Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaan pelaa kaikki illat

Vierailija
15.12.2014 |

Tulee töistä kotiin ja menee oluen kanssa koneelle. On siellä noin kahteentoista asti illalla. Tekee jotain lapsen kanssa vastahakoisen oloisena vain jos pyydän. Esim. lapsi itkee: kun huomautan siitä hänelle (siihen asti ei ole noteeravinaan), vastaus on "no mä voin tämän pelin jälkeen tulla".

Joo, olisi minustakin mukavaa pelailla kaikki illat, olinkin kunnon gamer ennen lasta. Nyt voi mennä viikkokin etten edes ehdi avata konetta. (Tämä ei siis minua haittaa, koska se oli odotettavissakin.)

Onko niitä hyviä isiä olemassa jossain? Tämä tapaus ei osaa edes kokata eikä siivota. Spagettia keittäessäkin katsoo pussin kyljestä ohjeen. Meillä on selkeä jako, että mies käy töissä ja minä hoidan kodin, hänen ei tarvitse siitä huolehtia. Se on siis ok. Mutta sitten kun olisi joskus avuntarvetta niin paremmin onnistuu kun vaan tekee kaikesta huolimatta itse.

Esim. kun olimme vaikean synnytyksen takia 5 päivää synnärillä, ja minä arvatenkin kipeä ja väsynyt, toivomukseni oli, että mies olisi kotona ollessaan siivonnut, jotta olisimme vauvan kanssa voineet tulla siistiin kotiin. Ei osannut. Kotona odotti järjetön kaaos: keittiön tasot niin täynnä roskia ja tiskiä ettei ollut laskutilaa, vaatteita sikin sokin, kaikki hujan hajan, ympäriinsä hiekkaa kun ei oltu imuroitu. Mies oli illat vain pelaillut. Ensi töikseni synnäriltä tullessani aloin siis siivota.

Tuntuu toisinaan, että olen lähempänä yksinhuoltajaa. Kyllä toisaalta mies lapsen ottaa jos haluan vaikka lenkille, mutta sitten katsovat "yhdessä" esim. jotain online-streamia.

Hoah. Tulipahan purkauduttua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, oliko mieskin halukas hankkimaan lapsen? Vai miksi ei miestä lapsi kiinnosta? Nojoo, se pelaaminen on kivaa itsekustakin, mutta jos on ipanan alulle laittanut, niin pitäis olla mielenkiintoa siihen jälkikasvuunkin...

Pakko on kyllä kysyä, että mistä olet moisen helmen kalastanut? (Jos ei edes sapuskaa osaa tehdä ja olettaa että sinä naisena pidät kämpän ja lapsen hoidettuna.) Uskomatonta :D Itte heivaisin äijän takasin äidilleen kasvamaan, kiitos vain riittää yksi keskenkasvuinen jonka jälkiä saa siivota.

Vierailija
22/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että mies joka pelaa, on kyllä niin kaukana mun maailmastani, etten käsitä miten joku voi elää tuollaisen otuksen kanssa. Ihan ok, vaikka ei kotitöitä tekisi kovin paljoa, mutta pitäisi olla henkisiä ja urheilullisia harrastuksia. Tavoitteita, energiaa, toimintaa.

Vierailija
24/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:13"]Siis häh, oliko mieskin halukas hankkimaan lapsen? Vai miksi ei miestä lapsi kiinnosta? Nojoo, se pelaaminen on kivaa itsekustakin, mutta jos on ipanan alulle laittanut, niin pitäis olla mielenkiintoa siihen jälkikasvuunkin...

Pakko on kyllä kysyä, että mistä olet moisen helmen kalastanut? (Jos ei edes sapuskaa osaa tehdä ja olettaa että sinä naisena pidät kämpän ja lapsen hoidettuna.) Uskomatonta :D Itte heivaisin äijän takasin äidilleen kasvamaan, kiitos vain riittää yksi keskenkasvuinen jonka jälkiä saa siivota.
[/quote]

Joo, oli ihan yhteinen päätös jota suunniteltiin etukäteen. AP

Vierailija
25/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:19"]Täytyy sanoa, että mies joka pelaa, on kyllä niin kaukana mun maailmastani, etten käsitä miten joku voi elää tuollaisen otuksen kanssa. Ihan ok, vaikka ei kotitöitä tekisi kovin paljoa, mutta pitäisi olla henkisiä ja urheilullisia harrastuksia. Tavoitteita, energiaa, toimintaa.
[/quote]

On miehellä urheiluharrastuskin. Ja hyvin ollaan sovittu yhteen kun molemmat ollaan oltu pelaajia. AP

Vierailija
26/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin erosin keväällä 24/7 pelaavasta miehestä, ja oli kyllä elämäni paras päätös. Muuten kirjoittaisin varmaan samanlaisessa tilanteessa kuin Ap, sillä perheenlisäystä oli kumma kyllä yritetty ja suunniteltu. Onneksi kuitenkin huomasin ettei sellaisen vätyksen kanssa kannata perhettä perustaa, ennen kuin tärppäsi.

Vierailija
27/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas niin, että vaimo istuu koneella facessa ja misä lie ja ite joudun hoitaa lapset, kun töistä pääsen. Ainakin tiedän, että lapset arvostaa sitä, että hoidan niitä jne...

