Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUS: SUOMESSA ALKANUT 5. KORONA-AALTO. Miksi rokotukset eivät vaikuttaneetkaan?

Vierailija
16.10.2021 |

Suomalaisista on enää niin pieni osa rokottamatta, että vaikka kaikki loputkin rokotettaisiin, on vaikea uskoa että nin pieni liike pysäyttäisi koronan.

Joten taistellaan jokainen vuorollaan hengenvaarallinen Covid-19-tauti läpi.

Kommentit (1584)

Vierailija
1541/1584 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa tänään, että pitää varmaan viikonloppuna vaihtaa autoon talvirenkaat. Mutta sitte hoksasin, että mitä jos koko liukkaus onki keksittyä ja talvirenkaat on vain rengasliikkeitten kusetusta ja rahastusta! Nimittäin hoksasin, että tiedän monta, jotka on ajanu ojaan vaikka oli talvirenkaat. Ihan sama vaikka suurin osa ei ole ajanut ojaan talvirenkailla, mutta osa on! Suuremmalla osalla liukkaalla ojaan ajaneista oli kyllä kesärenkaat, mutta niillä oli varmaan joku perussairaus. Ja ne ois muutenki kuollu varmaanki kohta.

Aloin sitte tutkimaan tarkemmin, niin valtio, varmaankin hallitus, on laittanu talvirengaspakon! Ihan oikeasti, ne haluaa rajoittaa mun ajamista ja itsemääräämisoikeutta. Täytyyhän mun saada ajella tuolla liukkailla teillä kesärenkailla muiden seassa, koska mullahan on perustuslaki. Eiku siis perusoikeus ja ihmisoikeus!

Sitä paitsi siis ketä sillä suojellaan, että mun pitää käyttää nastarenkaita? Niitäkö, jotka ajaa nastarenkailla. Eli siis eikö niistä olekaan hyötyä, koska ne ei suojelekaan sitä ajajaa! Vaan mun pitäis käyttää nastarenkaita suojellakseni niitä, jotka käyttää nastarenkaita! Hähää nyt kyllä selvis salaliitto! En aijo olla lammas ja käyttää nastarenkaita! Seuraavaksi varmaan tulee joku pakollinen vyö, jolla mut sidotaan auton penkkiin kiinni! Nyt lähen soittamaan yhelle Anolle, että äkkiä joku järki tähän hommaan!

Vierailija
1542/1584 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustatko ap paljonkin sen varaan, että sinun on vaikea uskoa jotain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1584 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa tänään, että pitää varmaan viikonloppuna vaihtaa autoon talvirenkaat. Mutta sitte hoksasin, että mitä jos koko liukkaus onki keksittyä ja talvirenkaat on vain rengasliikkeitten kusetusta ja rahastusta! Nimittäin hoksasin, että tiedän monta, jotka on ajanu ojaan vaikka oli talvirenkaat. Ihan sama vaikka suurin osa ei ole ajanut ojaan talvirenkailla, mutta osa on! Suuremmalla osalla liukkaalla ojaan ajaneista oli kyllä kesärenkaat, mutta niillä oli varmaan joku perussairaus. Ja ne ois muutenki kuollu varmaanki kohta.

Aloin sitte tutkimaan tarkemmin, niin valtio, varmaankin hallitus, on laittanu talvirengaspakon! Ihan oikeasti, ne haluaa rajoittaa mun ajamista ja itsemääräämisoikeutta. Täytyyhän mun saada ajella tuolla liukkailla teillä kesärenkailla muiden seassa, koska mullahan on perustuslaki. Eiku siis perusoikeus ja ihmisoikeus!

Sitä paitsi siis ketä sillä suojellaan, että mun pitää käyttää nastarenkaita? Niitäkö, jotka ajaa nastarenkailla. Eli siis eikö niistä olekaan hyötyä, koska ne ei suojelekaan sitä ajajaa! Vaan mun pitäis käyttää nastarenkaita suojellakseni niitä, jotka käyttää nastarenkaita! Hähää nyt kyllä selvis salaliitto! En aijo olla lammas ja käyttää nastarenkaita! Seuraavaksi varmaan tulee joku pakollinen vyö, jolla mut sidotaan auton penkkiin kiinni! Nyt lähen soittamaan yhelle Anolle, että äkkiä joku järki tähän hommaan!

Loitava kiteytys, noin se juuri on.

Kiitos.

Vierailija
1544/1584 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tää tonne pisimpään korona ketjuun, pliide. 

On tää niin osuvaa.

Vierailija
1545/1584 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että Suomen suomenkieliset ovat sen vuoksi olleet aina alakynnessä niin sivistyksen kuin taloudellisenkin  puolen, kun eivät muuta osaa kuin vastustaa kaikkea, oli sitten kyse kuinka hyvästä itselleen ja muille.

