Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku mennyt junalla Kreikan lomakohteisiin?

Vierailija
16.10.2021 |

Kokemuksia?
Haluttaisiin lähteä, mutta lapsi ei suostu lentämään, enkä oikein minäkään...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2vuorokautta bussilla noin satasella. Kerran bussivaihtoehtoon välillä. Tallinnasta. Ensin siis sinne.

Vierailija
22/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse mennyt juuri Kreikkaan, mutta muuten kyllä matkannut Euroopassa paljon maata pitkin. Yksi kaveri teki bussilla reissun Kreikkaan pari vuotta sitten. En usko että menee 4-5 päivää, että 2-3 riippuen vähän mistä päin lähdette ja kuinka pitkään jaksatte yhdessä päivässä istua junassa. Itse olen usein mennyt Malmön läheltä Trelleborgista lautalla Saksaan ja sieltä sitten eteenpäin. Rostockin tai Sassnitzin satamat varmaan tuota reittiä ajatellen järkevimmät. Tosin nopeammin pääsisi ehkä itä-Eurooopan halki? Olen tosin saanut käsityksen, että junalla kulkeminen esim. Puolassa voi olla vähän hankalaa, kun ainakin kansainvälisiä lippuja pitää ostaa jonkin välittäjän kautta tms - en ole jaksanut perehtyä tähän kauhean tarkasti, kun se on vaikuttanut hankalalta... Bussilla pääsee kyllä itä-Euroopassa todella halvalla, mutta hitaammin ja vaatii hyviä istumalihaksia.

Suosittelen kyllä maata pitkin matkustamista, se on antoisa tapa matkustaa ja itselleni ainakin mielekkäämpää kuin vain hypätä lentokoneeseen.

https://maatapitkin.net/ voi olla avuksi.

Maksaako matka Itä-Euroopankin busseilla enemmän kuin lennot?

En osaa sanoa, kun ne oikeastaan ole lennellyt melkein yhtään enkä oikein tiedä nykyisiä lentohintoja. Mutta nykyään taitaa päästä aika halvalla lentäen... Sanoisin silti, että jos varaa bussit ajoissa niin pääsee kyllä todella halvalla. Olen mennyt itse esim. Tallinnasta Varsovaan 20 euron hinnalla, sieltä Prahaan kympillä. Eli nuo bussit voivat kyllä olla ihan todella edullisia, mutta lisähintaa tulee tietysti pysähdyksistä ja majoituksista matkalla, mikäli niitä tekee. Tietysti voi myös istua 10-20 tuntia bussissa putkeen, niin kuin itse olen tehnyt. Tuohon Tallinna - Praha matkaan taisi mennä 1,5 päivää, mutta en voi suositella tällaista reissua - yksi hostelliyö tuossa välissä olisi tehnyt matkasta siedettävän, mutta noin pitkän istumisen jälkeen olo on kyllä aika kehno vaikka olisi jaloitellutkin. Ecolines ja Eurolines ovat bussiyhtiöitä jotka noilla väleillä kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne Keikan lomakohteet ole pääasiassa saarilla? Eli ensin junalla manterelle, ja sieltä laivalla eteenpäin? Varmaan ihan hyvin mahdollista, mutta aikaa kuluu paljon pelkkiin matkoihin.

Vierailija
24/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsovasta suora bussi Zagrebiin (Kroatia), Zagrebista Ateenaan.

Ja Varsovaahan pääsee junalla/bussia Tallinnasta.

Vierailija
25/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais kanssa junamatkailu, mutta olen hieman työlääksi kokenut reitin suunnittelun. Onko olemassa joku keskitetty eu-junat palvelu? Aikataulut on toinen juttu, lomat on lopuksi melko lyhyitä siihen, että istuu kulkuvälineessä pitkään ja käyttää vaihtopaikoissa saman verran.

Mulla on  jo muutamia vuosia siitä kun olen matkustellut ulkomailla junalla, mutta ainakin silloin Saksan rautatieyhtiön (DB) sivut olivat todella hyvät, löytyi myös muun Euroopan juna-aikataulut. Lipun ostamisesta en ole varma onnistuuko, jos on täysin Saksan ulkopuolella kulkeva yhteys.