Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset pitävät yksimielisesti eniten vahvoista miehistä – uusi tutkimus tuo ”lohdutusta” myös ylipainoisille, vahvoille miehille

Vierailija
15.10.2021 |

Tämä ei välttämättä tule kovin suurena yllätyksenä, mutta uuden tutkimuksen mukaan naiset pitävät lähes yksimielisesti vahvoja miehiä puoleensavetävinä.

Royal Society Journal Proceedings B -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa on kyselty 160 naisen näkemyksiä siitä, millaiset miesten vartalot ovat heistä puoleensavetävämpiä.

Tutkimuksessa 160 naiselle näytettiin valokuvia miesten vartaloista, joista pää oli rajattu pois. Toisissa kuvissa oli yliopisto-opiskelijoita ja toisissa kuntosalilta rekrytoituja miehiä, jotka kävivät salilla 3–5 kertaa viikossa ja joille tehtiin voimatesti.

Tuloksia analysoitaessa ilmeni, että miehen vahvuus oli ylivoimaisesti tärkeämpi tekijä puoleensavetävyydessä kuin esimerkiksi pituus. Vahvuus selitti 70-prosenttisesti tulosten eroja, mutta pituudesta sai etua vain muutaman prosenttiyksikön. Ylipainoisuus puolestaan tuotti muutaman prosenttiyksikön verran miinusta.
Tämä ei välttämättä tule kovin suurena yllätyksenä, mutta uuden tutkimuksen mukaan naiset pitävät lähes yksimielisesti vahvoja miehiä puoleensavetävinä.

Royal Society Journal Proceedings B -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa on kyselty 160 naisen näkemyksiä siitä, millaiset miesten vartalot ovat heistä puoleensavetävämpiä.

Tutkimuksessa 160 naiselle näytettiin valokuvia miesten vartaloista, joista pää oli rajattu pois. Toisissa kuvissa oli yliopisto-opiskelijoita ja toisissa kuntosalilta rekrytoituja miehiä, jotka kävivät salilla 3–5 kertaa viikossa ja joille tehtiin voimatesti.

Tuloksia analysoitaessa ilmeni, että miehen vahvuus oli ylivoimaisesti tärkeämpi tekijä puoleensavetävyydessä kuin esimerkiksi pituus. Vahvuus selitti 70-prosenttisesti tulosten eroja, mutta pituudesta sai etua vain muutaman prosenttiyksikön. Ylipainoisuus puolestaan tuotti muutaman prosenttiyksikön verran miinusta.

”Meitä ei yllättänyt se, että naiset pitivät fyysisesti vahvoja miehiä viehättävinä, mutta meitä yllätti se, kuinka voimakas vaikutus oli”, sanoo tutkimusta johtanut Griffith Universityn tutkija Aaron Sell The Guardian -lehdessä.

”Tutkimuksissamme ei löytynyt yhtään naista, joka olisi pitänyt enemmän heikommista tai feminiinisimmistä miesvartaloista.”

Tutkimuksessa yksi nainen piti enemmän heikommista miehistä edestä otetussa kuvassa. Sivulta otettua kuvaa katsottuaan hän palasi ruotuun.

”Tuloksemme viittaavat siihen, että vaikka olisit hieman ylipainoinen, näyttämällä vahvalta voit kompensoida sitä. On OK olla vahva, lihava kaveri, mikä saattaa lohduttaa monia”, Sell sanoo.

Tutkijat aikovat seuraavaksi selvittää sitä, miksi tutkimusten mukaan näyttää siltä, että naiset pitävät viehättävämpinä feminiinisen näköisiä miesten kasvoja.

mies53v 😉

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta minun kohdallani. Lievä ylipaino ei haittaa eikä pituudella ole väliä, jos ollaan suurinpiirtein normaalin rajoissa, mutta hintelät, heikot, täysin lihaksettomat miehet ei minua vaan viehätä.

Vierailija
42/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski ei ole sama asia, kuin vahva. Läski ei pärjää vahvuudessa.

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa

ap

Ei ole. Tervetuloa pösö kokeilemaan voimanostoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta minun kohdallani. Lievä ylipaino ei haittaa eikä pituudella ole väliä, jos ollaan suurinpiirtein normaalin rajoissa, mutta hintelät, heikot, täysin lihaksettomat miehet ei minua vaan viehätä.

Kaikkien naisten kohdalla. Sinulla on vain selkärankaa myöntää tuo. Propsit siitä.

ap

Vierailija
44/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että 53-vuotias mies hilloaa koneellaan tekstejä, joita spämmää tänne kuin teinijonne.

Oletko henkisesti ihan ikäistesi tasolla? Tai no, tyhmä kysymyskin, et tietenkään ole, kun tuota teet.

Vierailija
45/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena sanoisin näin alkuillan humalatilassa, että vahvan näköisen miehen kanssa päätyisin helposti yhden yön juttuihin.

Mutta pitkäaikaisia suhteita ajatellessa sanoisin, että ratkaisevaa on se kokonaisfiilis, mikä miehen kanssa olemisesta tulee.

Vierailija
46/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vastannut näihin ap:n spämmeihin aina nähdessäni suunnilleen samalla tavalla ja aina hän muodossa tai toisessa yllättyy siitä, että olen rehellinen.

Sairas, sairas reppana.

