Sanokaa yksikin hyvä syy muuttaa Helsinkiin
Kommentit (21)
Siellä saa nyt koronapassilla bilettää aamuneljään :D
Älä tule. Pysy siellä missä oletkin.
Älä usko uutisia, kyllä täällä saa tavikset liikkua vielä ihan rauhassa.
Siellä on elämää ja on syystäkin kaunis ja ainoa oikea pääkaupungimme.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun nyt sinne muka pitäisi muuttaa?
Vanhemmat sinne haluavat ja minä alaikäisenä joudun mukaan. Pelkästään sana Helsinki oksettaa.
Hysä syy: Helsingistä pääsee pois/muuttaamaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Aamuviiteen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat sinne haluavat ja minä alaikäisenä joudun mukaan. Pelkästään sana Helsinki oksettaa.
Muuten hyvä, mutta et ole alaikäinen etkä muuttamassa Helsinkiin. Olet ihan vain vakiotrolli, joka jauhaa tätä samaa juttua viikosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuviiteen. :D
OMG! Nyt on kyllä pakko ruveta hakemaan sieltä asuntoa!
Tapahtumat, museot, saaristo ja sinne helppo pääsy, Heureka, Oodi, näyttelyt, konsertit, satamat, meri, Seurasaari, Suomenlinna noin ensimmäisinä tulivat mieleen. Suomen suurin lentokenttä lähellä (minulle tärkeä, ihan sama mitä muut ajattelevat lentämisestä). Kivat ihmiset - minun kannaltani - asuvat joko Helsingissä tai lähellä sitä. Monenlaiset koulutusmahdollisuudet sinulle, jos olet oikea ihminen etkä trolli. Mitä vielä tarvitsisit? Upeita ulkoilualueilta lähellä on myös. Tukholmaan pääsee nopeasti ja Ahvenanmaalle, Turun saaristo on vielä lähempänä. Mieti, mikä sinulle itsellesi on tärkeää! Aina vain se luonnon rauha jossain maalla?
Itse asiassa suhteessa väkilukuun Helsinki ei ole lähelläkään Suomen väkivaltaisimpia paikkakuntia.
Maakunnista väkivaltaisimpia ovat Keski-Pohjanmaa ja Kymenlaakso, kaupungeista eniten väkivaltaa on Porissa.
Mitä tulee kysymykseen otsikossa, niin minä tykkään siitä, että täällä ei tuijoteta ja ihmetellä erilaisuutta. Ihminen saa olla omanlaisensa rauhassa.
Täällä on Suomen parhaan kulttuuripalvelut ja liikuntaharrastusmahdollisuudet. Suomen paras kauppatarjonta. Parhaat matkailuyhteydet. Parhaat ravintolat ja muutenkin palvelut.
Ja työpaikkoja tarjolla. Olen asiantuntijatyössä, jolla ei duunia ole tarjolla juurikaan muualla Suomessa.
Tykkään myös leudosta ilmastosta ja kauniista sijainnista.
Mutta ei, ei tänne kenenkään tarvitse muuttaa, jos ei tykkää. Hyvä vaan, jos muu Suomikin pysyy asuttuna.
Väkivaltaa? No ehkä jos liikkuu narkkaripiireissä ja alamaailman parissa. Tai niissä katujengeissä joihin taidat viitata. Normaalit ihmiset elävät täällä oikein turvallisesti ja mukavasti.