Lyöttekö luurin korvaan puhelinmyyjälle?
Kun siihen menee vaan nanosekunti eikä velvoita mihinkään.
Kommentit (40)
Kyllä katkaisen puhelun kun tajuan, että siellä on puhelinmyyjä. Tämä taitaa toimia, sillä ajan mittaan myyntipuheluiden määrä on tippunut huomattavasti.
Olen pahoillani sille puhelinmyyjälle, mutta mielestäni kyseessä on ammatti jota ei pitäisi olla olemassa. Jos kaikki tekisivät kuten minä, ei puhelinmyyjiä kannattaisi enää palkata, joten kukaan ei sitten joutuisi tekemään kyseistä epäeettistä työtä.
Välillä. Useammin mykistän mikrofonin ja annan tyrkkymyyjän hölöttää itsekseen niin pitkään kuin jaksaa. Joskus vedätän tyrkkymyyjiä selittämään samoja asioita useampaan kertaan ja jossain vaiheessa sitten lällättelen, että miltä tuntuu kun vedätin selittelemään samoja asioita ilman minkäänlaisia ostoaikeita.
En todellakaan! Käytän GDPR oikeuksiani ja pyydän tulla unohdetuksi heidän asiakasrekisteristään. Jos alkavat venkoilla, uhkailen tietosuojavaltuutetulla.
Silloin kun niitä puheluja vielä tuli, löin luurin korvaan. Sitten otin markkinoinnin eston ja se karsi pois lehtikauppiaat. Remonttikauppiaat sain pois kimpustani vasta kun muutin puhelinnumeroni salaiseksi. Nykyään tulee vain jotain ulkomaanpuheluja, mutta niihin en vastaa ollenkaan.
Jos ei usko ystävällisesti sanottua kiitos että yhdellä kertaa vaan jatkaa vaan puhumista niin yleensä lyön luurin korvaan
En suoraan. Kun puhelinmyyjä esittelee itsensä tai mitä nyt ekaksi sanookaan, vastaan: "ei, kiitos, en tilaa mitään". Näin joskus onnistuu lopettamaan puhelun heti alkuunsa. Jos puhelinmyyjä jatkaa myyntipuhettaan saatan välillä lyödä luurin korvaan suoraan tai joskus saatan hetken kuunnella ja toistaa lauseeni. Mutta viimeistään toisen "en tilaa mitään" jälkeen suljen puhelimen, jos myyntipuhe vain jatkuu.
En. Sanon ystävällisesti pienellä perustella, että en tarvitse sitä tuotetta. Poikkeuksetta puhelut päättyvät siihen, että soittaja toivottaa minulle hyvää päivänjatkoa ja minä toivotan samaa hänelle.
En, koska puhelinmyyjät eivät soita minulle. Numeroni on salattu ja lisäksi minulla on varmuuden vuoksi vielä suoramarkkinointikielto. En koskaan tilaile jotain ilmaistuotteita, joissa edellytyksenä on markkinointiluvan antaminen.
Jos joskus joku onnistuu pääsemään läpi, vastaan jo esittelyn aikana, että "en koskaan osta mitään puhelinmyynnistä, hyvää päivänjatkoa".
Miksi ap et osaa välttää puhelinmyyjien soittoja, jos et kerran niitä halua?
Kyllä.
En yksinkertaisesti vaan enää jaksa kieltäytyä kohteliaasti, kun se ei ole koskaan auttanut, vaan myyntipuhe on jatkunut, menty jopa syyllistämiseen ym. hyvinkin aggressiiviseen tyyliin.
Helpommalla pääsee, kun heti soittajan selviydyttyä lyö luurin korvaan mitään sanomatta.
Yleensä en vastaa edes niihin, mutta jos on pakko vastata niin kuuntelen hetken ja sitten sanon että ei kiitos, en aio tilata mitään, jos ei usko ja jatkaa vaan niin sitten luuria korvaan, vihaan niitä jotka vaan jatkaa ja jatkaa ja jatkaa, ei ne lopeta ennenkuin lyöt luurin korvaan.
Puhelinmyyjän on pakko jatkaa myyntipuhettaan jos on jossain toimistolla töissä. Pomo seuraa ja kyttää. Jos heti lopettaa puhelun, vaikka asiakas sanoo kiitos ei, niin saa moitteita, ehkä potkut.
Heillä on sellainen valmiiksi kirjoitettu plari. Myyjä ei voi itse siihen vaikuttaa vaikka se olisi miten tyhmä tahansa. Se pitää lukea, joku pomo on niin tarkkaa, että sanasta sanaan.
Siksi jatkavat, vaikka asiakas sanoo heti ei. Myös heidän on pakko koko työajan soittaa ihmisille.
On kyllä stressaava ammatti. Eivät siis soita ihmisiä kiusatakseen vaan saadakseen pitää työpaikkansa ja ehkä edes pohjapalkan.
Itse sanon, että kiitos en tilaa mitään. Annan myyjän puhua hetken aikaa ja sanon uudestaan, että kiitos ei. Sitten lopetan puhelun.
Vastaan ja sanonut ystävällisesti, en valitettavasti ole kiinnostunut. Puhelinmyyjä on lyönyt luurin korvaan. Useasti tämä syksynä käynyt näin.
En edes vastaa. Googlaan numeron puhelun jälkeen ja jos kyseessä on puhelinmyyjä, laitan eston. Kovin paljon niitä puheluita ei enää suoramarkkinointikiellon myötä tulekaan.
Pitäisi olla pakollista nähdä mistä puhelu tulee, soittajan yritys/nimitiedot.
Olen julma ja roikotan puhelinmyyjää linjalla. Puhelinmyyjä ei saa itse lopettaa puhelua niin kysyn aina uudestaan sen myyntipuheen ja esitän etten ymmärrä 😅 40min on ennätykseni jaaritella puhelinmyyjän kanssa 🤔
Mä laitan puhelin pöydälle ja saa, myyjä horista itsekseen.. Joskus painelen näppäimiä niin että hyvällä tuurilla sattuu myyjän korviin.
On firmoja jotka kerää ikäihmisten yhteystietoja ja myyvät niitä puhelinmyynti ja remonttifirmoille. Se on kovaa bisnestä mistä ei kauheasti ole mediassa kirjoitettu.
En lyö. Kerron heti, että minulla ei ole varaa ostaa yhtään mitään, ja ei kannata tuhlata työaikaansa minuun.
Lehtimyyjille sanon että olen sokea.
Ei kun en vastaa ollenkaan, en ole vuosiin vastannu.