Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Robin Packalen lähti valloittamaan maailmaa – nyt hän kertoo, miltä tuntuu, kun suunnitelma junnaa: “Kyllä tämä on ollut supervaikeaa”...

Vierailija
16.10.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12146799?origin=rss

Mitä mieltä haastiksesta?

ITselle tuli sellainen fiilis, et kun bisnekset jenkkilässä eivät toteutuneetkaan, aletaan nyt syytellä koronaa sekä suomalaista fanikantaa:
"– Suomessa on jännä kulttuuri, että halutaan pitää kiinni omistaan. Kultapoikaa ei saa viedä mihinkään muualle, vaan täytyy pysyä täällä.

Laulaja vertaa tilannetta musiikkiviennistään tunnettuun naapurimaahan Ruotsiin. Packalenin mukaan siellä vientiartisteja kannustetaan eri tavalla kuin täällä.

– Suomessa sellaista kulttuuria ei ole lainkaan. Se on harmi, sillä vientiartisti tarvitsee kaiken mahdollisen tuen myös kotimaan markkinoiden sisältä."

Öhh

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Justin Bieberkään ole kovin kummoinen laulaja tai hänen biisinsä ole erikoisia, mutta hän on luontainen bad boy, ja siksi miljoonien nuorten naisten unelmajäbä. Uskokaa pois: tytöt tykkäävät pahoista pojista. Robinilta puuttuu tämä karisma. Eikä siinä mitään, mutta jos olisin Robin, alkaisin etsiä opiskelupaikkaa ja siirtyisin takaisin kotimaan kentille.

Justin Bieberin menestys ja suosio alkoi söpönä, heleääänisenä pikkupoikana. Muodonmuutos tuli vasta myöhemmin.

Vierailija
82/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joko breikkaa tai ei breikkaa maailmalla. Siihen ei vaikuta se, mitä suomalaiset Suomessa sanovat ja tekevät, vaan mitä ihmiset maailmalla sanovat ja tekevät.

Näin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille "mä valloitan sitä ja tätä" tyypeille käy aina näin. On niitä jotka puhuu ja niitä jotka tekee. 

Kyllä. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Nightwishin Tuomas Holopainen. Ei ole missään pitänyt melua itsestään. Toimittajat antaisivat aika paljon saadakseen haastiksen häneltä. Hänpä antoi haastattelun Kodin Kuvalehteen. Jostain marjapuskista jutteli vaatimattomana. Ei tarvitse tämän miehen itseään nostaa.

Nightwishistä tuskin oli alkuvaiheessa juttua, että nyt mennään ja valloitetaan Eurooppa. Se vain tapahtui.

Tuskin se vain tapahtui. Eiköhän siinä ollut ne hyvät biisit, kova työnteko ja persoonallisuus jne. Enkä edes ole Nightwishin fani. Eri.

Tietenkin, mutta tarkoitan suhteessa yleisöön. Tyhjästä ei vouhotettu. Yhtäkkiä vain tuli tieto, että Nightwish menestyy maailmalla. En minäkään ole Nightwish-fani.

Vierailija
84/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestykseen tarvitsee myös hirveästi onnea. Joku keskinkertaisuus voi nousta maailmantähdeksi jos sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Vierailija
85/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi koskaan valloittaa ulkomaita, kun kukaan ei kirjoita biisiä. Kannattaa olla se varasuunnitelma. Onneksi kävi lukion edes, tietääkseni.

Vierailija
86/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta paistaa hirveä epätoivo. Musiikkia syötetään kiinalaisiin sivustoihin yms.

Vierailija
87/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nykyinen tyyli, joka näkyy Ylen haastattelussa ei kyllä sovi Robinille yhtään, eli stailaus ainakin epäonnistunut. Jospa kannattaisi kokeilla jotain muuta, jos meinaa lähteä maailmaa valloittamaan.

Vierailija
88/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla monta kansainvälistä hittiä, niin kyllä se siitä. Ainut vaan, että noita hittejä ei noin vaan tehdä. 

Yksikään artisti ei kirjoita niitä itse. Julkinen salaisuus.

Vierailija
89/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata verrata Ed Sheeraneihin, jotka ovat suurin piirtein kasvaneet kitara kaulassa kaduilla ja metrohalleissa soittaen ja tekevät itse huom! ITSE omat biisinsä. Siinä on iso ero levy-yhtiöiden standardikamaan. Se on se persoonallisuus mikä sieltä biiseistä tulee esille. Samoin suomessa joku Chisu. Kun soittaa ja laulaa kuin enkeli, niin ei siinä ulkonäöllä ole paljon väliä. On vain oma itsensä.

