En siis pysty yhtään samastumaan näihin jotka on "tarttuu jos tarttuu" koulukuntaa. Varmaan se onkin se ja sama niille, joille useimmiten pöpöt ei tee kummempaa tautia. Itse muistan harvoja kertoja että olisin ollut jonkun kunnolla kipeän läheisyydessä ja olisi jäänyt tarttumatta. Ikinä se sairastaminen ei ole ollut sen arvoista, ettenkö olisi jättänyt tapaamatta jos olisin tiennyt ETUKÄTEEN. Ja tuntuu vähän hömelöltä alkaa kysellä ihan puskista että "onko teillä terveenä oltu?" kun kutsutaan/lapsi kutsutaan jonnekin kylään. Miksi se kipeä osapuoli ei voisi sitä informoida, jolloin se valinta jää toiselle, että lähteekö vai ei?
Vähän pitkästi sanottu lyhyt asia, kun jälleen oikeasti harmitta niin raskaasti. Kronassa on ainoastaan se hyvä puoli ollut, että ihmiset desinfioi käsiäänkin ja jonkin verran vähemmän juoksevat tartuttamassa flunssiaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin yhtyä ihmettelyyn. Kiva kun itsellä menee sairastaessa aina se pari viikkoa ja munuaiset valskaa verta läpi :(

Vierailija
2/4 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta kuin yhtyä ihmettelyyn. Kiva kun itsellä menee sairastaessa aina se pari viikkoa ja munuaiset valskaa verta läpi :(

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ovatko terveitä. Mä aloin kyselemään kun kyllästyin sairastelemaan jatkuvasti.

Vierailija
4/4 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kans tämä. Itellä kans krooninen sairaus, jonka takia flunssat tarttuu aina. Sitten yksi sukulainenkin on sellainen ettei ikinä kerro, että niillä on flunssaa tai jopa valehtelee, että ei oo mitään. Sitten kun menee kylään, niin siellä lapsilla nokat vuotaa ja köhitään. On asenteella että "Kun mekin ollaan lasten kanssa jouduttu sairastamaan niin ja niin monta flunssaa tänä vuonna, niin joutaa muutkin kärsimään samasta." Ärsyttää tuommonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi