Kuka tämä ääliö on, tunteeko kukaan
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:26"]
Vittu, kaikesta työkin ongelman teette! Antakaa olla. Ei ollut hyvä juttu räyhätä, muttei maailman pahinkaan. Pahempaakin tapahtuu. Eikö teillä ole omia ongelmia?
[/quote]
Tuo on sinusta ihan hyväksyttävää käytöstä?
[/quote]
Lue uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:33"]tätä taxiräyhääjää äänestä.
Se olin mä!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:49"]
Miksi musta tuntuu että koko juttu on näytelty? Kuuntele välillä räyhääjän ääntä, kuulostaa siltä että näyttelee ja välillä jopa viron vaisu aksentti puskee esille? En väitä ettei noin voisi tapahtua mutta joissakin kohdissa miehen äänensävy kummastuttaa
[/quote]
Olen samaa mieltä. Minustakin tuo kuulostaa näytellyltä. Se valittaja puhuu liian selkeillä lauseilla ja äänenvoimakkuus pysyy liikaa samanlaisena (ei hiljene ja puhu välillä normaalisti ja sitten raivostu ja huuda kovaa). Lisäksi joissain lauseissa kuulostaa tosiaan siltä, että huutajalla olisi itsellään lievä virolainen aksentti ("olen ollu" - hän sanoo jotenkin virolaisittain). Harvempi myöskään jaksanee noin tasaisella syötöllä valittaa noin kauaa, vaan olisi sanonut joitain konkreettisia kommentteja suunnista ja kommentoinut sitä tarkemmin.
Oma veikkaukseni: tallenne on venäläistä propagandaa ja näytelty. Se on tehty, jotta saataisiin "hajota ja hallitse" -periaatteella hivutettua vihamielisyyttä suomalaisten ja virolaisten välille ja se kohdistuu lähinnä virolaisiin, jotta alkaisivat pitää suomalaisia rasisteina. Oikeastihan tosi harvalla suomalaisella nykyään on mitään virolaisia vastaan. Edes äkäisimmät persu-henkiset ihmisetkään eivät tunne mitään negatiivista virolaisia kohtaan, vaan virolaisia oikeutetusti pidetään veljeskansana, joka on rasismin tavoittamattomissa.
Taksikuski on nauhoittanut suomalaismiehen huutoa. - iltalehti
Täytyy sanoa että itse virolaisena, tunnistin vaan toisella korvallla pikaisesti kuunneltuani tuon pätkan, että toihan on läppä. "Riehuja" on itsekin virolainen. Kyllä siinä pientä etelä-helsingin aksenttia on. On mulla villi veikkaus että kuka hän on. Ettei olis Anton Terras? Suomalaisen Roastin hahmo...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:43"]
Täytyy sanoa että itse virolaisena, tunnistin vaan toisella korvallla pikaisesti kuunneltuani tuon pätkan, että toihan on läppä. "Riehuja" on itsekin virolainen. Kyllä siinä pientä etelä-helsingin aksenttia on. On mulla villi veikkaus että kuka hän on. Ettei olis Anton Terras? Suomalaisen Roastin hahmo...
[/quote]
Mun korvaan ei kuulosta Anton Terrakselta, mutta virolaiselta kyllä. Voi olla joku mainostempaus tietenkin. Nämä some-raivot, vai mitä onkaan leviävät nykyään hyvin ilman, että ihmisillä on mitään käsitystä asioiden todellisesta laidasta.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:15"]Eiks takseissa ole nauhotin, joka kuvaa ja äänittää asiakkaat siltä varalta että.... Ja se nimenomaan äänittää takapenkillä istuvia. [/quote] Nyt sä puhut kyllä mitä sattuu.. ainoat laitteet takseissa on taksamittari,maksukortinlukija ja turvakamera
[/quote]
Unohdit kaiken olennaisimman, eli datapäätteen, jolla niitä kyytejä saadaan ja auton puhelin tietysti myös ;)
Nämä siis Suomessa, Viron taksien härpäkkeistä ei tietoa.
Ennen turvakamera aikaa ainakin jollain alueilla tosiaan saatiin ääni tulemaan autosta, joka oli painanut hälytysnappia. Kaikki taksit kuuli, mitä hälyn tehneessä autossa höpistiin ja eipä se tuollainen möykkäkään mitenkään harvinaista ollut.
Onhan niistä ajoista monenlaisia legendoja liikkeellä, kun autossa on vingutettu luontokorttia, tai muuten vaan päädytty jumppaamaan ja siinä session tuoksinassa on potkaistu hätänappia. Sen jälkeen muutama sata taksia asiakkaineen on saanut kuunnella livenä ihan ehtaa amatööripokea ja jokaisen auton näytöllä loistaa kyseisen taksin numero :)
Näin siis ennen vanhaan. Tämä järjestelmä ei siis enää ole ollut yli kymmeneen vuoteen käytössä, joten mitään taksin nykyisiä turvallisuus asioita ei tuossa tullut paljastettua ;)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:10"]
Jonkun av- mammulin kaljaa kittaava mies. Kun ei kerran voinu autolla ajaa edes sen toisen naisen luo.
[/quote]
Ja kalatkin on Tallinnasta haetut.
Tuohan kuulostaa ihan mannelta...
Anteeks hei tost taksijutusta. En mä pahalla, mut yks niin läski ämmä vittuili tos aiemmin, ni purin sen sit taksikuskiin. Peace.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:15"]Eiks takseissa ole nauhotin, joka kuvaa ja äänittää asiakkaat siltä varalta että....
Ja se nimenomaan äänittää takapenkillä istuvia.
[/quote]
Nyt sä puhut kyllä mitä sattuu.. ainoat laitteet takseissa on taksamittari,maksukortinlukija ja turvakamera