Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette lautapeleille ja palapeleille joista puuttuu paloja/osia?

Vierailija
14.12.2014 |

Heitin kaikki roskiin ja nyt tuo 5v tuossa itkee ja raivoaa. Meillä on aivan liikaa muutenkin tavaraa joten en voi säilyttää tavaroita joilla ei voi tehdä mitään!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös heittäny rikkinäisrt lelut ja lautapelit/lautapelit jost puuttuu osia ihan vaan roskiin. Lapselle voi yrittää selittää että jostain pitää välillä luopua ja rikkinäisilmä ei voi kuitenkaan leikkiä/pelata

Vierailija
2/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän roskiin, meiltä lähti kanssa tuollaisia iso läjä pois kun ei niitä ole mitään järkeä pitää kaapissa tilaa viemässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heittää turhaa kamaa pois silloin kun lapsi ei ole näkemässä. Mulla on kans sen luonteinen lapsi, että mitään, mikä on joskus ollut hänen, ei saisi heittää pois. Jostain vauvaleluista on vapaaehtoisesti luopunut ja jostain pahvilaatikoista, mutta muuten saan suunnilleen itkettää lasta, jos haluan jotain turhaa, rikkinäistä ja/tai käyttämättä lojuvaa heittää veks. Lapsi on kuusi, joten ei ole kyse mistään pikkunatiaisesta enää. 

Vierailija
4/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää myyntiin, antakaa, monet etsivät varaosia peleihinsä. Etsikää itsekkin?

Vierailija
5/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin olen pistänyt. Tietenkään kaikkea ei voi säästää. 

Vierailija
6/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin kun ei ole tilaa säilytellä.

Vierailija
7/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille myyntiin, vahinko kiertämään.

Vierailija
8/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:42"]

Heitin kaikki roskiin ja nyt tuo 5v tuossa itkee ja raivoaa. Meillä on aivan liikaa muutenkin tavaraa joten en voi säilyttää tavaroita joilla ei voi tehdä mitään!

[/quote]

Voi voi. Lapselle sen palapelin arvo voi olla sidottu ihan muihin seikkoihin kuin siihen, että sen kaikki palaset on jäljellä. Kulutushysteriaan vain koulutat lastasi.  

Vierailija
9/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tavarat ovat lapsen, ei minulla ole oikeutta viskoa niitä roskiin. Vai saako miehenne heittää teidän merkkilaukkunne roskiin, jos se on hänen mielestään rikki?

Vierailija
10/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä, askartele. Löysin täältä kivoja vinkkejä: http://sirppu.blogspot.com.es/2012/10/palapelin-uusi-elama.html  Anna lapsen heittää itse pois tavaransa. Jättäkää rakkaimmille peleille yhdessä hyvästit, niin ymmärtää paremmin. Oppii luopumaan.

Vierailija
11/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin korjattiin tai korvattiin jollain jos oli vaan mahdollista. Esim pelinappuloistahan nyt käy ihan mikä vaan pikkulelu ja jonkin hävinneen kortin tilalle voi ehkä tehdä uuden tms.

Vierailija
12/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelejä korjaiken mahdollisuuksien mukaan. Joitain palapelejä meillä on joista puuttuu yksi pala, mutta emme ole antaneet sen häiritä. Pahvista voisi tietyti leikata uuden palan ja lapsi voisi sen sitten värittää oikean väriseksi mutta eipä ole sitä tullut tehtyä.
Roskiin heittämistä koitan välttää kun en halua opettaa kertakäyttökukttuuria lapsille. Vaikka tavaroita onkin liikaa. Aina voi sitten antaa jollekin tavaraa tai myydäkin hyväkuntoisia/ehjiä.

Vierailija
13/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille pitäisi opettaa että pitävät huolta tavaroistaan.

en tykkää kun tavaroita heitetään roskiin. jos jostain pelistä puuttuu paloja, voi se olla pelikelpoinen pienellä tuunauksella.

Vierailija
14/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekevät palapelejä vaikka yksi pala puuttuisikin. Kun vaan muistutan, että palanen uuppuu, niin ei ole haitannut. LAutapeleillä saattavat leikkiä muuten vain. Jps sopivan näköinen lauta, niin passaa leikkeihin, esim jotkut ruoho/tie kuvioidut ovat olleet talojen pihoina.

Vierailija
15/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:14"]

Lapsen tavarat ovat lapsen, ei minulla ole oikeutta viskoa niitä roskiin. Vai saako miehenne heittää teidän merkkilaukkunne roskiin, jos se on hänen mielestään rikki?

[/quote]   No sä et sitten IKINÄ heitä pois mitään lapsesi tavaraa, vaatetta tms???Teillä on vuori rikkinäisiä leluja, sukkia, kenkiä, niistettyjä paperinenäliinoja, puoliksi syötyjä leipiä jne jne. Tolla tavalla kasvatetaan HAMSTRAAJIA jos mitään ei tarvi heittää ikinä pois!

Vierailija
16/16 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä salaa tavaroita pois. Äitini hävitti aku ankan taskukirjani ollessani koulussa ja niillä oli suuri tunnearvo. Nykyään olen hamstraaja ehkä juuri tuosta syystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän