miten vähävarainen pääsee korontatestiin kun ei ole omaa autoa?
Osassa kunnissa testauspaikat ovat matkan päässä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni autoton asuu paikassa, jossa on 30km lähimpään koronatestipisteeseen?
Miten lähellä silloin on muutenkaan mitkään palvelut? Kaupat, koulut, pankit, apteekit, työpaikat?
Minä asun yli 25 km päässä. Kaksi ruokakauppaa, peruskoulu ja lukio, pankki ja apteekki löytyy. Terveyspalvelut siirrettiin muutama vuosi sitten omalta kylältä lähimpään kaupunkiin, joten testauspaikkakin on siellä.
Onko sun ap edes välttämätöntä mennä koronatestiin, jos oireet ei vaadi sairaalahoitoa? Itse en menisi, vaan sairastaisin kotona ja välttelisin ihmiskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Mene töihin.
2. Osta palkallasi auto.
3. Aja autollasi testauspaikalle.
4. Ota testi.
5. Aja kotiin.
6. Odota tuloksia.
7. Valmista tuli!
8. Hanki itsellesi aivot
9. Löysää pipoa
10. Naura vitsille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni autoton asuu paikassa, jossa on 30km lähimpään koronatestipisteeseen?
Miten lähellä silloin on muutenkaan mitkään palvelut? Kaupat, koulut, pankit, apteekit, työpaikat?
Kaupat, koulu, apteekki, pankki ja työpaikat löytyy ihan tästä kylältä mutta terveyskeskus on lopetettu ja lähin on 42km päässä.
Ja oletteko autottomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun yli 25 km päässä. Kaksi ruokakauppaa, peruskoulu ja lukio, pankki ja apteekki löytyy. Terveyspalvelut siirrettiin muutama vuosi sitten omalta kylältä lähimpään kaupunkiin, joten testauspaikkakin on siellä.
Onko sun ap edes välttämätöntä mennä koronatestiin, jos oireet ei vaadi sairaalahoitoa? Itse en menisi, vaan sairastaisin kotona ja välttelisin ihmiskontakteja.
Ja ootte autottomia?
Ja joo, mäkin tekisin noin, en menisi vaan sairastaisin erityksissä kotona.
keskustan bernerhän teki tämän upean taksi uudistuksenkin että mettä kulmaltakin pääsee kulkemaan kun koko suomi pitää pitää asuttuna.
Oma lapseni meni kävellen 39 asteen kuumeessa. Matkaa oli 3 km suuntaansa. Sinä päivänä vielä satoi kuin Esterin peestä. Oli lomilla kotipaikkakunnalla armeijan leivistä, joten testiin oli pakko mennä. Oli kuulemma helpompi matka kuin intin marssi täysvarustuksessa. Eikä ollut edes koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki kaikille ei ole välttämätöntä itsensä vuoksi saada testitulosta mutta eikö edelleen pitäisi kertoa mahdollisesti altistuneille, että he ovat altistuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat, koulu, apteekki, pankki ja työpaikat löytyy ihan tästä kylältä mutta terveyskeskus on lopetettu ja lähin on 42km päässä.
Ja oletteko autottomia?
No en todellakaan ole autoton. Auto on pakko olla vaikka olen työtön.
Me käveltiin testiin. Rokotukseen mentiin bussilla. Sillä tavalla liikutaan yleensä muutenkin, julkisilla, pyörällä ja kävellen.
Tekisin listan ruokaostoksiin naapurille jos ei ole sitä kympin ruokakuljetusta jollekkin syrjäseudulle. Minä haen heti ruuat ja kaikki hygieniatarvikkeet naapurille jos hän pyytää enkä perisi siitä yhtään mitään vaivan palkkaa kun saan siitä iloa itselleni auttamisesta. Menee helposti siinä omien ruokaostosten sivussa jättimarketissa kun me käydään kerran viikossa. Pääasia että naapuri pysyy kotona jos on vähänkin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-taksilla.
Nyt oli kyse vähävaraisista. Edes takaisin maksaa 50 euroa kelataksilla. Jos ei ole tilillä tuota summaa.
Jos ei ole tilillä summaa, on hankalimpi mennä. Se on totta. Itsellä oli ennen rokotuksia tilanne, etten kipeänä olisi päässyt testiin millään, kun kaupungissamme julkisia ei saa testiin mennessä käyttää, ja oli tiukka rahatilanne. Ilmoitin läheisille, etten pääse testiin, joten joudun pysymän kotona, ja eräs sukulainen sitten maksoi taksimatkani. Kallista hommaa. Sainpahan negatiivisen tuloksen, eikä tarvinnut kökkiä sisällä koko sitä aikaa, kun olin kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Mene töihin.
2. Osta palkallasi auto.
3. Aja autollasi testauspaikalle.
4. Ota testi.
5. Aja kotiin.
6. Odota tuloksia.
7. Valmista tuli!
8. Hanki itsellesi aivot
9. Löysää pipoa
10. Naura vitsille
Vitsi oli huono. Ei naurata.
- eri
Eikö tämä ole aikamoinen ongelma jos testiin ei pääse rahan puutteen vuoksi??