sisätautiosastolla influenssapotilas samassa huoneessa?
Eli saanko täältä nyt sitten kaupan päälle kotiin viemiseksi influenssan?
Kommentit (20)
Influenssapotilas voidaan hoitaa ns tilaeristyksessä. Silloin metrin välimatka riittää toiseen potilaaseen koska pisarat eivät lennä sen kauemmas. Vanhoissa sairaaloissa ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta kaikkien eristystä vaativien laittamiseen yhden hengen huoneeseen. Toivokaa pikaista satsausta sairaalarakentamiseen.
Et saa kun huolehdit käsihygieniasta.
Mahdollisesti saat. Onko sinut rokotettu? Rokotus ei tietysti estä tautia sataprosenttisesti. Onko tarjottu Tamiflu-estolääkitystä? Sekään ei estä sataprosenttisesti.
Onko influenssapotilas tartuttavassa vaiheessa, vai sairastiko hän taudin vaikka joskus viime viikolla sairaalaan tullessaan?
Ei minua ole rokotettu. En tiedä lääkityksistä mitään,sen tiedän,että se räkii keuhkonsa pihalle tuossa vieressä.-ap
No kysy hoitajalta tai lääkäriltä, onko sinulla mahdollisuus saada estolääkitys.
Eipä se influenssa niin paha ole että tarttis henkensä puolesta pelätä. Se menee nopeesti ohi, vuorokauden huomattavan korkeella kuumeella.
Älä välitä, minä olen ollut samassa huoneessa clostridim-ripuloivan potilaan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:27"]
Eipä se influenssa niin paha ole että tarttis henkensä puolesta pelätä. Se menee nopeesti ohi, vuorokauden huomattavan korkeella kuumeella.
[/quote]
Tiedän useampia influenssaan kuolleita. Vanhoja ihmisiä tai sairaita, joo, mutta ei ap kertonut, onko nuori ja terve vai ei.
Influenssa ei oo räkätautu. Eli jos nenä sillä niuskuttaa jä räkä lentää, niin sillä on tavallinen flunssa vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:17"]
Ei minua ole rokotettu. En tiedä lääkityksistä mitään,sen tiedän,että se räkii keuhkonsa pihalle tuossa vieressä.-ap
[/quote]
Ootko varma. että on influenssa? Voi olla tuberkuloosikin.
Tai ehkä sillä on ebola!!!
Järki käteen hoi.. ei ne laita tarttuvatautisia samaan huoneeseen muiden kanssa
Kyllä se influenssa on karmea tauti eikä mikään vuorokauden korkea kuume! Viime talvena sairastin ekaa kertaa (kai) ja tänä vuonna otin todellakin rokotuksen. 4 päivää ihan pihalla, oksetti ja päätä särki.yskä oli niin järkyttävän kova että pelkäsin kylkiluiden murtumista. Huh mikä tauti... Nyt on koko perhe rokotettu.
Inluenssasta puhuivat,ja eukon keuhkot täynnä limaa,se kurluttaa tuossa hengittäessään,ei se tolkuissaan ole,aivan hiton huonossa kunnossa.ap
Nyt vaan rohkeasti suu auki: "Hei, satuin tuossa kierrolla kuulemaan, että vierustoverilla on influenssa. Minua ei ole rokotettu. Olisiko mahdollista saada estolääkitys?"
Eiköhän infektiopotilaat ole eri osastolla.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:46"]
Tai ehkä sillä on ebola!!! Järki käteen hoi.. ei ne laita tarttuvatautisia samaan huoneeseen muiden kanssa
[/quote]
:D Voi luoja, kyllä laittaa. Kuulolaitetta käyttävä juuri leikkauksesta tullut potilas vietiin "vihannesosastolle", ennenkuin omaiset illalla rupesivat soittelemaan, että mitä siellä tapahtuu...
Norjassa taltutettiin sairaalabakteerin 20% entisestään seulomalla ja hoitamalla henkilökunta. Suomessa ei vieläkään.
Järki käteen, eikä sairaalaan kuin vihonviimeinen pakon edessä. Henkilökunta on vedetty monin paikoin aivan liian kireälle.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:34"]Älä välitä, minä olen ollut samassa huoneessa clostridim-ripuloivan potilaan kanssa.
[/quote]
Sori vaan mutta heidät laitetaan AINA eristyshuoneeseen. En usko sanaakaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:34"]Älä välitä, minä olen ollut samassa huoneessa clostridim-ripuloivan potilaan kanssa. [/quote] Sori vaan mutta heidät laitetaan AINA eristyshuoneeseen. En usko sanaakaan.
[/quote]
Yleensähän juttu menee niin, että vaikka keuhkokuumepotilas saa suonensisäistä antibioottia, alkaa sitten ripuloida, otetaan näytteet ja sitten kun ne vastataan, hoksataan, että oho, tällähän on clostridium. Sitten muut huoneessa olijat ovat jo altistuneet. Aika harvoin clostridium on tiedossa jo sairaalaan tullessa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:34"]Älä välitä, minä olen ollut samassa huoneessa clostridim-ripuloivan potilaan kanssa. [/quote] Sori vaan mutta heidät laitetaan AINA eristyshuoneeseen. En usko sanaakaan.
[/quote]
Kuulin kun lääkäri sanoi kierrolla mummelin ripulin johtuvan clostridim difficilestä. Nimi jäi mieleen koska luin aikaisemmin Hesarin jutun ulostesiirron käyttämisestä kyseiseen vaivaan. Mummeli pysyi kimppahuoneessa varmaan senkin jälkeen kun minä jätin osaston parin päivän päästä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:27"]
[/quote]
Viitisen vuotta sitten sairastin testatun A-influenssan. Kaksi viikkoa kuume neljässäkympissä ja lääkkeillä sai alenemaan parhaimmillaan 38:iin.