Apteekin kassa naurahti ostaessani 3kk satsin mielialalääkettä
Kun tuumasin että on halpaa olla hullu lääkkeiden maksaessa 4e ja rapiat.
Pyysi kyllä anteeksi että nauroi mutta oli hauskasti sanottu.
Viimeksi ostin silmätippoja niin ne oli melkein 15e. Yllättävän halpoja tuommoiset pillerit joilla vaikutetaan ihmisten mieleen.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle tulee kalliimmaksi, jos mielenterveyspotilaat jättävät lääkkeet ottamatta. Tulee itsemurhia, osastojaksoja ja muuta. Mielialalääkkeet kannattaa siis korvata. Silmävaivat ovat halvempia.
No, ihan hauskasti sanottu sulta, mutta otsikon perusteella odotin että olisi nauranut sun sairaudelle.
Miksi tulisi yhteiskunnalle kalliimmaksi tehdä itse…urha.
Itse aion lopettaa psyykelääkkeiden käyttämisen tänään. Ja kyllä, aion lopettaa ja päättää päiväni.
Epäonnistumisen ja elämäntarkoituksen menettämisen takia tässä elämässä. En siis psyykeongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle tulee kalliimmaksi, jos mielenterveyspotilaat jättävät lääkkeet ottamatta. Tulee itsemurhia, osastojaksoja ja muuta. Mielialalääkkeet kannattaa siis korvata. Silmävaivat ovat halvempia.
No, ihan hauskasti sanottu sulta, mutta otsikon perusteella odotin että olisi nauranut sun sairaudelle.
Jos olisit ottanut aiheesta selvää 😳
Juuri lääkkeet altistavat itsemurhalle, väkivallalle, eivät estä osastojaksoja, masennuslääkkeet voivat laukaista kaksisuuntaisen mielialahäiriön, tekevät ihmisistä usein työkyvyttömiä, aiheuttavat myrkytyksiä, tehohoidon tarvetta, vuodepotilaaksi, lyhentävät elinikää 10-20 vuotta.
Paljon fyysisiä ja psyykkisiä haittoja.Silmätulehdukselleni tuli vajaa vuosi sitten hintaa yli 400€. Halpaa?
Näinpä. Sinäpä se totuuden sanoitkin. Ja jotkut tässä maassa vielä uskovat psykiatriaan, psykiatreihin ja siihen, että heillä olisi muka todellinen halu auttaa vaikeassa elämäntilanteessa ja vaikeista sairauksista kärsiviä.
Psykiatria on pseudotiedettä. Ja ainakin epäonnistunut pahasti tehtävässään ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin kohentamiseksi.
Pyörittikö kassahenkilö myös etusormeaan ohimonsa paikkeilla nauraessaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitsailet, jos sille ei saa nauraa? On todella vaikeaa asiakaspalvelussa tietää, milloin kohdalla on mielensäpahoittaja ja milloin ei. Aspana olen itse saanut haukkumaviestin kerran, kuinka sillä henkilöllä ei ole huumorintajua. Vaikea se on olla kaikille mieliksi - hoidan työni asiallisesti, hoida sinä asiointi.
Ymmärsitköhän tuon ap:n viestin. Ei kai hän siitä naurusta (tai mistään muustakaan) pahastunut. Sai asiasta hauskan aloituksen aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin halpa lääke on? Mun masennuslääke Brintellix maksaa yli 90 e/3kk.
Ap:lla on luultavasti 112-koodi Kela-kortissa. Sen saa mm. psykoottistasoisilla häiriöillä ja tyypin 1 kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä. Silloin lääkkeistä maksaa vain tuon verran.
Itselläkin on vaikeasti elämää rajoittavia sairauksia, joiden lääkehoidosta maksan 40-50 euroa kuussa. En kadehdi toisten diagnooseja, mutta ottihan se aikoinaan maksaa satanen kuussa lääkkeistä. Tosin silloin maksukatto tuli aina vuoden lopussa täyteen.
Erityiskorvattavuus on silti ihan arvostettava asia. Mielestäni vaikeammin sairaiden hoitoa tuleekin tukea.
Hah, ei ole mitään 112 koodia 🙂 ihan perus essitalopraami 3kk 8,18eur pkt ilman kelakorvausta. Ap
Mä söin noita pari vuotta enkä huomannut mitään vaikutusta. Lopetin ja nyt ollut kesästä saakka ilman. Ei tapahtunut mitään. Ei tolla lääkkeellä vielä sairauslomalle pääse.
Ostin paketin sildenafilia ja sanoin apteekin naiselle, että kohta tuoksuu palanut kumi.
Ja arvatkaa naurettiiko vedet silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Ostin paketin sildenafilia ja sanoin apteekin naiselle, että kohta tuoksuu palanut kumi.
Ja arvatkaa naurettiiko vedet silmissä?
Tuskin.
T. apteekin nainen
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitsailet, jos sille ei saa nauraa? On todella vaikeaa asiakaspalvelussa tietää, milloin kohdalla on mielensäpahoittaja ja milloin ei. Aspana olen itse saanut haukkumaviestin kerran, kuinka sillä henkilöllä ei ole huumorintajua. Vaikea se on olla kaikille mieliksi - hoidan työni asiallisesti, hoida sinä asiointi.
Häh? En ole sanonut ettei sille saisi nauraa. Kunhan kerroin teillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? En ole sanonut ettei sille saisi nauraa. Kunhan kerroin teillekin.
Jaa. No kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija ei saa eikä voi puuttua asiakkaan ostoksiin. Niiden suhteen on oltava täysin neutraali.
Ellei asiakas itse aloita puhetta ostoksistaan, ei ole asiakaspalvelijan juttu, kommentoida kenenkään ostoksia.
Se olisi itse asiassa törkeää käytöstä aspalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija ei saa eikä voi puuttua asiakkaan ostoksiin. Niiden suhteen on oltava täysin neutraali.
Ellei asiakas itse aloita puhetta ostoksistaan, ei ole asiakaspalvelijan juttu, kommentoida kenenkään ostoksia.
Meidän lähikaupassa on kassa, jolla taitaa olla jotain lievää kehitysviivästymää/vammaa, hän saattaa sanoa et ai herkutteliuilta tänään tiedossa jos joku ostaa vaikka pullaa/jädeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sanoinkin juuri, että itse ainakin teen aspatyöni juuri aika totisesti. Apteekissa olen töissä ja en asiakkaiden ostoksiin puutu, en hyvässä enkä pahassa. Paljon kuulee nuita esim. sildenafiiliin liittyviä viikonlopun vietto suunnitelmia niin sanon siihen vain että "selvä". Kuolemalla vitsaillaan myös usein. Siihenkin on paha sanoa yhtään mitään, kun toinen voi odottaa naurua ja toinen pahoittelua. Jättäkää nämä jutut pois apteekista ja vähittäiskaupasta. Kaverit ja ammattiauttajat on sitä varten.
Ilmoitan hinnan ja katson asiakasta painu vi tt uun ilmeellä. Näin ei synny jonoja.