Kaikki Suomen ruotsin kieliset eli suomenruotsalaiset ovat antaneet rokottaa itsensä, mutta ei ei ei, suomen kieliset ja ulkomaalaiset ne vaan maalailee kauhukuvia ilmaan.

Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla.

Pohjois-Savossa taisi olla korkein rokotekattavuus. Ruotsinkielisellä Pohjanmaalla on hopeavesi-ihmisiä, ja Etelä-Pohjanmaalla (jossa myös ruotsinkielisiä) alhaisin rokotekattavuus.

Vierailija
1546/1584 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä autoilijan tukehdutusvyöt ovat juuri se viimeinen pisara! Ajatelkaa edes lapsia, vai oletteko muka kuulleet monenkin lapsiautoilijan kuolleen kolarissa? Nyt on muodostettava iskuryhmiä jotka menevät koulujen pihoille ja katkovat koulutaksien turvavyöt!

Vierailija
1547/1584 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ensin asiantuntijat olleet sitä mieltä että 70% kattavuus riittää. Huomaatteko, maalitolppia siirretään koko ajan pikkuhiljaa.

Tämä nyt vaan on kaiken kaikkiaan aika uusi tilanne myös asiantuntijoille. Tieto kasvaa ajan kanssa.

Vierailija
1548/1584 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastarenkailla kyllä suojellaan todistetusti itseä liukkailla kelillä, mutta k-rokotetta mainostetaan, että ota edes lähimmäisesi vuoksi. Tässä vissi ero. Eikö kokeellinen hätäluvalla saatu piikki suojaakaan ottajaa, mutta suojaakin lähimmäistäsi. Oudot on perustelut. Lisäksi käyttämäsi talvirenkaiden laatuun voit vaikuttaa itse osto tilanteessa seuraamalla rengastestejä. K-rokotteen kohdalla toimit itse testinukkena vuoteen 2023 saakka, jolloin testitulokset saadaan sikäli mikäli niitä ikään julkaistaan.

Sanottakoon vielä, että k-piikki vaikuttaa suoraan kehoosi etkä voi tietää mitä odottaa ja nastarenkaat/kesärenkaat taas välillisesti riippuen niiden kunnosta sekä pitkälti omasta liikennekäyttäytymisestäsi.

Vierailija
1549/1584 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ottaa rokotetta olen ollut 2 viikkoa keuhkokuumeessa enkä halua heikentää ennestään jo huonoa yleiskuntoa. Pitää olla varovainen että ei iske muu tauti nyt enää tai koronaa.

Vierailija
1550/1584 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida ottaa rokotetta olen ollut 2 viikkoa keuhkokuumeessa enkä halua heikentää ennestään jo huonoa yleiskuntoa. Pitää olla varovainen että ei iske muu tauti nyt enää tai koronaa.

Kun tuosta kuntoudut, niin ota se keuhkokuumerokote, kysy lääkäriltä koska sen saat ottaa. Minä sain keuhkokuumeen 6v. sitten, syy ei selvinnyt ikinä, ei ollut mitään räkätautia tms, alkoi kesällä vain koskea kylkikaaren alle. Vähän toista viikkoa meni sairaalassa ja sieltä lähtiessä hoitaneelta lääkäriltä sen reseptin pyysin.

Samalla voit kysyä koska sen koronarokotteen voit ottaa.

Vierailija
1551/1584 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"KORONATILANNE on heikentynyt pääkaupunkiseudulla nopeasti.

”Tilanne on muuttunut alkusyksystä. Rokottamattomien korkeat tartuntaluvut ovat nostaneet tartuntoja myös rokotettujen keskuudessa. Paluuta normaaliin ei ole näkyvissä”, Helsingin pormestari Juhana Vartiainen (kok) kertoi tiedotustilaisuudessa tiistaina." https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008426176.html

Onneksi pormestari tietää syyn. Rokottamalla lisää tilanne paranee.

Vierailija
1552/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi persut ja koronarokote liitetään yhteen? Itse äänestän aina persuja mut olen ottanut jo kolmannenkin rokotteen enkä ole huomannut puolueelta mitään rokotevastaisuutta. Joku Ano Turtiainen ei vaan ole koko persut vaan yks häpeäpilkku muuten hyvässä puolueessa.

Asiasta on tehty kyselytutkimuksia ja todettu, että rokotekriittisyys on tavallisinta persujen äänestäjien keskuudessa. Liittynee siihen, että persujen kannattajat ovat keskimäärin myös vähiten koulutettuja ja puolue vetää puoleensa tietynlaisen psyyken omaavia ihmisiä.

