Ehdotuksia, mitä oluesta pitävälle miehelle lahjaksi?
Mieheni siis on suht uusi olutharrastaja, ja mietin mitä voisin antaa lahjaksi. Suositelkaa hyviä oppaita ym. Tykkää juoda viikonloppuiltaisin sen kaksi olutta, eli ei ainakaan vielä ruuan kanssa pahemmin harrastele oluita. Tilaa myös ulkomailta. Vinkkejä, ehdotuksia! Mietin jäsenyyttä johonkin olutklubiin, mutta onko edes sellaisia? Jos itse olet olutharrastaja, mitä haluaisit saada lahjaksi?
Kommentit (21)
Googlaa paikka kunnallasi oluenmaistelukurssi tai -ilta, koska viininmaisteluillekin on tilaisuuksia.
Alkosta käy kallein erikoisjouluolut.
Matka ensi vuoden Oktoberfestille Saksaan.
Karhu olutta 24 pck sekä kuusi litran Karhu olut tölkkiä
järjestä hänelle olut- ja makkarapruuvi tai osta siihen ainekset.
Täältä löytyy ohjeita http://www.sinebrychoff.fi/OLUTJARUOKA/pruuvi/Pages/Olut-jamakkarapruuvi.aspx
Olutaiheisia kirjoja taitaa olla olemassa useampikin.
Sellanen setti millä voi tehdä omia erilaisia oluita. Saa netistä tilattua Suomeen
marketeista saa jo ihan mukavan kasan erikoisempia oluita uudelle (jopa tittuneemmallekin) harrastajalle. Jos olet huomannut hänellä olevan joku lempiolut, jota tykkää juoda, osta sellaista ja siihen mukaan lasi.
Riippuen budjetistasi, osta erilaisia oluita, ei kuitenkaan mitään perus karjalaa, vaan esimerkiksi karjalaltakin löytyy olut, joka on vielä myynnissä, mutta "limited edition". Näitä edullisia oluita voi ostaa vaikka kaksin kappalein, niin limited editioneista voi toisen kappaleen vaikka säästää, jos tykkää keräillä.
Keräilyä varten voi sitten myöhemmin ostaa vaikka vitriinin yms.
Oluen valmistus opas, Suomalainen olutkirja tai Maltainen historia.
Erilaisia olutlaseja, esim. lasit vehnä-, ale-, ja lageroluille. Ja laseihin täytettä myös :) Eli Alkoon, sieltä saa lasit ja oluet.
Unohda kaikki "tee se itse" olutpakkaukset ja oppaat, hyvää olutta ei pysty kotona valmistamaan. Decanter myy tasting kit:iä, joka sisältää lasit (muistaakseni 4 kpl) erilaisille oluttyypeille. Tuosta ainakin itse tykkäisin.
Tuo oluenmaistelukurssi on hyvä ehdotus. Itse hakisin vielä pienpanimoiden oluita esim Bryggeri ravintolasta saa ostaa muutamaa erilaista, Alkosta löytyy jotain erikoisoluita myös. Belgialaista luostariolutta, tsekkiläistä venhäolutta jne
Ap:n ukko on hifistelijä, ei hörppijä eikö ryystäjä eikä kännääjä eikä kittaaja. Synonyymejä näköjään pukkaa.. On niin yleinen asia täällä Pohjantähden alla.
Jos on samanlainen hifistelijä, kuin oma mieheni, niin joku hieno olutlasi tms. voisi olla kiva. Ellei hänellä jo sellaista ole.