Kaksi peräkkäistä keskenmenoa - miten tästä selviää..
Pari kuukautta sitten keskeytynyt keskenmeno rv 12 ja tänään todettu tuulimuna rv 7+3. Ei yhtään lasta, ikää 27. Olo on niin lyöty. Onko kellään kokemusta? Tuntuu, että on niin yksin tämän kanssa. Ei musta varmaan sitten ole ikinä äidiksi...
Kommentit (11)
minulla takana 5 keskenmenoa eikä kahteen vuoteen uutta raskautta. ja minäkin olen selvinnyt. selviät kyllä, koska on pakko.
Kiitos teille vastauksista. Ja 3.:lle paljon voimia myös! Mulla on pitkään ollu sellainen tunne, että en tule saamaan lasta, vaikka niin kovasti haluaisin. Alan olla tosi katkeroitunut...
Tiedetään täälläkin, miten kuukautiset on suunnaton pettymys, joka tuo joka kerta mukanaan lisää alakuloa. Vaikka minulla on jo lapsia, eivät hekään tulleet itsestäänselvyyksinä. Takana monta keskenmenoa ja kohtukuolema. Sylissä olisi vieläkin tilaa.
Valitettavasti jokainen pettymys on ensin vain nieltävä, jotta juuri Hän vuorollaan voisi syntyä maailmaan.
Tiedän tunteen, tsemppiä. Minulla oli jo lapsi ennen kahta peräkkäistä keskenmenoa ja silti se oli aivan hirveää. Lopulta raskaus kesti loppuun asti, mutta oli valtavan vaikeaa aikaa jatkuvine vuotoineen, kipuineen ja sairaalassa makaamisineen. Ja päällimmäisenä jatkuva menettämisen pelko. Lopputulos kuitenkin ihana poika ja vielä toinen parin vuoden kuluttua.
Koeta jaksaa.
Älä vielä masennu. Sinun tilanne vaikuttaa melko hyvältä. Olet nuori ja tunnut tulevan helposti raskaaksi.
Meillä oli kanssa kaksi keskenmenoa alkuun, mutta kolmas raskaus tuotti kaksoset. Joillain on enemmänkin, joten ei kannata lopettaa yrittämistä vaikka se raskasta onkin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:41"]
Älä vielä masennu. Sinun tilanne vaikuttaa melko hyvältä. Olet nuori ja tunnut tulevan helposti raskaaksi.
Meillä oli kanssa kaksi keskenmenoa alkuun, mutta kolmas raskaus tuotti kaksoset. Joillain on enemmänkin, joten ei kannata lopettaa yrittämistä vaikka se raskasta onkin.
[/quote]
Kiitos paljon kannustuksesta. Ja kiitti edellisillekin. Itkettää ihan kauheesti...
Täälläkin kaksi keskenmenoa noin 9 viikolla ja nyt kuitenkin raskaana rv 27 :) Älähän luovuta!
Kuusi keskenmenoa yhteen putkeen, kahden vuoden sisällä. Ei yhtään lasta ennen niitä. Kyllä siinä mielenterveys rakoili, parisuhde oli kovalla koetuksella ja yksi läheinen ystävyyssuhdekin katkesi. Onnistunut raskaus ja esikoisen syntymä toivat viimein onnen. En tiedä miten olisin selvinnyt, jos en olisi koskaan lasta saanut. Voimia sinulle. Koskaan ei kannata luovuttaa.
Mä olin viime vuonna 4 kertaa raskaana. Viimeisestä syntyi tänä vuonna tyttö.
Lääkärin mukaan keskenmenoja tulee enemmän niille, jotka tulee helposti raskaaksi. Eli lähtökohtasi ovat sikäli hyvät.
Mut pelasti varmaan mun hälläväliä asenne. Ajattelin, että tulee jos tulee. Vika raskaus olikin yllätys, kun ei enää jaksettu ees yrittää ja lähdettiin vaan melko railakkaalle reissulle.
Kyllä se siitä. :)
Meillä kolmas kerta toden sanoi ja nyt tytsy 4 viikkoa tuhisee sängyssään. Vaikka tuntuu vaikealta, niin lopputulos on sen kaiken arvoista. Voimia sinulle, älä jää miettimään mennyttä vaan koita jaksaa keskittyä tulevaisuuteen.