Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriä linjoilla? Apua, ihon alla oleva viisaudenhammas/ien ärtyy

Vierailija
15.12.2014 |

Eli minulla on takana yläviisuri, jota ei ole näkyvissä, mutta joka on hieman turvonnut ja hampaan päällä oleva ien on purenta arka eli sattuu vain jos hampaat osuu yhteen. Eli särkyä ilman hampaan ja ikenen/sen ihon kosketusta toisiinsa ei ole.

Otin eilen 800mg buranan, huuhtelin 2x cordesyl lkiuoksella ja lisäksi otin kyypakkauksen, jolla se hieman rauhoittui ja turvotus laski, mutta nyt kun heräsin niin se on taas purenta arka siitä ihosta.

Mitä tälle pitäisi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika. niitä poistetaan ihan ilman oireitakin, mutta sulla on jo tulehdus päällä. huuhdo sillä corsodylillä nyt niin voi vielä mennä ohi eikä pahene ennen saamaasi aikaa.

Vierailija
2/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko tuolle hammaslääkäri tehdä muuta kuin poistaa, koska itse hammas ei särje vaan se nahka siinä päällä? Minulla oli juuri paha tulehdus poskessa, koska hammaslääkäri pisti vahingossa kudokseeni ainetta joka sinne ei kuulu ja nyt olen 2viikkoa siitä toipunut ja en jaksaisi uutta isompaa operaatiota heti perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitänee poistaa. Paha sanoa näkemättä mutta yleensä se viisurikin on tuolloin tulehtunut. Käy näyttämässä.

Vierailija
4/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen jo tänään menossa

Vierailija
5/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä tarvisi poistaa, mutta jos menet hammaslääkärille, se varmasti poistetaan. Itselläni tulehtui aikanaan nuorena useita kertoja, mutta aina meni ohi jokusessa viikossa, ja nyt on nelikymppisenäkin vielä kaikki viisaudenhampaat suussa, ilman mitään ongelmia, kun en mennyt hammaslääkäriin tulehdusteni kanssa. Tulehdukset loppuivat noin 30 vuoden iässä, sitä ennen aina silloin tällöin turposi viisaudenhampaiden ympäriltä ja tulehtui, mennäkseen itsekseen ohi.

Vierailija
6/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans joskus se ien siitä viisurin päältä kipeä, mutta kun menee ohi päivässä tai parissa, en ole vielä jaksanut hammaslääkäriin asti niiden takia mennä. Ei tarvi edes särkylääkkeitä. Viisaudenhampaiden puhkeamista odoteltiin koko yliopistoajan, ja kun ne eivät näytä oireilevan, todettiin, että antaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme