Miten vastauspyyntö kutsuun muotoillaan
Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ihmiset jättää vastaamatta, että tarkoittaako se, että tulee, vai että ei tule. Nyt yksi on vastannut, että ehkä tulee ja yksi, että ehkä ei tule ja 10 ei mitään. Eli moneenko vieraaseen varaudun? Ja kysymys aikuisista ihmisistä.
Kommentit (7)
Onko kyseessä häät vai lastensynttärit? Viralliseen kutsuun v.p. taikka r.s.v.p., lastenkekkereille "Ilmoitathan tulostasi sekä allergioista ma 1.11. mennessä numeroon xxx". Jos ei ole mitään ilmoittanut, ei ole tulossa.
Jo kutsu on muodossa "Tervetuloa meille illanviettoon 16.10. klo 19", ei kukaan tiedä, kuuluuko ilmoittautua vai ei. Itse kyllä laittaisin joka tapauksessa jotain "Kiitos kutsusta, olemme tulossa" -tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä häät vai lastensynttärit? Viralliseen kutsuun v.p. taikka r.s.v.p., lastenkekkereille "Ilmoitathan tulostasi sekä allergioista ma 1.11. mennessä numeroon xxx". Jos ei ole mitään ilmoittanut, ei ole tulossa.
Jo kutsu on muodossa "Tervetuloa meille illanviettoon 16.10. klo 19", ei kukaan tiedä, kuuluuko ilmoittautua vai ei. Itse kyllä laittaisin joka tapauksessa jotain "Kiitos kutsusta, olemme tulossa" -tyyliin.
Epävirallisempi juttu on ja pyysin vastaamaan pääseekö tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Peruuta koko tilaisuus. Ketään ei kiinnosta. Tai sitten voit lähettää uuden kutsun jossa selvästi sanotaan, että tarjoilua on hankittu vain myöntävän vastauksen lähettäneille.
Kyllä me vähintään sen yhden vastanneen kanssa juhlitaan.
Etiketin mukaan v.p.:hen vastataan vain silloin jos ei päästä paikalle. Käytännössä tämä ei normikansan keskuudessa toimi, en luottaisi siihen että vastaamatta jääneet olisivat tulossa (yleensä tuntuvat unohtaneen koko asian).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävirallisempi juttu on ja pyysin vastaamaan pääseekö tulemaan.
Pyysit siis vastaamaan, jos on tulossa.
Peruuta koko tilaisuus. Ketään ei kiinnosta. Tai sitten voit lähettää uuden kutsun jossa selvästi sanotaan, että tarjoilua on hankittu vain myöntävän vastauksen lähettäneille.