Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla kumppani on ollut haluton!

Vierailija
15.12.2014 |

Vaikka tilanne olisi parantunutkin, onko asia jäänyt kaihertamaan ja esim. pelottamaan että tilanne uusiutuu? Miten pitkään haluttomuutta esiintyi ja mikä oli haluttoman selitys?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:36"]

Sinä 5 sentään ilmeisesti saat suuseksiä useinkin? Minä olen saanut kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana. Kaduttaa että nuorena ja epävarmana menin sitoutumaan mieheen, joka ei nuole mielellään! Ap

[/quote]

Suhteessa on tärkeämpikin asioita kuin seksi. Jos mies ei pidä nuolemisesta, niin se on hänen oikeutensa eikä häntä voi siihen pakottaa. No joo semiprovoa, mutta näin kirjoitetaan, jos mies tilittää seksin ja läheisyyden vähyyttä ja erehtyy kaipaamaan suuseksiä.

Mutta aloitukseen. Voin omalta osaltani kertoa, että haluttomuuskaudet ja torjunnat vaikuttavat ja ovat jättäneet pysyvän muistijäljen, joka on osittain tiedostettua ja osittain tiedostamatonta. 

Nyt tilanne on objektiivisesti tarkastellen astetta paria parempi, mutta ei edelleenkään minulle mikään ihannetila. En osaa täysin iloita tästä uudesta tilanteesta, koska koen, että edelleen mennään vaimon ehdoilla.  

Tunnetila on, että tämä on samaa jatkumoa. En ole saanut nollattua negatiivisia tunteita ja historiaa, en tuota osaa paremminkaan ilmaista. Kun nykyäänkään kaikki ei mene koko ajan kuin Strömsössä, niin pettymyksen hetkinä negatiiviset tunnetilat kumpuavat tunnemuistista. Toinen asia on vaimon maneerit. Vaikka yleensä vaimo ei tarkoita tehdä mitään piiloviestintää, niin tietyt maneerit laukaisevat negatiivisen tunnevireen.  

Esimerkkinä. Muistan vieläkin vaimon kommentin yli kymmenen vuoden takaa, jossa ehdotin eräänkin kerran yhteisen ajan viettämistä ja optiota lemmiskelyyn lomapäivää viettämällä. Tämä tulee aina mieleen, jos vaimon kanssa keskustallaan ja suunnitellaan loma-asioita.

Vierailija
2/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ensin pitäisi lopettaa vauvapalstan lukeminen, se jos mikä pitää aihetta koko ajan mielessä :( ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, elämässä on tärkeämpiäkin asioita kun seksi, mutta parisuhteesta seksi ei voi puuttua. Ja itse en henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi suuseksistä pitäisi kieltäytyä? Ymmärrän jos ei seiso tai kykene yhdyntään muuten (sattuu, kosteusongelmia, kuukautiset jos se jonkun mielestä estää), mutta täysin ilman seksiä kumppanin pitöminen on mielestäni kiristystä ja vallankäyttöä. Tämä on tietysti vain mun henkilökohtainen mielipiteeni, eikä siitä parane pitkin kyliä huudella... t. 5

Vierailija
4/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt kaihertamaan. Se johtuu siitä, että löysimme pysyvältä tuntuvan ratkaisun tilanteeseen. Seksittömyys johtui hyvin pitkälti erilaisista mieltymyksistä ja toiveista. Tilanne piti ensin tajuta, löytää ne asiat mitkä tuntuvat molemmista hyvältä ja loppu hoitui kuin itsestään. Meillä on seksiä nykyään hyvin epätasaisesti; Joskus kaksi kertaa päivässä, joskus kaksi kertaa viikossa. Ennen meni helposti parikin viikkoa täysin ilman. Yhdessä 4,5v

Vierailija
5/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten tulisi mielestänne suhtautua siihen, jos haluttomuus johtuu edes osittain psyykkisistä ongelmista? Kuinka kauan pitäisi vain jaksaa ymmärtää? Ap

Vierailija
6/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu psyykkisistä ongelmista. Masennus? Masennus ja masennuslääkkeet voivat lisätä haluttomuutta, eli saattaa joutua odottelemaan parantumista. Haluttoman pitää itsensäkin oikeasti haluta seksiä ja toimivaa seksielämää. Eihän se sieltä terapiasta tai pilleripurkista noin vaan tule :/

Itse odotin melkein neljä vuotta parannusta tilanteeseen. Olin kyllä jo aika loppu ja valmis harkitsemaan eroa.