Vierailija
28/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kertoa sen tärkeimmän yksityiskohdan, eli mitä peliä miehesi pelaa? :)

Vierailija
29/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:06"]Unohdit kertoa sen tärkeimmän yksityiskohdan, eli mitä peliä miehesi pelaa? :)

[/quote]

Useampaa eri peliä kavereidensa kanssa. En tiedä niitä kaikkia. AP

Vierailija
30/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Mitä se sinun miehesi pelaa? Onko World Of Tanks kyseessä? Jos on niin sano että liittyy meidän klaaniin DEAG jos hyviä tankkeja löytyy, kiitos :)

Vierailija
31/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mikä peli kyseessä? World Of Tanks?

Vierailija
32/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelejä hän pelaa?

Vierailija
33/50 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin kaunis ja raskaudesta on varmaan jäänyt kiloja (esim. 20 kg). Vika on siis sinussa.

Ja kun kerran olette naimisissa, niin tee osasi. Anna miehelle seksiä ja hoida koti. Anna miehen rentoutua töiden jälkeen äläkä tyrkytä äpärääsi miehen hoidettavaksi jatkuvasti.

Vierailija
34/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsauta virta pois talon pääkatkaisijasta, jos sana ei tehoa. Jo sammuu kone ja loppuu pelaamiset. Siitä saa lisäksi karenssia peliin, vink vink.

Vierailija
35/50 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun kiireinen mies

Vierailija
36/50 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:40"]

Et taida olla kovin kaunis ja raskaudesta on varmaan jäänyt kiloja (esim. 20 kg). Vika on siis sinussa.

Ja kun kerran olette naimisissa, niin tee osasi. Anna miehelle seksiä ja hoida koti. Anna miehen rentoutua töiden jälkeen äläkä tyrkytä äpärääsi miehen hoidettavaksi jatkuvasti.

[/quote]

Et taida tietää, mitä äpärä tarkoittaa.

Vierailija
37/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi akat ei ole huomanneet, että siihen peliin liittyy läheisesti myös se yhteisö (kilta, joukkue, mikä tahansa) jossa sitä peliä harrastetaan. Joskus ennen muinoin ukot seistä toljotti illat pihapiirin tai naapuruston ukkojen kanssa jauhaen paskaa. Jotkut käväisi ja edelleen käväisee lähipubissa. Nää nykyiset viettää aikaa online kaveripiirin kanssa.

Yksi ongelma on hommasta pihalla olevat akat, jotka näkee vaan sen ukkonsa koneen ääressä ja koittaa 10 minuutin välein tuupata jotain hommaa sille tehtäväksi kun se vaan istuu siinä. Jos taas ukko hoitaa kotitöitä, pistää lapset nukkumaan ja aloittaa pelaamisen vasta myöhään illalla niin sekään ei kelpaa kun akka haluaa sen ukkonsa nyt nukkumaan sieltä.

Koittakaa akat ymmärtää älkääkä aina automaattisesti valittako. Ei kaikki pelaaminen ole peliriippuvuutta. Lisäksi jossain tilanteissa ei yksinkertaisesti vaan voi jättää sitä peliä siihen ja lähteä viemään roskia just nyt kun rouva sai päähänsä että niitä ei voi viedä esim puolen tunnin päästä vaan just nyt. Jotkut pelit on tiimityötä, ja siinä menee monella ihmisellä homma sekaisin jos joku avainhenkilö joutuu jonkun mitättömän syyn vuoksi lähtemään.

Puhukaa siitä sen ukkonne kanssa, ja koittakaa keksiä jokin muu ratkaisu kuin se, että pelaaminen loppuu kokonaan tai minä lähden. Tuskin tekään kovin positiivisesti siihen suhtautuisitte että joutuisitte valitsemaan joko koko kaveripiirinne tai ajan viettämisen kotona pelkästään ukon ehdoilla ja tehden sitä mitä ukko haluaa teidän tekevän.

Vierailija
38/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, kyllä minä ymmärrän, todellakin. Kuten tekstissäni sanoin, olin itsekin pelaaja ennen lasta. Pelasin päivässä helposti vaikka 8 tuntia. Sellainen vain ei ole lapsen kanssa enää mahdollista - paitsi nyt näköjään miehen mielestä.

Ja mielestäni ei ole mitätön syy, että lapsi tarvitsee myös isällistä huomiota. Jos lapsi itkee, sitä ei voi lykätä puoli tuntia myöhemmäksi jonkun pelin takia, vaan se on hoidettava nyt. Jos itse hoidan lapsen muuten lähes 24 h vuorokaudessa, ei ole paljoa vaadittu että mies vaikka tunninkin verran siitä päivästä kiinittäisi huomiota siihen lapseen...

Ja kuten sanottua, minä hoidan sopimuksen mukaan kodin täysin ja teen ruoat, siihen en tarvitse apua muuten kuin erittäin poikkeustilanteissa, kuten esim. tuo synnytys oli. AP

Vierailija
39/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:40"]Et taida olla kovin kaunis ja raskaudesta on varmaan jäänyt kiloja (esim. 20 kg). Vika on siis sinussa.

[/quote]

Ai naimisissa tehty lapsi on nykyään äpärä? :D En ymmärrä mitä minun ulkonäölläni on tekemistä oman lapsen kanssa olemisen kanssa, mutta jos nyt välttämättä haluat tietää niin olen laihempi kuin silloin kun menimme naimisiin (BMI alle 20). Ja kodinhan olen hoitanut koko ajan, vai hukkuiko lukutaito matkalla? Ai niin, mutta sinähän olitkin vain trolli. Ainakin kieltäydyn uskomasta, että noin kylmiä ihmisiä olisi olemassa. AP

Vierailija
40/50 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö kuule opetella sanomaan miehelles jotain, eikä vaan täällä märistä.