Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos köyhänä aloitan sijoittamaan vaikkapa 30 euroa kuussa, milloin olen miljonääri?

Pitkäaikaistyötön.
16.10.2021 |

Siinäpä kysymys.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin sijoittaa.

Vierailija
22/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aloittaa sijoittamaan köyhänä. Kun aloitat sijoittamaan rikkaana, se sujuu helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2221

Vierailija
24/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs muuten on kun n1kk ei ole lööpeissä ollut yhtään vale uutista sijoituksen ihanuudesta. moni sijoitus "neuvoja" on oikeudessa väärin käytöksistään härskisti viedään hyvä uskoisten ja vanhusten rahat. ja nyt vasta lama on alkamassa. siinä kun sijoittelet lopputulema on että olet velkaa salkun hoitajalle

Vierailija
25/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

361 vuoden kuluttua, edellyttäen että laitat rahat tilille, jolle ei makseta korkoa ja että rahayksikkömme on yuan, kuten se 30-50 vuoden kuluessa tulee olemaan. Miljonääri yuaneissa.

Vierailija
26/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

77-vuotiaana.

Kannattaa ehkä sijoittaa enemmän. Minä sijoitan yleensä 1 500 - 1 800 € kuukaudessa.

Vierailija
27/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minkäikäinen olet nyt, ja siitä mihin sijoitat. Mitä nuorempana aloittaa, sen parempi. Jos sijoitat elämässäsi ensimmäiset 18v säännöllisesti (tai vanhemmat tekevät sen puolestasi käytännössä), vaikutus on paljon suurempi kuin jos teet saman myöhemmin elämässä.

Vierailija
28/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaa 10 vuotiaana, ja jos talouskehitys on suotuisa, ehkä jo 100 vuotiaana olet miljonääri. Mutta kun näitä suurlamoja on nyt alkanut olla joka vuosikymmenellä, niin kaikkein todennäköisimmin vain menetät rahasi jossain vaiheessa.

Todennäköisesti EI menetä rahojaan. Olen sijoittanut jo 90-luvulta eli 3 rommauksen läpi menty enkä ole menettänyt rahojani. Nyt kuulun 10% Suomen varakkaimmista, vaikka en ole ollut mikään suurituloinen vaan normaalitöissä oltu, välillä esimiehenä välillä asiantuntijana.

Vierailija
29/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemisen arvoinen idea. Osakesäästötilille voi ostaa varmaan vaikka yksitellen osakkeita. Mutta jos ostaa korkeintaan 30 euron osakkeita, niin kaikkia osakkeita ei voi ostaa. Täytyypä kokeilla.

Vierailija
30/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan.

Vierailija
31/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€/kk on niin pieni raha, ettei sitä kannata sijoittaa yhtään mihinkään muuhun kuin itseensä. Osta vaikka herkkuja sillä rahalla ja nauti niistä. Mutta jos nyt johonkin välttämättä haluat sijoittaa vaurastumisen toivossa, niin suosittelen vedonlyöntiä. Siinä voi hyvällä onnella tienata todella hyvin tai sitten voi toki hävitä kaikki, itse olen vuosia lyönyt vetoa lähinnä jalkapallosta. Vaatii kyllä paljon asiaan perehtymistä, mutta niinhän kaikki sijoittaminen muutenkin ; ) 

Itsellä 1000€ veto vetämässä ottelusta FC Haka - FC Lahti, jos peli päättyy tasapeliin tai FC Lahden voittoon, niin nettoan 480€. Jos kotijoukkue voittaa maalilla, saan rahani takaisin. Kahden maalin kotivoitto on huono juttu, menetän rahani. Eli veto on  Aasialainen tasoitus FC Lahti +1,0

Pelissä juuri nyt puoliaika, tilanne hyvä eli 1- 1. 

Vierailija
32/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaa 10 vuotiaana, ja jos talouskehitys on suotuisa, ehkä jo 100 vuotiaana olet miljonääri. Mutta kun näitä suurlamoja on nyt alkanut olla joka vuosikymmenellä, niin kaikkein todennäköisimmin vain menetät rahasi jossain vaiheessa.

Todennäköisesti EI menetä rahojaan. Olen sijoittanut jo 90-luvulta eli 3 rommauksen läpi menty enkä ole menettänyt rahojani. Nyt kuulun 10% Suomen varakkaimmista, vaikka en ole ollut mikään suurituloinen vaan normaalitöissä oltu, välillä esimiehenä välillä asiantuntijana.