Vierailija
7/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutaman vuiden ajan haluttomuutta, syyksi paljastui e-pillerit. Tilanne saatiin korjattua, mutta mkes kärsi siitä todella paljon. Nyt 10-vuotta myöhemmin miehellä on ajoittaidta haluttomuutta ja tuntuuhan se pahalta. Seksiä on useita kertoja viikossa, mutta siitä puuttuu täysin sellainen himo ja halu miehen puolelta, esim. sen jälkeen kun hän on antanut minulle suuseksiä, on välillä minulla vaikeuksia saada munaa seisomaan ja toki siitä tulee paha mieli ja kuvitelma minulle, etten ole haluttava. Katsotaan miten tilanne etenee. Asioista puhutaan ja puhutaan ja se auttaa ymmärtämäön toista osapuolta ja rakkaus ja hellyys auttaa... mutta se ei silti poista sitä pahaa mieltä siitä, etten ole enää mieheni silmissä himoittava ja lumoava.

Vierailija
8/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 5 sentään ilmeisesti saat suuseksiä useinkin? Minä olen saanut kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana. Kaduttaa että nuorena ja epävarmana menin sitoutumaan mieheen, joka ei nuole mielellään! Ap

Vierailija
9/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan. Tosinbmieheni ei ole siinä kovinkaan hyvä, mutta tykkään siitä silti ja ajatus siitä että joku askartelee siellä kielensä kanssa, on ihan mieletön. Sitä nautintoa vaan vähentää aika paljon se, että minusta tuntuu ettei mies tee sitä mielellään, siis halua nuolla minua vaan tekee sen helvollisuudentunnosta. En halua seksiä velvollisuudentunnosta, vaan haluan että minua halutaan. Tai velvollisuusseksi on ihan jees, jos siinä on tekemisen meininkiä ja sellainen "nyt tehdään sinulle orgasmi" -fiilis, eikä sellaista mitän seuraavaksi-haparointia. En tiedä osaanko selittää... ja tavallaan olen ihan tyytyväinen vielä tähän tilanteeseen, mutta olisihan tässä paljon parannettavaa. Ajoittain iskee epätoivo, että tätäkö se nyt sitten on. T. 5

Vierailija
10/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mulla taas ne pari kertaa olivat todella hyviä, sitä enemmän siis vituttaa, ettei mies tee sitä mielellään! Mulle kelpaisi kyllä velvollisuusseksikin, jos vaihtoehto on ilman oleminen. Ap

Vierailija
11/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän...velvollisuusseksi on siis minustakin ihan ok, parempi niin kun ilman. Ja saa olla toisen kainalossa, dildon kanssa se asia puuttuu ;) Ja siis arvostan kyllä, että mies yrittää. Ja toivon, että tilanteeseen joskus tulee muutosta. Mies ei muissakaan asioissa ole sellainen toimeen tarttuva ja reipasotteinen, jiten eipä sitten seksissäkään. Se harmittaa, koska minulle seksi on mukavaa yhdessäoloa ja tykkään tehdä asioita, joista toinen nauttii. Ja nautin itsekin suuresti siitä tekemisestä.

Vierailija
12/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin olenko jo kiin katkeroitunut, ettei tilanteen paraneminen ole enää mahdollista. Mitta eipä siihen kukaan voi täällä tai missään vastata tai auttaa. Ehkö pitäisi yrittää keskittyä muihin asioihin kuin seksinpuutteen miettimiseen. Ap

Vierailija
13/13 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa yritän! Keskittymistä muihin asioihin. Se on vaan tosi vaikeaa. Seksi ei ole iso osa elämää, jos se toimii. Sitten kun se ei toimi, se paisuu ja paisuu ihan kohtuuttomiin mittasuhteisiin.