Äitini mies ei osallistu elämäämme.
Näin hän on linjannut ensimmäisen lapsemme synnyttyä ja siitä on kiinni pitänyt. Niinpä mummo käy joskus yksin kahvilla, joskus on hoitoapuna.
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (11)
jos hän on vain äitisi mies eikä sun isä niin ihan ok ratkaisu etenkin jos hänellä on omatkin lapset, ei tarvitse hyysätä vaimon lasta joka ei ole mitenkään sukua ja tullut elämään vaimon kautta
Onko äitisi mies teidän isäpuoli. Oliko hän kuvioissa jo silloin kun olitte lapsia?
Onko hänellä omia lastenlapsia? Onko äitisi mummo heille?
Ymmärrän miestä ainoastaan jos ei ole ollut osa teidän maailmaa ennen lapsiakaan.
"Elämään osallisutuminen" on siis palstamammojen uusi koodi-ilmaisu ilmaiselle hoitoavulle. Hyvä tietää. :)
Ei, vaan ei ole millään lailla elämässämme, ei sen jälkeen kun eka lapsi syntyi. Ei käy eikä mitään muutakaan. On kuin maa olisi hänet nielaissut.
ap
Jos hän ei viihdy pienten lasten seurassa? Se, että hän seurustelee äitisi kanssa, ei velvoita häntä olemaan kiinnostunut myös sinun lapsistasi. Itse toimisin luultavasti samoin.
Onhan se omituista, että ihminen sulkee itsensä pois kokonaan kumppaninsa noin isosta elämän osa-alueesta. Itse en sellaiseen välttämättä suostuisi. Toisaalta: vanhempana sietää enemmän tollaista ja arvostaa sitä, että joku haluaa jakaa edes osan elämästään toisen kanssa.
Minä en liioin osallistu pätkääkään mieheni lasten perheiden elämään. En pidä lapsista eikä tulisi mieleenkään olla heille ilmainen lastenhoitaja. Asuvat myös niin kaukana, ettei nähdä onneksi usein.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 14:10"]
Onhan se omituista, että ihminen sulkee itsensä pois kokonaan kumppaninsa noin isosta elämän osa-alueesta.
[/quote]
Ei ollut kyse kumppanin elämän osa-alueesta vaan kumppanin lapsen elämästä. Minusta olisi todella huolestuttavaa, jos oma kumppanini pitäisi lastensa asioita "omana elämänään". -3
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 14:10"]
Onhan se omituista, että ihminen sulkee itsensä pois kokonaan kumppaninsa noin isosta elämän osa-alueesta.
[/quote]
Ei ollut kyse kumppanin elämän osa-alueesta vaan kumppanin lapsen elämästä. Minusta olisi todella huolestuttavaa, jos oma kumppanini pitäisi lastensa asioita "omana elämänään". -3
[/quote]
Kyllä vain mun äitini yksi elämän osa-alue on aikuiset lapset ja heidän puolisonsa ja lapset.
Niin ja sama linja hänellä on sekä siskoni että veljeni perheisiin, joissa molemmissa on pieniä lapsia. Äitini käy samoin joskus veljeni perheessä, siskoni perheessä ei oikeastaan, koska välimatkaa on 100 km.