Tuo jakso 90-luvulta lähtien on kyllä kovin lyhyt johtopäätösten tekoon.

Ennemmin tai myöhemmin rahan arvo nykypolitiikkaa jatkettaessa romahtaa jolloin vain tilanteeseen sopiva reaaliomaisuus säilyttää arvonsa.

Vierailija
33/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt erseesi viihteen hyväksi.

Vierailija
34/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin sijoittaa. Jos indeksirahaston laittaa 20€/kk niin 20 vuodessa 10000€ ja 30 vuodessa 20000€. Aika hyvin noin pienellä summalla 👍

Vierailija
35/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tecnotree on pörssin kuumin yhtiö tällä hetkellä. Muutamassa vuodessa kymmenkertaisti arvonsa ja nousu vaan jatkuu.

Vierailija
36/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betsaaja kirjoitti:

30€/kk on niin pieni raha, ettei sitä kannata sijoittaa yhtään mihinkään muuhun kuin itseensä. Osta vaikka herkkuja sillä rahalla ja nauti niistä. Mutta jos nyt johonkin välttämättä haluat sijoittaa vaurastumisen toivossa, niin suosittelen vedonlyöntiä. Siinä voi hyvällä onnella tienata todella hyvin tai sitten voi toki hävitä kaikki, itse olen vuosia lyönyt vetoa lähinnä jalkapallosta. Vaatii kyllä paljon asiaan perehtymistä, mutta niinhän kaikki sijoittaminen muutenkin ; ) 

Itsellä 1000€ veto vetämässä ottelusta FC Haka - FC Lahti, jos peli päättyy tasapeliin tai FC Lahden voittoon, niin nettoan 480€. Jos kotijoukkue voittaa maalilla, saan rahani takaisin. Kahden maalin kotivoitto on huono juttu, menetän rahani. Eli veto on  Aasialainen tasoitus FC Lahti +1,0

Pelissä juuri nyt puoliaika, tilanne hyvä eli 1- 1. 

Peli päättyi 1- 1, 48% voitto sijoitukselle 90 minuutin pelistä on mielestäni todella hyvä, olisipa panokseni ollut sitten vaikkapa vain 1 euro. Voitosta ei vähennetä veroja, ei käsittelykuluja eikä mitään muutakaan. Siirrettävissä muutamassa minuutissa omalle pankkitilille tuloksen varmistettua jos ei pelitilille rahoja halua jättää, vaan haluaa ne heti kotiuttaa.

Muutamat tuntemani vedonlyöjät sijoittavat vedonlyöntiin aivan eriluokan panoksia kuin minä, voitot ovat sitten myös heillä sen mukaisia, mutta myös tappiot. Eräs heistä, nyt jo edesmennyt, antoi minulle kultaisen neuvon aikoinaan; pelaa vain sillä rahalla mikä sinulla on todella varaa hävitä. Sitä neuvoa olen noudattanut, ja kehoitan kaikkia vedonlyönnillä tai millä tahansa tavalla rikastumisesta haaveilijoita myös sitä noudattamaan.

Varmoja otteluita/osakkeita/sijoituskohteita ei olekaan, aina voi tulla jotain esteeksi voitolle. Ehkä aika vakaa sijoituskohde kuitenkin on kulta, sen arvo ei liene ainakaan laskenut vuosisatojen aikana.

Jääkiekkoa tulee seurattua myös jonkun verran, ensi yön NHL peliin Boston Bruins - Dallas Stars laitoin vedon. 200€ sen puolesta, että Bostonin David Pastrnak tekee maalin. Kerroin 2.15, ihan asiallinen kerroin kun kuitenkin kotiottelu ja kaveri on takonut maaleja aika lailla kiitettävästi. 

Vierailija
37/41 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ikinä.

Vierailija
38/41 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, miten voisin sijoittaa työttömyystuet kun en tarvii kaikkea, mutta sitten alkaisi vähenemään asumistuki pääomatuoton takia ja karenssi tietäisi katastrofia, koska toimeentulotukea ei saisi pääoman takia. Tarkoitus siis olisi generoida yhteiskunnan tuista riittävä elanto ilman, että tarvitsisi koskaan tehdä töitä.

Vierailija
39/41 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat ensimmäisenä viikkona lottolapun. Voitat päävoiton ja olet miljonääri. Eli aikaa kuluu viikon verran. Ehkä vähän päälle kunnes rahat on tilillä käytettävissä.

Niin, onhan siinä aika iso riski epäonnistua.

40/41 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää miljoona vuotta, niin sitten on miljonäääääääääääri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi