Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsille noloa, että heidän äiti on nuori?

Vierailija
16.10.2021 |

Mun äiti sai mut 19v joka tarkoittaa että nyt 16v myöhemmin mä oon 16 ja hän 35. Isä oli silloin 21. Kaverit silloin tällöin vitsailee että kortsut tais unohtua tms.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni ei ainakaan ikinä tehnyt siitä numeroa minkä ikäinen olin. 

Paljon enemmän ratkaisee se millainen vanhempi on, kuin se minkä ikäinen on.

Vierailija
2/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta omat vanhemmat ovat joka tapauksessa vanhoja, ikivanhoja kunnes oppivat ymmärtämään elämää vähän enemmän ja siinä vaiheessa sillä asialla ei ole enää merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He on vahinko lapsia ja se on noloa vanhemmille.

Vierailija
4/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????

Vierailija
5/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa.

Vierailija
6/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiedossa vain sellaisia tapauksia, joille on kuittailtu siitä että vanhemmat ovat jonkun mielestä liian vanhoja. Kai mistä tahansa voi tulla sanomista jos halutaan.

Vierailija
7/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa, jos äitiä luullaan tyttöystäväksi.

Vierailija
8/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 17- ja 20-vuotias, kun sain lapseni. Puoliso vuoden vanhempi. Nyt lapset siis jo teini-iän kynnyksellä ja ovat aina olleet todella tyytyväisiä, että me vanhemmat ollaan nuoria. Tästä siis ihan puhuvat meille silloin tällöin. Toki nyt kun teini-ikä lähestyy niin olen kuullut lasten juttelevan kavereiden kanssa juurikin tuosta, että kuka heistä on "vahinko" ja kuka ei. Olen lapsilleni yrittänyt aina sanoa, että eivät ole vahinkoja, mikä siis on myös totuus, vaikka sitä joidenkin on vaikea ymmärtää.

Vierailija
9/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on suhteellista mikä on nuori saamaan lapsen missäkin.

Asuin pienellä paikkakunnalla, missä kaikki sai lapset 18-22v. Itse sain 26v 29v ja 33-vuotiaana.

Minua pidettiin TOSI vanhana äitinä.

Kun muutin kaupunkiin, monet vasta alotteli lapsen tekoa 30+. Moni ihmetteli, että nuoripari oot ollut kun oot alkanu oottaa esikoista 25v.

Vierailija
10/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika varmastihan sä olit vahinko

Vierailija
11/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Se nolostuminen ja häpeä on vain tunteita. Jos et häpeä ei sillä ole mitään väliä. Kanna itsesi ylpeästi💪

Valintasi tekevät sinusta persoonan ja yksilön. Kaikissa meissä on hyviä ja huonoja puolia. Toisia puolia arvostetaan yhteiskunnassa enemmän kuin toisia.

Vierailija
12/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa kun on nuori ja nätti äiti.

Ikää tärkeämpää kuitenkin on se millainen muutoin on äitinä. Nuori äiti voi olla huolehtiva, hellä ja turvallinen. Iältään varttuneempi voi olla äitinä kypsymätön.

Lapsi haluaa äidin, jonka kanssa on hyvä olla, eikä se ole ikäkysymys.

Vierailija
13/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niille sanotaan, jotka ovat vähemmistöä jossain porukassa. Teidän piireissä ilmeisesti vanhemmat ovat usein iäkkäämpiä ja varhainen lastensaanti yhdistetään vastuuttomuuteen/vahinkoon ainakin nuorisin mielessä.

Lapsia voi saada 13-50-vuotiaana ja ymmärrät vielä joskus, että sillä iällä ei ole merkitystä, kun niitä lapsia haluat/saat. Biologia määrittelee yksilölliset rajat sille, milloin voi lisääntyä ja tämä kohtelee ihmisiä hyvin eriarvoisesti ts. jotkut saa lapsia vie lähdes 50-vuotiaina ja jotkut vain alle 25-vuotiaina. Yhteiskunnallisesti olisi suotavaa saada lapset täysi-ikäisenä. Sosiaalisesti taas riippuu ihan piireistä, minkälaista ikää pidetään sopivana lastensaannille.

Vierailija
14/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noloa, jos äitiä luullaan tyttöystäväksi.

Ei ole, tosi hauskaa vain! Pojan kanssa nauretaan tälle usein. Tyttäretkin tykkää kun saa lainailla minulta vaatteita. Ajatella, eivät häpeä.

T. Se äiti