Mikset hanki älypuhelinta?
Kysymys on suunnattu niille, joilla ei älypuhelinta vielä ole. Sellaisen joka on sen jo ostanut, ei siis tarvitse sitä erikseen täällä kertoa.
Yllättävän paljon vielä näkee teitä, joilla ei ole älypuhelimia. Ja en nyt siis tarkoita vanhoja ihmisiä (vaikka sinänsä korkea ikäkään ei estä älypuhelinta ostamasta), vaan ihan nuoria ja keski-ikäisiäkin.
Kommentit (18)
Koska en tee moisella mitään. Ihan peruspuhelin riittää minulle
-29v-
Ei ole ollut tarvetta, eikä rahaa. Ehkä sitten, kun tuo nykyinen pettää.
26 v.
Miksi hankkisin.
Läppäri aina mukana. Sillä kirjoittaminen ja työnteko on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin tabletilla tai älypuhelimella. Pyörii kaikki tarvittavat ohjelmat eikä tarvitse tuskailla huonosti navigointiin sopivan kosketusnäytön kanssa. Ainoa mihin voisin älypuhelinta tarvita, olisi jonkun junalippujen tilaaminen näppärästi, mutta niitä tartten niin harvoin että ne hankin perinteisesti automaatillakin. Saan samalla kirjanpitoon menevän kuitin.
Mulle riiittä soitto ja tekstari mahdollisuus. Itseä ärsyttää kun näkee porukan ulkona ja kaikilla puhelimet kädessä (?) Itse sitten kotona käytän nettiä, en silloin kun olen ulkona. Miksi maksaisin maltaita moisesta, kun tämän hetkinen käy ihan hyvin. Jos satun saamaan esim. lahjaksi, niin toki voin ottaa käyttöön, mutta itse en raaskisi ostaa, käytttäisin rahat mieluummin muuhun.
Terv.N22
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:05"]
Miksi maksaisin maltaita moisesta
[/quote]
Tämä on yleinen harhakäsitys älypuhelimista. Siis se, että niistä pitäisi maksaa maltaita. Ne halvimmat maksavat n. 50-80 euroa. Ja vaikka sillä ei saakaan tietenkään kaikkein uusinta uutta ja parasta mallia, niin saa kuitenkin sellaisen, joka tekee merkittävän eron niihin vanhanaikaisiin kännykköihin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:57"]
Älypuhelin on wt
[/quote]
Eli siis kaikki, jotka haluavat käyttää nykyaikaisia tuotteita, kuuluvat mielestäsi wt-kategoriaan. Ok.
Nokia N95 8gb. Tässä puhelimessa on tismalleen kaikki mitä puhelimeltani haluan, tarvitsen. Mikä parasta tässä puhelimessa ei ole sitä maailman typerintä keksintöä, mitä kosketusnäytöksi kutsutaan. Käytän tätä puhelinta niin kauan kunnes menee rikki koska tämä on maailman paras puhelin juuri minun tarpeisiini. Puhelimessa tärkeimpiä minulle ovat puhelut, tekstiviestit, kamera kohtuullislla laadulla, musiikkisoitin silloin kun en ole kotona, rautapohjaisen näppäimistö. Muita asioita varten minulla on kotona 900€ maksanut tietokone kytkettynä erilliseen 450€ 6-kanavaiseen kotiteatterijärjestelmään, 12 megatavun ADSL liittymällä. Käytän nämä loppuun, vasta sitten myöhemmin harkitsen asioita uudelleen.
Olen kokeillut samsung omnia HD i8910, samsung galaxy s1, samsung galaxy s2, samsung galaxy s3, nokia lumia 925. Nämä ovat kaikista ärsyttävimpiä puhelimia mitä olen koskaan elämäni aikana kokeillut. Jopa vanha nokia 6600 päihitti nämä 6-0 käytettävyydessä.
Ostan vain sellaisia tavaroita mitä tarvitsen tai koen tarvitsevani. En koskaan osta yhtään mitään siksi että jokin tuote on trendituote, uusinta mahdollista teknologiaa, ekologinen. Silloin kun uusi tekniikka ei miellytä lainkaan niin silloin on vain hyvä asia pudottautua pois kehityksen kelkasta. Tämän ratkaisun olen tehnyt useamman kerran, muissakin kuin puhelimissa. Rahaakin on säästynyt reippaasti.
