Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on parasta ennen päivä ruokakermassa 30.9.2021 vieläkö käyttäisit?

Vierailija
16.10.2021 |

on kuitenkin pakattu umpinaiseen pakkakukseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltas käyttää enää.

Vierailija
2/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini naureskeli mulle aina kun nodatin liha ja maitotuotteiden päiväyksiä. Oli sitä mieltä, että jauhelihankin voi paistaa vielä muutama päivä päiväyksen jälkeen. Lihalöntit sulatti huoneenlämmössä vuorokauden jne. Anoppi kuoli vatsa/suolistosyöpään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin.

Vierailija
4/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan kaksi viikkoa vanhaa ruokakermaa käyttäis. Kun avaat purkin niin on varmaan täynnä kauheinta hajua ikinä ja klimppejä.

Vierailija
5/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut jääkaapissa, saa siitä hyvän hapankermakakun, ohje netistä.

Vierailija
6/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Ja olen käyttänytkin. Viimeksi kuukauden vanhan jogurtin. Aivan hyvä.

Vierailija
7/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan kaksi viikkoa vanhaa ruokakermaa käyttäis. Kun avaat purkin niin on varmaan täynnä kauheinta hajua ikinä ja klimppejä.

Nönnönnöö! Ei todellakaan ole.

Vierailija
8/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti! Sehän menee kuumennettavaaan ruokaan ja siellä kaikki hapan muuttuu herkuksi.

Vierailija
9/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, sillä nuohan säilyvät pitkään viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Viimeksi taisin käyttää yli kuukauden vanhan ruokakerman, eikä se ollut mennyt miksikään. Mutta haistamalla ja ulkonäöstä näkee että onko vielä käyttökelpoinen.

Vierailija
10/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermasta näkee milloin se on pilalla. Helposti säilyvät avaamattomana kuukaudenkin parasta ennen päivän jälkeen.

Vierailija
11/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin vanhaa. Pari päivää parasta ennen jälkeen kylläkin.

Vierailija
12/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteista näkee ja haistaa, jos ne eivät ole kunnossa. Jos kerma näyttää, haisee ja maistuu normaalilta, se on turvallista syötävää. Sen takia maitotuotteissa onkin parasta ennen -päivä eikä viimeinen käyttöpäivä (toisin kuin lihassa ja kalassa).

Vierailija
13/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää maistamalla. Olen todennut, että kermat säilyvät yllättävän pitkään vielä parasta ennen päiväyksen jälkeen.

Vierailija
14/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä tavalla muodostuu järjetön määrä ruokahävikkiä, kun ihmiset tuijottavat orjallisesti viimeistä myynti- tai käyttöpäivää. Katso ap että mille se näyttää, haisee ja maistuu, niin näet että onko se mennyt pilalle.

Vierailija
15/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini naureskeli mulle aina kun nodatin liha ja maitotuotteiden päiväyksiä. Oli sitä mieltä, että jauhelihankin voi paistaa vielä muutama päivä päiväyksen jälkeen. Lihalöntit sulatti huoneenlämmössä vuorokauden jne. Anoppi kuoli vatsa/suolistosyöpään.

Jos anoppisi olisi kuollut ruokamyrkytykseen, se olisi hyvin voinutkin johtua pilaantuneen lihan syömisestä. Syövän kanssa tällä on tuskin mitään tekemistä.

Vierailija
16/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppisi olisi kuollut ruokamyrkytykseen, se olisi hyvin voinutkin johtua pilaantuneen lihan syömisestä. Syövän kanssa tällä on tuskin mitään tekemistä.

Miksi ei olisi? Pilaantuneessa lihassa on myrkkyjä. Myrkyt voivat aiheuttaa syöpää.

Vierailija
17/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Pilaantuneessa lihassa on myrkkyjä. Myrkyt voivat aiheuttaa syöpää.

Just shoot me now!!!!

Vierailija
18/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkintä on parasta ennen ja kestää aika pitkään ennen kuin laatu rupeaa huononemaan niin paljon että sen pystyy havaitsemaan.

itse olen käyttänyt jopa pari kolme kuukautta vanha ruokakermaa sillä edellytyksellä että ne ovat olleet suljetussa purkissa ja aistinvaraisesti en ole huomannut niissä mitään vikaa.

Eri asia jos merkintä olisi viimeinen käyttöpäivä.

Sama pätee muuten kananmuniin , ovat aivan käyttökelpoisia vielä pari kuukautta merkinnän jälkeen!

Vierailija
19/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kun miettii että purkki maksaa 40snt niin en sen takia ottaisi vatsanväänteitä, vaikka kauppaan olisi 3h matka.

Vierailija
20/22 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin laktoosittomat maitotuotteet kestävät vielä kauan parasta ennen päivän jälkeen. Ostan vain niitä nykyään.