Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaan pelaa kaikki illat

Vierailija
15.12.2014 |

Tulee töistä kotiin ja menee oluen kanssa koneelle. On siellä noin kahteentoista asti illalla. Tekee jotain lapsen kanssa vastahakoisen oloisena vain jos pyydän. Esim. lapsi itkee: kun huomautan siitä hänelle (siihen asti ei ole noteeravinaan), vastaus on "no mä voin tämän pelin jälkeen tulla".

Joo, olisi minustakin mukavaa pelailla kaikki illat, olinkin kunnon gamer ennen lasta. Nyt voi mennä viikkokin etten edes ehdi avata konetta. (Tämä ei siis minua haittaa, koska se oli odotettavissakin.)

Onko niitä hyviä isiä olemassa jossain? Tämä tapaus ei osaa edes kokata eikä siivota. Spagettia keittäessäkin katsoo pussin kyljestä ohjeen. Meillä on selkeä jako, että mies käy töissä ja minä hoidan kodin, hänen ei tarvitse siitä huolehtia. Se on siis ok. Mutta sitten kun olisi joskus avuntarvetta niin paremmin onnistuu kun vaan tekee kaikesta huolimatta itse.

Esim. kun olimme vaikean synnytyksen takia 5 päivää synnärillä, ja minä arvatenkin kipeä ja väsynyt, toivomukseni oli, että mies olisi kotona ollessaan siivonnut, jotta olisimme vauvan kanssa voineet tulla siistiin kotiin. Ei osannut. Kotona odotti järjetön kaaos: keittiön tasot niin täynnä roskia ja tiskiä ettei ollut laskutilaa, vaatteita sikin sokin, kaikki hujan hajan, ympäriinsä hiekkaa kun ei oltu imuroitu. Mies oli illat vain pelaillut. Ensi töikseni synnäriltä tullessani aloin siis siivota.

Tuntuu toisinaan, että olen lähempänä yksinhuoltajaa. Kyllä toisaalta mies lapsen ottaa jos haluan vaikka lenkille, mutta sitten katsovat "yhdessä" esim. jotain online-streamia.

Hoah. Tulipahan purkauduttua.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:47"]Ihan kuin mun mies, paitsi että mun ei edes yritä keittää spagettia. 15 vuotta olen tätä katsellut. Ekat 10 vuotta vitutti ja itketti, nyt on evvk kun nuorinkin lapsi on jo 5 ja voin jakaa kotityöt lasten kanssa. Kotitöissä auttaa siis lapset, lastenhoidossa auttaa isoimmat lapset, tuen ja kumppanuuden tarpeen täyttää läheinen ystävä, seksin tarpeen hoitaa kaudesta riippuen ystävä, oma käsi tai joskus oma mies. Tätä tää nykyään tuntuu olevan monilla.
[/quote]

Siis montako lasta menit tekemään tuon herkun kanssa? Ymmärsin että ainakin kolme. Miksi????

Vierailija
42/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama homma paitsi mies istuu koneella aamuyöhön. Itse menen aiemmin nukkumaan kun tiedän että pitää vauvan kanssa herätä aikaisin, ei toivoakaan että mies hoitaisi. Istuu siis koneella kaiket illat/yöt ja nukkuu siihen asti että töihin lähtee (tekee vuorotyötä eli työajat vaihtelevat)

Kuulostaa myös tutulta tuo vetkuttelu vauvan itkuun vastaamisessa, joskus tuntuu etten saa edes rauhassa käydä vessassa vaikka toinen on vauvan vieressä. Kyllähän se katkeroittaa pikkuhiljaa kun tuntuu että toisella on omaa aikaa rauhassa useampi tunti joka päivä ja minulle on luksusta jos saan käydä rauhassa suihkussa ilman että vauva on sitterissä kylppärissä. (ehkä kerran pari viikossa)

Tämä sentäs osaa ruokaa laittaa tosin, ja laittaa useammin kuin minä. Minä sitten siivoan jäljet.

Vauva vasta 5kk, mutta kyllä tuntuu että muutosta pitäisi tapahtua. Yrittänyt olen sanoa että olisi kiva välillä jos hän laittaisi vauvan nukkumaan tai vastaavaa että minä saan hieman omaa aikaa mutta alkaa nurina miten hän ei osaa ja vauva vaan itkee ja kaikki sujuu minulta nopeammin. Tottahan tuo mutta jos mies edes vaivautuisi yrittämään varmasti hoituisi häneltäkin.

