Pystynkö äänieristämään kämppäni naapurien mölyiltä?
Otsikossa jo tulikin kysymys, onko tämä mahdollista? Lähinnä piinaa yläkertalaisten yöelämä, tömpsötys ja paiskominen. Olen lukenut että alaslaskettu katto auttaisi, paljonko tällaiselle tulisi hintaa n. 70 neliöisen huoneiston kohdalla?
Kommentit (10)
Kokeile kuulosuojaimia. Sellaiset vähän paremmat saa 30-50 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuulosuojaimia. Sellaiset vähän paremmat saa 30-50 eurolla.
Niillä ei voi oikein nukkua, hyvät korvatulpat ovat jees.
Ei auta, korvatulpat->isännöitsijä heittää mölytoosan ulos tai sitten lähdet itse pois.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi korvatulpat?
Ei vaiskaan..
Onko heillä minkälainen lattia? Tiedätkö onko tehty lattiaremonttia, joissa monesti unohtuu riittävä pohjustus, jos tehdään vaikka laminaattilattia.
Lattiaremontista pitäisi aina ilmoitaa isännöitsijälle, mutta ilmeisesti niin ei aina toimita.
Jos unohtuu riittävä pehmustus sieltä parketin/laminaatin alta, kuuluu äänet ikävästi alakertaan.
Jos tämä tulee ilmi, tulee se yläkerralle kalliiksi, koska joutuvat sen korjaamaan.
Onhan se mahdollista ostaa kattoon akustiset eristeet, sellaiset joita käytetään mm. äänitystudioissa. Maksavat todella paljon, ja enemmän auttavat sitä toista osapuolta eli yläkertaasi siinä etteivät kuulisi sinun ääniäsi.
Luulen, että korkeintaan 5 teurolla nyt ainakin saisi tuon katon tehtyä, mutta sehän ei ole vaikea edes tehdä, jos itsekin osaat vähän nikkaroida. Kaikkien miesten pitäisi osata, jos on ollut teknisessä työssä. Raksamiehelle se vie päivän. Sähköt tosin pitää kattolamppujen kohdalta uusia ja sitä ei saa itse tehdä.
Kilttimiehet päässeet kommentoimaan ja vasarakaan heillä ei pysy kädessä, ei pysty, eikä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiehet päässeet kommentoimaan ja vasarakaan heillä ei pysy kädessä, ei pysty, eikä jaksa.
Sinä olet varmaan oikea voimanainen ?
Miten olisi korvatulpat?
Ei vaiskaan..
Onko heillä minkälainen lattia? Tiedätkö onko tehty lattiaremonttia, joissa monesti unohtuu riittävä pohjustus, jos tehdään vaikka laminaattilattia.