Ed ei tee itse biisejään. Koko länsimaailmassa on oikeasti tasan 1 hittien kirjoittaja ja on ollut vähän hiljaista viime aikoina.

Vierailija
90/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata verrata Ed Sheeraneihin, jotka ovat suurin piirtein kasvaneet kitara kaulassa kaduilla ja metrohalleissa soittaen ja tekevät itse huom! ITSE omat biisinsä. Siinä on iso ero levy-yhtiöiden standardikamaan. Se on se persoonallisuus mikä sieltä biiseistä tulee esille. Samoin suomessa joku Chisu. Kun soittaa ja laulaa kuin enkeli, niin ei siinä ulkonäöllä ole paljon väliä. On vain oma itsensä.

Ed ei tee itse biisejään. Koko länsimaailmassa on oikeasti tasan 1 hittien kirjoittaja ja on ollut vähän hiljaista viime aikoina.

Vierailija
91/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut olisi hyvä idea, eivät ne ole enää niin epäcoolit ja kohtuu hyvällä menestyksellä saisi näkyvyyttä. Tosin jos ei mene finaaliin, niin ura notkahtaa pahasti.

Muutenhan tsäänssit isoksi poppariksi maailmalle on aika olemattomat. Kukaan suomalainen ei ole vielä sooloartistina siinä onnistunut.

Almassa on tiettyä potentiaalia ja hän ei näytä massakoneiston läpi vedetyltä peruspopparilta. Saas nähdä. Robinin isoin ongelma on biiseissä, keskinkertaisella äänellä varustettuja artisteja on alalla vaikka kuinka paljon ja ihan hyvää tiliä tekevät, mutta tarvitaan huomattavasti parempaa biisimateriaalia.

Alman juna kv-artistina on tainnut mennä myös, musa on ihan samaa kuin muilla ja samanlaisia ulkoisesti vaihtoehtotyylisiä naispoppareita on jo pilvin pimein julkisuudessa.

Billie Eilesh kuittasi sen potin mikä Almaa odotti.

Vierailija
92/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on jotenkin väärä lähtökohta miettiä, että "nyt valloitan maailman".  Tietysti on varmaan monille artisteille se suurin unelma, mutta tärkeintä minusta olisi vaan tehdä sitä musiikkia mistä pitää ja olla tavallaan se fiilis ja into siinä mukana. Ei ne biisit synny tavallaan väkisin ja sitten voi tulla väkinäinen juttu siitä kaikesta. Samoin arvostan kyllä itse sitä jos kirjoittaa itse biisinsä, mutta tietysti Robin ei ole mikään bändi kuitenkaan. Ajattelen itse, että ehkä bändeille on tyypillisimpää kirjoittaa musiikkinsa itse, mutta tämä tosin vaan omaa tulkintaa. Itse tosin kuuntelen niin paljon musiikkia, että minua kiinnostaa kaikki tuntemattomat bänditkin paljon ja löydän uusia. Niistäkään ei monista synny mitään sen isompaa, mutta ne jotka kuuntelevat niin saattavat tykätä paljon. Joillekin varmaan toinen ammatti se musiikki ja tavallaan harrastus, vaikka paljon biisejä saattavatkin tehdä. Arvostan itse melkein sitä enemmän, että kaikesta huolimatta tekee musiikkia ja toimii sillä alalla, vaikka tietäisi en ettei koskaan menestyisi tosi hyvin ja olisi niitä miljoonia katselukertoja. Tietysti se ei kaikille riitä ja tuo tarpeeksi rahaa.

Joskus törmään johonkin bändiin minkä oikeasti toivoisin menestyvän, mutta eihän se kaikilla mene niin ja ne sitten kuuntelevat, jotka sattuvat bändin tietämään ja siitä pitämään. Itseä kuuntelin Robinia varmaan jos edustaisi eri genreä. Nyt liikaa ns valtavirta musiikkia minulle. Samalla jos pidän biisistä niin sen täytyy sitten olla sanoiltaan jotenkin merkitsevä. Jos se on sitä niin tyylillä ei tavallaan ole enää niin paljon väliä, mutta jos molemmat sekä tyyli, että sanat huonot niin sitten en kuuntele. Sori pitkä jaaritus aiheesta ja ohiskin.

Vierailija
93/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää selittelyä. Ei siitä sen kummempaa koskaan tule.