Vierailija
1553/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa nämä THLn graafit, niin ymmärrätte ehkä paremmin, miten hyvin rokotteet toimivat:

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid inci/summary_covid19incisummary

Vierailija
1554/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Persu tai pienpuolueen kannattaja, mutta aika jäätävää että valtakunnanuutisissa MTV 3  aiheena käsitellään  mahdollista puoluekantaa jos henkilö ei jostain syystä ole rokotetta ottanut.

Sehän on todettu ihan selkeästi tutkimuksissa, että persujen keskuudessa rokotekriittisyys on suurinta. Miksi tällaista tutkimustulosta ei saisi julkaista? Tutkimuksista tiedetään myös että persulaisten keskimääräinen koulutustaso on alhaisempi kuin muiden puolueitten kannattajilla. Pitäisikö tällaiset tutkimustulokset jotenkin sensuroida?

Vierailija
1555/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rokottamattomana häpeän suuresti tämän joukon puolesta, jotka ovat kohdistaneet mielipahansa yrittäjiin.

Lapsellista ja ala-arvoista, toivon että ravintolat ottaa nimiä ylös ja jakelee jatkossa porttikieltoja tämmöisille.

Yrittäjiä ei kiinnosta kenenkään rokotteet vaan se, että he saavat tienata elantonsa kuten me kaikki muutkin. Ravintola- ja tapahtuma-ala on Suomessa ainoat joiden toimintaa on kohtuuttomasti rajoitettu ja tehty jopa mahdottomaksi.

Rokotepassi on valtion, ei yrittäjien, tapa saada kansa rokottautumaan. Ei tehoa minuun eikä moneen muuhun, mutta riehuminen on turhaa.

Mitään pakollisia menoja ei meiltä ole kukaan vienyt ja suurimpaan osaan ravintoloista saa rokottamatonkin mennä sinne puoleenyöhön asti.

Tämmöiset idiootit saa jokaisen rokottamattoman vaikuttamaan idiootilta.

Samoin kuin tuo aiemman esimerkin ravintoloitsija, tuo lokaa kaikkien ravintoloitsijoiden niskaan ulostulollaan.

Jos haluaa riehua, niin omalla naamallaan ja nimellään mielenosoitusta pystyyn sinne eduskuntatalolle, ei lähikapakkaan missä joku yrittää saada elantonsa niillä ehdoilla mitä on annettu.

Hienosti sanottu. Ei kukaan millään rokotepassipakolla saa lisää asiakkaita ravintoloihin. Monet yrittäjät ovat saaneet koronatukia viime vuonna kun liikevaihto on tippunut kymmeniä prosentteja normaalista.

-

"Pandemia ja ankarat rajoitustoimet ovat jatkuneet jo 19 kuukautta. Alalta on hävinnyt niiden takia 10 000–25 000 työntekijää. Koronan ja rajoitustoimien aiheuttamien taloudellisten vaurioiden korjaaminen kestää 5–10 vuotta."

-Maalailetko tuossa edellä kuvaa, että ravintoloiden kokemat menetykset olisi muka korvattu tukien muodossa??

-

https://www.epressi.com/tiedotteet/matkailu/mara-valtioneuvoston-paatos…

Huvittaa taas ylipäätään, että joillakin on usko entiseen paluuseen. Sitä ei ole. Ei tarvitse korvata mitään, koska mennyt normaali ei palaa. Nyt selviää ne jotka selviää. Hengissä nimittän, muulla ei ole enää merkitystä.

-

Ja miksiköhän ei palaisi?  Lomalennot etelään ovat alkaneet uudestaan, ravintolat, yökerhot ja teatterit on avattu. Töissä etätyösuositus on muuttunut hybridimalliksi.... Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon paluusta kohti normaalia.

-Mikä sinusta ei muka palaudu sanotaan kahden (2) vuoden sisään?

Sinun "vapautesi" tulee riippumaan piikkien määrästä. Montako olet valmis ottamaan.

-

Kausi-inluenssapiikkejä olen ottanut enemmän kuin jaksan muistaa, jotain 15+ ehkä. Koronapiikejä olen saanut kaksi ja kolmannen haen heti jos/kun vain saan. Piikkimäärää saadaan varmaan pienennetyä, jos suunnitelma koronapiikin ja kausi-influenssapiikin yhdistämisestä toteutuu, mutta ei se ole mikään kynnyskysymys, rokotushan on niin nopea ja vaivaton toimenpide.

Töissä olen kuulunut jo todella pitkään lähes nollasaikuttajiin ja uskon osan kiitoksesta kuuluvan hyville rokotteille. Erinomaisten omakohtaisten kokemusten jälkeen en näe piikkimäärissä mitään ongelmaa, sattuuhan se toisinaan kuin ampiaisen pisto.

