Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voisi olla vialla?

Vierailija
15.12.2014 |

Olen jo pidemmän aikaa epäillyt että minulla ei ole kaikki ihan kunnossa, sillä oireita on ollut jo useita vuosia ja olen vasta nyt havahtunut niihin kun puhuin asiasta kaverini kanssa. Oireita on mm. jatkuva väsymys, aikaansaamattomuus, masennus, jatkuva ärtymys, turvotus, muistiongelmat, keskittymisvaikeudet, palelu ja palan tunne kurkussa. Olen lukiossa ja opiskelusta on tullut ylivoimaisen raskasta, sillä voimat hädin tuskin riittävät kouluun raahautumiseen ja sielläkin kävelen koko ajan pää sumussa ja keskittymiskyky on nollan luokkaa. Myös painoa on tullut lisää n. 7 kg, vaikka olen likkunut juuri aikaisempaa enemmän. Lääkäri koitti tuputtaa minulle masennuslääkkeitä, vaikka ongelmat ovat fyysisiä eivätkä psyykkisiä. Itse epäilin kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta lääkärin mukaan arvot ovat täysin ok, nåinköhän on...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin kilpirauhasongelma, tai muuta? Mä menisin toiselle lääkärille varmuuden vuoksi.

Teit oikein kun et noin vain ottanut masennuslääkkeitä, niitähän aina tuputetaan. Minullekkin yritettiin antaa ilman ensimmäistäkään tutkimusta, lääkkeet jo teininä kouraan vaan... En vieläkään tiedä kaikkea, mikä vaivaa, mutta jo monta asiaa olen saanut uuden lääkärini kanssa selvitettyä. Edelliset ei joko hoitaneet kunnolla, tai edes saaneet diagnosoitua mua oikein. Ja joillakin on tapana leimata kaikki oireet mielenterveysongelmiksi. Sekin vaihtoehto on, että ihmisellä voi olla sekä mielenterveys- että muita ongelmia samaan aikaan!

Vierailija
2/3 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, masennuslääkkeisiin en koske kun en niitä tarvitse. Aika monet oireista tosiaan viittasvat kilpirauhaseen, sillä ainakin väsymys ja painonnousu selittyisi. Lääkäri oli muutenkin tyly ja käytännössä nauroi päin naamaa kun ehdotin vajastoiminnan mahdollisuuta. Tänään on aika yksityiselle, toivottavasti sieltä saa vähän parempia vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet menossa tutkimuksiin, toivotaan että löytyy jokin fyysinen syy oireille.

Mutta välttämättä sellaista ei ole. Itselläni ainakin on ollut ihan samoin oirein kausia elämässä, eikä niihin mitään syytä ole löytynyt. Ne on tulleet, kestäneet vuosia, ja menneet. Olen ajatellut että kai ne jonkinlaista lievää masennusta on olleet, masennus oireilee usein fyysisestikin. Mitään ulkopuolista apua en ole halunnut sen jälkeen kun fyysiset syyt on suljettu pois, olen vaan rämpinyt vaikeiden vuosien läpi ja lopulta on parempi kausi aina tullut.