Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain masennuslääkereseptin ja olen nyt kolme päivää näitä nyt käyttänyt....

Vierailija
15.10.2021 |

Sivuoireena ihan järkyttävä aivosumu. Tais kyllä loppua mun käyttö tähän, olo oli parempi ilman...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke?

Vierailija
2/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke?

Amitriptyline

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on SSRI-"lääke", niin kannattaa lopettaa saman tien. Se on lumelääkettä.

Vierailija
4/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutukset voi kestää viikkojakin. Ja tulla vielä uudestaan, jos annostusta nostetaan.

Eli jos hyötyjä haluat saada, niin pitää syödä noita pitempään. Toki ei ole taattua, että niitä hyötyjä tulisi tai että hyödyt olisi isommat kuin haitat.

Kokeiltu on.

Vierailija
5/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vielä lopettaa. Mielialalääkkeiden alkuoireet ovat usein ikäviä, mutta menee ohi ajan kanssa. Cymbaltaa syödessäni raajani tuntuivat hyvin raskailta ja voimakas väsymys vaivasi koko ajan. Parissa viikossa nämä oireet hävisivät ja oli lopulta hyvä lääke minulle.

Vierailija
6/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutenkin miettiä että tarvitseeko noita lääkkeitä ihan oikeasti. Onko kaikki muut terveydentilan selvittelyt tehty?

Onko tilanne niin paha, että vaatii lääkitystä? Jos on, niin sitten tietysti pitää löytää se oikein toimiva lääke. Lääkkeistä eroon pääseminen sitten vuosien päästä onkin ihan uusi taistelu. Siihenkin kannataa varautua.

Suomessa määrätään masennuslääkkeitä nykyään kaikkeen. Ihmisen kuuluu tuntea ja elää - ylä ja alamäet. Joskus jopa pidempään voi olla alavireistä elämää, eikä siihen vielä tarvita lääkitystä. Se on normaalia. Mutta oikea masennus vaatii lääkityksen. Ongelma on se, ettei lääkärit osaa erottaa näitä. Helpompi vaan antaa pillerit mukaan.

Vierailija
7/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden kohdalla vasta kannattaa lopettaa, jos ei alkuoireet oo loppuneet.

Vierailija
8/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla lääkkeillä on aluksi  sivuvaikutuksia, viikoissa ne voivat kuitenkin helpottaa ja lääkkeen todellinen vaikutus näkyy.

Vierailija
9/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muutenkin miettiä että tarvitseeko noita lääkkeitä ihan oikeasti. Onko kaikki muut terveydentilan selvittelyt tehty?

Onko tilanne niin paha, että vaatii lääkitystä? Jos on, niin sitten tietysti pitää löytää se oikein toimiva lääke. Lääkkeistä eroon pääseminen sitten vuosien päästä onkin ihan uusi taistelu. Siihenkin kannataa varautua.

Suomessa määrätään masennuslääkkeitä nykyään kaikkeen. Ihmisen kuuluu tuntea ja elää - ylä ja alamäet. Joskus jopa pidempään voi olla alavireistä elämää, eikä siihen vielä tarvita lääkitystä. Se on normaalia. Mutta oikea masennus vaatii lääkityksen. Ongelma on se, ettei lääkärit osaa erottaa näitä. Helpompi vaan antaa pillerit mukaan.

Olen koittanut itse hoitaa masennusta terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla, meditoinnilla jne. Nuo on kyllä auttanut jossain määrin, mutta en ole kokonaan päässyt masennuksesta eroon. Ajattelin, että voisin nyt ainakin kokeilla jonkin aikaa noita lääkkeitä, mutta tosiaan nyt olen tosiaan kahden vaiheilla. Ehkä tosiaan pitäisi kuukausi vielä jatkaa niin kuin joku tuolla ehdotti ja katsoa loppuuko nuo sivuvaikutukset, mutta tosiaan en halua muuttua zombieksi näiden takia...

T.AP

Vierailija
10/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia kannata aloittaa. Mieluummin ensin ruokavalio, uni ja raittiissa ilmassa päivänvalolla liikkuminen kuntoon. Osta vihko ja ala kirjoittaa päiväkirjaa. Selvittele hiljalleen ajatuksiasi - mistä olet tulossa ja mihin menossa, mikä tuo alakuloa ja jaksamattomuutta? Lisää joka päivään jotain mukavaa. Ja kiitollisuuspäiväkirja ei haittaa, eli joka ilta yritä listata edes yksi asia josta voit tuntea kiitollisuutta. Hiljalleen parannat itsesi ja itsetuntemuksesi kasvaa.

Vierailija
11/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut itse hoitaa masennusta terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla, meditoinnilla jne. Nuo on kyllä auttanut jossain määrin, mutta en ole kokonaan päässyt masennuksesta eroon. Ajattelin, että voisin nyt ainakin kokeilla jonkin aikaa noita lääkkeitä, mutta tosiaan nyt olen tosiaan kahden vaiheilla. Ehkä tosiaan pitäisi kuukausi vielä jatkaa niin kuin joku tuolla ehdotti ja katsoa loppuuko nuo sivuvaikutukset, mutta tosiaan en halua muuttua zombieksi näiden takia...

T.AP

Tehokkaampi konsti olisi sulkea netti kuukaudeksi.

Vierailija
12/12 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeistä tulee kovin pahat oireet ettei pärjää niin kannattaa kertoa niistä lääkärille, voi etsiä muun ratkaisun. Monesti alussa olo kyllä huononee mutta kuukaudenkin jälkeen yleensä helpottaa. Ei noita turhaan määrätä. Terapiasta saattaa olla apua jos lääkkeitä ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi