Raskaana vaiko eikö..
Kuukautiset oli myöhässä pari päivää kun tein testin.. Se näytti negatiivista. Soitin terveyskeskukseen ja sieltä sanottiin että voi jäädä menkat pois joskus normaaleillakin ihmisillä oli sitten lihava tai laiha. Että ei mitään huolta. Tee testi vielä parin päivän päästä. No minä tein ja se näytti edelleen negatiivista.
Nyt sitten menossa jo toinen kuukausi kun ei ole menkkoja tullut ja alkaa pelottamaan että mitä jos..?
Eli onko syytä ottaa yhteyttä uudestaan terveyskeskukseen vai mitä tehdä? Aihe ahdistaa ja tuskastuttaa mutta olen yrittänyt olla stressaamatta..
Kommentit (12)
Onko jokin tietty aika milloin testi tulos ei enää pidä paikkaansa? Siis tarkoitan että näkyykö testissä että on raskaana jos aikaa on mennyt vaikka 3 kuukautta jo? Että onko jotain ehditonta takarajaa testeille annettu?
Testiä kehiin. Jos nega varaa aika lääkäriin / gynelle. Jotain vikaa / hormooni häiriö varmaan.
Kyllä se raskaus näkyy testissä. Olit sitten rv 6 rai vaikka 30 viikolla.
Voi Luoja ihmisten avuttomuutta. Jos kaikki testit näyttää negaa niin ehkä pitäisi epäillä jotain muuta. Kyllä voit olla raskaana, kyllä kaverillanikin näytti negaa mutta paksuna oli.
Miksi pitää heti avuttomuuten vedota? Ihmisiä on erilaisia. Toiset uskaltaa lähtä lääkäriin mistä asiasta vaan kun toiset taas ei. Toisilla on rahaa ostaa vaikka sata testiä kun toisilla taas ei. Ja toki tässä on käynyt mielessä jos onkin muuta mutta kun perusterve ihminen olen.. Harmi kun aina joku haluaa tulla negatiiviseen sävyyn näihin vastailemaan kun toisella oikeasti painaa mieltä jokin asia.
Et ole raskaana. Jos on stressiä niin menkat voi jäädä pois. Joskus ne vaan jää pois. Shit happens. Täältä et saa vastauksia.
Kaverilla oli tuossa tilanteessa kasvain kohdussa. Onneksi hyvälaatuinen.
Voi hitto miten tyhmästi kirjoitettu otsikko :D Mistä näitä ihmisiä löytyy.. Yhyy raskaana vai ei. Ne testit on melko varmoja.
Mulla myöhästy menkat melkein kuukauden. Tulin siihen tulokseen että johtui stressistä. Ikinä ennen ei näin oo käynyt mutta kerta se on ekakin.
Aina sitä voi etsiä jos on ihmisiä joilla on samankaltaisia kokemuksia. Tai jos jollain on antaa hyviä neuvoja. Itsellä lääkärikammo eli en mielellään mene mutta en muutakaan enää keksi kun käydä ostamassa testi tänään ja tehdä ja soittaa maanantaina terveyskeskukseen..
Inhottava tilanne mutta ei siinä varmaan auta kuin ootella jonkin aikaa ja tilata sitten gynelle aika niin voi ultralla kattoa onko sulla kaikki alakerrassa kunnossa.
Tee uusi testi nyt kun aikaa on taas kulunut