Alkuun ehkä meni enemmän sen piikkiin että olin lapsessa kiinni imetyksen takia mutta vauva ei enää suostu syömään kuin pullosta niin tuo tekosyy ei oikein enää vettä pidä. Ugh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat? Etkö nää, että miehesi on peliriippuvainen? Se on vakava sairaus. Lopeta syytetyt ja puhu miehesi kanssa hoitoon menosta! Hyvät jatkot

Vierailija
44/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus. Nyt teet asialle kaikkesi. Miehesi on isä ja puoliso, hänen on aika ymmärtää se. Kerrot hänelle selvin sanoin mitä häneltä odotat ja haluat, miten lapsen kanssa ollaan jne. Opetat kädestä pitäen siivoamaan. Jos osaa käyttää tietokonetta, ei imuri tai astianpesukone ole ylivoimaisia.

Pistä mies ulos lapsen kanssa viikonloppuisin. Tee lista kotitöistä, jotka odotat hänen hoitavan. Anna roskis käteen ja patista heti viemään. Hyväksy, että joudut joksikin aikaa äidin rooliin, mutta vaadi jatkuvasti omatoimisuutta lisää. Miehen ei tarvitse muuttua yhdessä yössä, mutta yritystä täytyy näkyä.

Jos olet fiksu ja aikuinen, pysyt rauhallisena ja keskustelevana. Jos niin kuin minä, kovemmat keinot käyttöön, mikäli ei hyvällä onnistu. Lapsi mummolaan ja helvetti irti.

Älä enää suostu tuohon!

Vierailija
45/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:46"]Miksi olet vielä miehen kanssa? Ymmärrän jos on taloudellisista syistä mutta muuten alkaisin etsiä omaa asuntoa. Säästyt siivoamasta miehesi sotkuja ainakin.
[/quote]

En halua lapselta riistää isää. Ja kunnioitan avioliittolupaustakin kuitenkin, ettei sitä lähdetä rikkomaan ellei ole kuvioissa pettämistä tai väkivaltaa. AP
[/quote]

Mitä isää?
Ei tuo ole oikea isä. Mitä lapsi hyötyy tuosta äijästä?

Vierailija
46/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:40"]Et taida olla kovin kaunis ja raskaudesta on varmaan jäänyt kiloja (esim. 20 kg). Vika on siis sinussa.

Ja kun kerran olette naimisissa, niin tee osasi. Anna miehelle seksiä ja hoida koti. Anna miehen rentoutua töiden jälkeen äläkä tyrkytä äpärääsi miehen hoidettavaksi jatkuvasti.
[/quote]

Mikä hiton äpärä?

Vierailija
47/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mies lakkasi osallistumasta kotitöihin  ja unohti, miten ruokaa laitetaan? Heti raskautesi alussa vai vasta lapsen synnyttyä?

Vierailija
48/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISTÄ HELVETISTÄ SIKIÄVÄT nämä miehisyyttään johonkin simulaatiosodankäyntiin kanavoivat itsekeskeiset nössöt!!?!??!?! Mulla ei ole mitään arvostusta sun miestä kohtaan, ei yhtään mitään. Mä tunnen helvetti pelikriitikkoja ja todella originelleja isätapauksia jotka palvovat omia lapsiaan ja ovat henkeen ja vereen tasa-arvoisia puolisoita vaikka heidän elämässään pelaaminen on keskeisessä osassa.

Nyt olis parasta vaan että sanot miehelles että sillä on peliongelma, sulla voimat ja ymmärrys loppu ja lähdet asumaan vanhempiesi tms tykö. Se ei ole avioliittolupauksen rikkomista vaan niitä vastoinkäymisiä joita pappi ennen aamenta manas. Jos miehesi ei kuukaudessa ole tajunnut mennä itseensä etkä sinä ole saanut rohkeutta sanella teidän huushollin ja vanhemmuuden pelisäännöt vähän tasa-arvoisemmiksi niin sitten sun pitää vakavasti harkita eroa. Tollaset tapaukset tarvitsee sen että niiden maailmalta putoaa pohja hetkeksi jotta saavat pään irti virtuaalimaailmasta ja fokuksen elämän realiteetteihin ja arvoihin.

Että ottaa päähän että Suomessa vuoden 2015 kynnyksellä tuetaan tollasta käyttäytymistä.