Vierailija
47/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski ei ole sama asia, kuin vahva. Läski ei pärjää vahvuudessa.

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa

ap

Ei ole. Tervetuloa pösö kokeilemaan voimanostoa.

Olen voimanostaja,

ap

Vierailija
48/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tutkimuksen tulos pätee vain tutkimukseen osallistuneisiin naisiin.

Vierailija
49/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena sanoisin näin alkuillan humalatilassa, että vahvan näköisen miehen kanssa päätyisin helposti yhden yön juttuihin.

Mutta pitkäaikaisia suhteita ajatellessa sanoisin, että ratkaisevaa on se kokonaisfiilis, mikä miehen kanssa olemisesta tulee.

Taitaa päteä molempiin sukupuoliin. Ilman kohtuullista päänsisältöä ei taitaisi homma toimia kummallakaan sukupuolella.

ap

Vierailija
50/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että 53-vuotias mies hilloaa koneellaan tekstejä, joita spämmää tänne kuin teinijonne.

Oletko henkisesti ihan ikäistesi tasolla? Tai no, tyhmä kysymyskin, et tietenkään ole, kun tuota teet.

Millanen mun pitäis olla?

ap

Vierailija
51/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla onnenemmän seksiongelmia, ei jatkoon

Vierailija
52/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisilla onnenemmän seksiongelmia, ei jatkoon

Riippuu tapauksesta ja tuohon lääkkeet olemassa ainakin miehille. Naisista sitten en tiedä.

ap

Vierailija
53/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä löytyisi lohdutusta laihoille miehille. Sitähän tässä lähinnä kysytään nyt. 

Vierailija
54/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ap ole ollut pienenä mitään muita leluja kuin se he-man nukke? Taidat leikkiä sillä vieläkin.

"Se näkis kun täältä tulis he-man ja tää vippailis murkuloita ja vetelis kaikkia turpaan. Sit kaikki naiset kävis ihan kuumana kun ne näkis"

Kannattasko vaihtaa aihetta välillä.

Vierailija
55/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen pershäiriöhän tuota tekstikarusellia pyörittää. Tekstin sisällöllä ei ole väliä kunhan se vain on naisia halventava, siksi on sama vaikka spämmää vain muutamaan tekstiä. Ihmiset on narskun elämästä kadonneet viimeistään nyt jos niitä on koskaan ollutkaan. Siksi narsistinen egobuustin lähde on siirtynyt vauvapalstalle. Ikääntyvä narsisti lakkaa kiinnostamasta ihmisiä ja moni narsku jää tässä elämänvaiheessa tosi yksin kun kaikki ovat temppuihinsa kyllästuneitä.

Vierailija
56/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä löytyisi lohdutusta laihoille miehille. Sitähän tässä lähinnä kysytään nyt. 

Käymällä ahkerasti salilla. Niin minä olen tehnyt. En ole edelleenkään iso, mutta olen lihaksikkaampi ja normaalimman kokoinen. Siinä missä yksi syö ja nautiskelee ylipainoisena sohvalla, niin toinen rehkii salilla.

Vierailija
57/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen pershäiriöhän tuota tekstikarusellia pyörittää. Tekstin sisällöllä ei ole väliä kunhan se vain on naisia halventava, siksi on sama vaikka spämmää vain muutamaan tekstiä. Ihmiset on narskun elämästä kadonneet viimeistään nyt jos niitä on koskaan ollutkaan. Siksi narsistinen egobuustin lähde on siirtynyt vauvapalstalle. Ikääntyvä narsisti lakkaa kiinnostamasta ihmisiä ja moni narsku jää tässä elämänvaiheessa tosi yksin kun kaikki ovat temppuihinsa kyllästuneitä.

Siinäpä meillä oikein psykiatri. Kuntoilu on terveellistä molemmille sukupuolille, ilman tuota ulkonäkö statustakin 😉 laihoille miehillekin tiedoksi, kaikille meille löytyy se ottaja.

ap

Vierailija
58/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkijat aikovat seuraavaksi selvittää sitä, miksi tutkimusten mukaan näyttää siltä, että naiset pitävät viehättävämpinä feminiinisen näköisiä miesten kasvoja."

Pitää tähän sanoa naisena, että arvelin sen ehkä johtuvan siitä, että sellainen "feminiinisen" kasvoinen mies saattaa näyttää helposti lähestyttävältä ja sellaiselta mukavalta. Itse voisin ajatella näin. Tietysti tämäkin omaa tulkintaa. 

Vierailija
59/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, moni urheilua harrastava mies on liian laiha.

Vierailija
60/84 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tutkijat aikovat seuraavaksi selvittää sitä, miksi tutkimusten mukaan näyttää siltä, että naiset pitävät viehättävämpinä feminiinisen näköisiä miesten kasvoja."

Pitää tähän sanoa naisena, että arvelin sen ehkä johtuvan siitä, että sellainen "feminiinisen" kasvoinen mies saattaa näyttää helposti lähestyttävältä ja sellaiselta mukavalta. Itse voisin ajatella näin. Tietysti tämäkin omaa tulkintaa. 

Mitä ihmettä. Eikö laatikkoleukainen alfa olekaan halutuin? Oma keittiöpsykologin vaistoni sanoo, että naiset ajattelevat alitajuisesti saavansa kauniin feminiinisiä tyttölapsia sen vähemmän maskuliinisen kasvoisen miehen kanssa.