Haistatan pitkät P:t kaikille trendeille.
Jos muut haluavat käyttää uusimpia ja kalliimpia älypuhelimia niin siitä vaan. mutta turha yrittää tarjota minulle niitä puhelimia. Käytän mieluummin omia aivojani valintoihini kuin hakisin hyväksyntää muilta ihmisiltä minun valinnoilleni.
-27v mies.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:58"]
Nokia N95 8gb. Tässä puhelimessa on tismalleen kaikki mitä puhelimeltani haluan, tarvitsen. ...
-27v mies.
[/quote]
Tässäpä järkevä nuorimies - selvästi vävyainesta! Tuo on hieno puhelin, meilläkin on se naftaliinissa ja olen ajatellut, että jos N9:stä joskus aika jättää (juuri kävin akun vaihdattamassa), niin otan tuon N95:n takaisin käyttöön. N900 on toimittanut välillä musiikkisoittimen virkaa, mutta siinä kosketusnäyttö tuntuu aika jäykältä. N95:ssä ei tuota ongelmaa ole :-)
@11 Sori vaan mutta nokia N95 on älypuhelin.
Itse en pidä älypuhelimen pienestä näytöstä. Omistan tabletin, jolla voi katsoa leffoja ja surffata sängyssä. Ja sitten tuollaisen vanhan vuoden 2005 puhelimen. Liittymät ovat molemmissa halpoja, en vaihtaisi, tuo puhelin maksaa kai jotakin 10 €/3 kk. Tabletti on 12,90 €/kk. Wifiä ei ole, sen avulla saisi tabletin kustannukset nolliin. Mutta käytän tabia myös mökillä ja muualla, joten pelkkä wifi ei ihan käy. T. mies.
Koska kukaan ei ole pystynyt perustelemaan minulle vakuuttavasti miksi tarvitsisin älypuhelimen.
Niissä on niin huonot akut. Heitin vesilintua älyttömällä puhelimella, jonka hankin melkein heti kun tuli markkinoille.
Nokian peruspuhelimia on useampi.
Älypuhelimet on hitaita. Hirvee häslääminen että saa numeron näpyteltyä tai listasta etittyä. Ja ei s@#tana että menee hermot ootellessa jos on jostain syystä lyönyt sen kiinni. 6310 on toiminut hyvin ja toiminee niin kauan kun on akkuja tarjolla. Älypuhelimia on lasten leluina ilman sim kortteja.
Voisi kysyä että miksi ihmeessä hankkisin älypuhelimen? Minulle puhelimessa riittää se että voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, tekstiviestit ovat bonusta. Matopeli on kiva. Muuta en kaipaa. Android arkkitehtuurin tunnen läpikotaisin ja sellaista linuxpasketta en luuriini halua. Minulla ei ole tarvetta kuulua ryhmään, ja materialla, mukaanlukien puhelimet, ei minulla ole koskaan ollut tarvetta lunastaa paikkaani. Siksi käytän vanhaa Nokian symbianluuria. Sillä voi soittaa ja vastaanottaa puheluita. Kaikki mitä tarvitsen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:04"]
@11 Sori vaan mutta nokia N95 on älypuhelin.
[/quote]
Silti kuitenkin joudun kuulemaan välillä kasvokkainkin ihmettelyjä että miksi minulla on "antiikkipuhelin"? Yksikin tuttava luulee minua pelkuriksi koska en tykkää kosketusnäytöillä varustuista puhelimista. Tuntuu siltä että häneltä puuttuu kokonaan aivokapasiteetti ymmärtää minua vaikka hänellä on ollut perus nokia n95. En kuitenkaan anna heidän vaikuttaa minun puhelin valintoihini. Saan kuitenkin onneksi vasta painoksi välillä nauraa heille kun he tappelevat android tai iphone tai windows puhelimiensa kanssa. Minun n95 8gb (järjestelmäversiolla v35.0.001) on ollut- ja on edelleenkin täysin varmatoiminen puhelin.
En ole vielä keksinyt yhtään syytä hankkia älyntappopuhelinta. Jos harrastaisin metsästystä niin siinä olisi syy, mutta muuta ei ole tullut mieleen. Puhelimessa minulle riittää soittotoiminto ja tekstiviestit.
-32v