Juurikin näin. Osalla ihmisistä on jonkinlainen maaginen kammo pistoksella herätettävää immuunireaktiota kohtaan. Kannattaisi lukea asiasta jostain perustason kirjasta tai netistä niin ymmärtäisi paremmin. Se on tietysti eri asia, jos pelkää, että rokotteessa on niitä seurantasiruja, mutta tuskin Suomessa kovin paljoa tämän tason ihmisiä on.

Vierailija
1556/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös arvellut samaa. Salaliittojen touhua nastarengaspakko. Trumppi takuulla taustalla. Meidän talossakin on ihme hiljaisuus-aika; sen täytyy olla naapurin 5G- sirusta, sai sen koronarokotteesta. Tää on kauheata. Mut pakotetaan lajittelemaan roskatkin, eliitin salaliitto. Ja nyt mun päätä särkee, joku jossain on salaa huumannut minut jollain etäsähköllä. Käskivät näyttää kuppilan ovella jonkun passin, juoksin äkkiä karkuun kotio, ties mihin mun passia käytettäisiin. Tää on pelottavaa, oikeesti, nääs.

Vierailija
1557/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kjll kirjoitti:

https://www.mediuutiset.fi/debatti/maailmalla-koronalaaketta-tilataan-j…

Nyt lottoamaan kumpi on parempi kolmas rokote vai lääke?

Lääkkeen voi ottaa sitten, jos tartunnan saa ja jos tauti alkaa vaikuttaa vakavalta, jolloin ruletti on enää vakavan koronamuodon ja lääkkeen haittavaikutusten välillä.

Harmi vaan, että lääkkeellä ei ole edes myyntilupaa eikä sossun avustuksilla elelevillä rokotekriittisillä olisi edes varaa 700€n lääkitystä ostaa. Se olisi tyhmääkin kun paremman suojan saisi ilmaisella rokotteella.

Vierailija
1558/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun rokottamattomat on rajattu kaikista tapahtumista pois ja maassa on kaikkien aikojen korkeimmat tartuntaluvut niin nähdään jo hyvin selkeästi että rokotetut ovat näitä tartuttajia.

Tulossa on rajoituksia myös rokotetuille, jos sitä maskia ei saada päähän. Käyttäkää sitä maskia, kun vain se estää tartunnat!

Vierailija
1559/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi katsoa THLn tilastot eri ikäryhmien rokotettujen ja rokottamattomien riskistä joutua sairaalahoitoon tai kuolla Covidiin. Luvut ovat varsin musertavat ja osoittavat täysin kiistattomasti rokotusten tehon.

Vierailija
1560/1584 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kun 90 prossaa sai suolaliuosta ja loput jotai moskaa

Rokotteen sisällöstä 99% on tosiaan suolaliuosta. Väestötasolla ei enää tehdä placebotutkimuksia eli 100% rokotetuista saa "sitä itseään" eli vakavaa tautimuotoa vastaan erinomaisen suojan antavaa rokotetta.

Miten on todistettu "erinomainen suoja" vakavaa tautimuotoa vastaan?

Väite perustuu rokotetuiksi luokiteltujen määrään teholla suhteessa rokottamattomiin.

Syynä tähän voi olla rokotetuiksi luokitteleminen, eli täysin rokotetuiksi määriteltyjä on ollut vasta hyvin vähän aikaa yhteiskunnan samalla avautuessa. Jos Suomen tilanteen kehitys mukailee Israelin kehitystä, niin kohta täysin rokotettuja on teholla valtaosa. Sitä ehkä sitten selitellään erinomaisen suojan tehon laskulla riskiryhmissä ja rokotettujen suhteellisella enemmistöllä. Tuskin kuitenkaan myönnetään, ettei se erinomainen suoja vakavaa tautimuotoa vastaan nyt niin erinomainen olekaan. Viruksen vähäinen levinneisyys Suomessa on vain tukenut tällaista väitettä. Kun viruslingot nyt käynnistettiin on odotettavissa muutoksia.

Israelissa on erittäin korkea rokotekattavuus, niin totta kai sairaaloissa olijoistakin on isompi prosentuaalinen osuus rokotettuja, koska aina on henkilöitä, joilla rokote ei toimi niin hyvin kuin valtaosalls esim. iästä tai perussairaudesta johtuen. Jos rokotekattavuus olisi 100 %, olisivat kaikki koronasairaat sairaalassa rokotettuja. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö rokote toimisi valtaosalla. Minkään rokotteen suoja ei ole 100 %. Suomessa kuitenkin tilanne on se, että täysin rokottamattomia on sairaaloissa olevista 77 %, että aivan turha saivarrella tässä asiassa, kun rokottamattomat ovat sairaalahoidossa olevissa yliedustettuina.

95% on rokotettuja Israelin sairaalapotilaista!

Mutta kuolleista 95% on rokottamattomia, samoin tehopotilaista.