Vierailija
94/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinin musiikkivideot on halvan näköisiä.

Eikä ilmeisesti ole kovin kummoinen tanssijakaan.

Turha ihmetellä, miten ei onnistu valloittamaan ulkomaita, kun siellä jyrää joku BTS, jolla kalliilla tuotetut musavideot, jäsenet todella hyviä tanssimaan ja ovat vielä eksoottisiakin länsimaissa.

Robinista on tullut silti yllättävän komea. Hän on paljon paremman näköinen kuin Justin Bieber.

Vierailija
95/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytää oman tyylin, vaikka kohderyhmänä on se viiteryhmä, kehittää äänen syvyyttä eri laajuuksilla, erottautuu jotenkin, tuntee oikeat ihmiset ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan sekä onnea matkassa niin sitten voidaan puhua. Tähän kestää aikaa

Vierailija
96/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robin ei vain ole riittävän taitava ulkomaille. Kyllä siellä menestyy, jos on kyvyt ja ulkonäkö kohdallaan, vaikka kilpailu on kovaa. Onhan Ruotsistakin tullut Zara Larsson. Täytyy olla virheetön mutta samalla persoonallinen paketti. Suoraan sanottuna Robin menetti aikuistuessaan kaiken söpöytensä ja on nykyään vähän oudon ja kolhon näköinen kasvonpiirteiltään, mikä myös vaikeuttaa menestymistä, kun tarjolla on satoja muita miellyttävämmän näköisiä laulajia.

Mun mielestä taas Robinin ulkonäkö nimenomaan nykyään on sellainen, mikä nykyajan nuorisolaisia miellyttää, ja varmasti sellaiseksi laskelmoitu. Tuo uusi kampaus ja nuo vaatteet - sekoitellaan femininiisiä ja maskuliinisia piirteitä, se on nykyään trendikästä. Nuoret tytöt tykkää tuollaisesta vähän kolhosta ulkonäöstä, vähän samaa sarjaa kuin naisten heroin chic -muoti aikanaan. Mutta kaikki hänen englanninkieliset biisit joita olen kuullut on kyllä niin tusinatavaraa, että niillä ei maailmaa valloiteta.

Vierailija
97/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päätti lopettaa suomenkielisten biisien esittämisen, niin jo silloin ajattelin sen olevan suuri virhe. Mielestäni olisi tukeva ura omassa maassa, jos olisi vain jatkanut samoilla linjoilla.

Kamala sanoa, mutta siitä on aikuisuuden myötä tullut huonomman näköinen. Ei tuolla ulkonäöllä hurmata rajojen ulkopuolella. Täällä Suomessa ollaan totuttu sen ulkonäköön, niin sen puolesta ei olisi ollut ongelmaa. Eli olisi vaan jatkanut suomenkielellä esiintymistä, kun iso fanikuntakin oli jo olemassa.

Pahoin pelkään, että sen ura oli nyt tässä. Hänenlaiselleen fiksulle ja sympaattiselle ihmiselle olisin toivonut menestyksen.

Vierailija
98/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on noita huonompiakin laulajia maailmalla. Toi nykyinen lookki ei vakuuta. Pitäisi saada myös erilainen taustatiimi. Toimis mun mielestä hyvin jos vaihtais tyylin ja rupeis räppään. Se vois vetää ulkomailla paremmin.

Vierailija
99/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys sinänsä on aina huono päämäärä sinänsä. 

Menestys on ennemminkin seuraus siitä, että on lahjoja johonkin asiaan ja lisäksi panostaa siihen valtavasti eli on valmis tekemään asian eteen hirveän paljon työtä ja on periksiantamaton. Ja siihen päälle vielä ehkä vähän onneakin mukana.

Mutta se, että tavoittelisi jotain menestystä sinänsä, on huono päämäärä tekemiselle. Etenkin jollekin artistille, jonka pitäisi pystyä tekemään luovaa työtä. Pitäisi vain pyrkiä tekemään se varsinainen duuni niin hyvin kuin pystyy.

Vierailija
100/179 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla monta kansainvälistä hittiä, niin kyllä se siitä. Ainut vaan, että noita hittejä ei noin vaan tehdä. 

Yksikään artisti ei kirjoita niitä itse. Julkinen salaisuus.

Bändit tekevät useimmiten oman materiaalinsa paitsi halutessaan nimenomaan tehdä jonkun cover-version.

Yksittäiset artistit musiikkibisneksessä sen sijaan käyttävät paljon ulkoisia biisinkirjoittajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä