Mitä joululahjaksi lapsille kun vanhemmat haluavat krääsättömän joulun?
Siis heittäkää vinkkiä mitä kummilapsille joululahjaksi kun kuulemma vanhemmat haluavat krääsättömän joulun? Jotain kai kuitenkin hieman konkreettista pitäisi olla, vai ymärtävätkö lapset vaikka lahjakorttien päälle? Ja voiko niitä lahjakortteja edes ostaa kun onhan nekin sitä krääsän ostoa varten. Lapset ovat alakouluikäisiä.
Hitto kun menee hankalaksi. :(
Kommentit (16)
Leffailta kummitädillä, poppareita napostellen.
Tehtäväkirjoja, askartelujuttuja....
Luistimet yms tarpeellista mikä puuttuu.
Koko krääsävapaalle perheelle yhteisesti jonkun kivan ravintolan lahjakortti. Tai itse tehty lahjakortti, johon kirjoitatte että mennään yhdessä syömään kivaan paikkaan vaikka joulun välipäivinä. Ei se tarvitse olla mikään Sundmans, ei tarvitse edes tulla kovin kalliiksi.
Leffa- yms. näytösliput tulee mullekin ekana mieleen. Taatust alakoululaiset osaavat arvostaa jo siinä kuin krääsääkin. Ehkä joku pieni herkku mukaan, vaikka sitäkin lajia tulee joskus jouluisin yli tarpeen.
Krääsä on mielestäni helposti hajoava tavara joka on usein muovia. Laatu on krääsän vastakohta.
Hyviä lahjoja ovat kestävät luonnonmukaiset lahjat, villasukat, puulelut, luistimet, astiat, kylpytakki, yöpuku.. tai kulutus lahjat kuten saippua..
Mennyt liian pitkälle tämä "Olen äiti/isä ja päätän mitä perheeni haluaa"-hysteria. Tavalliset nuket, Legot tai pikkuautot ovat "krääsää" eikä lasten mielipiteillä ole pätkääkään vertaa. Sitten lahjanantajat ajetaan ostamaan kalliita elämyslahjoja, jotka on aattona vain aikuisen mieleen. Lahjakortit sun muut ovat toki hyviä lahjoja, mutta sen ei pidä lähteä siitä, että aikuinen haluaa leluttoman joulun.
Kiitos vinkeistä! Ehkä mä sitten hommaan sen leffalippupaketin mitä finnkino on mainostanut. Taisi olla neljä lippua jollain neljällä kybällä.
Kirjoja, maalaus-piirustus- ja askartelutarvikkeita. Hyvälaatuisiakin löytyy.
Kivannäköisiä pyjamia, tossuja, aamutakkeja.
Itse haluaisin suklaata kilokaupalla. T. mies
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:43"]Mennyt liian pitkälle tämä "Olen äiti/isä ja päätän mitä perheeni haluaa"-hysteria. Tavalliset nuket, Legot tai pikkuautot ovat "krääsää" eikä lasten mielipiteillä ole pätkääkään vertaa. Sitten lahjanantajat ajetaan ostamaan kalliita elämyslahjoja, jotka on aattona vain aikuisen mieleen. Lahjakortit sun muut ovat toki hyviä lahjoja, mutta sen ei pidä lähteä siitä, että aikuinen haluaa leluttoman joulun.
[/quote]
Taitaa lähteä siitä, että niitä lelulahjoja tulee lapsiperheeseen niin tolkuton määrä joka vuosi, ettei lapset niistä enää piittaa ja sitten sitä ihkua barbin kenkää ja monsterin miekkaa on joka saatanan paikka täynnä, silti lapsi parkuu kun ei löydä haluamaansa lelua kasan seasta. Vähemmän on enemmän.
Mieluummin lapsille pari toivottua lelua per juhla, joilla sitten on oikeasti käyttöä vielä tammikuussakin. Laskepa millanen tavarakasa niistäkin kertyy 12 v mennessä, 1,8 lasta per perhe ja joulu, synttäri, tuliaiset, kaverilahjat jne....
Minä ostan kehitysmaasta vuoden tai kanoja tms. ja laitan asian tiedoksi kummilapsen vanhemmille. Kummilapsi itse haluaa palapelejä, nukenvaatteita, legoja jne., mutta vanhempien mielestä tavaraa on jo nyt tarpeeksi. Silti he aina joulun jälkeen sanovat, että olisin voinut antaa lapselle jotain henkilökohtaista - kuten siis mitä? Silloin tulee lista asioista, joita vanhemmat olisi halunneet eli leffalippuja, hemmotteluhoitoja jne. (vai kenen 4v käy kasvohoidossa...=
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:53"]
Minä ostan kehitysmaasta vuoden tai kanoja tms. ja laitan asian tiedoksi kummilapsen vanhemmille. Kummilapsi itse haluaa palapelejä, nukenvaatteita, legoja jne., mutta vanhempien mielestä tavaraa on jo nyt tarpeeksi. Silti he aina joulun jälkeen sanovat, että olisin voinut antaa lapselle jotain henkilökohtaista - kuten siis mitä? Silloin tulee lista asioista, joita vanhemmat olisi halunneet eli leffalippuja, hemmotteluhoitoja jne. (vai kenen 4v käy kasvohoidossa...=
[/quote]
Tiedätkö miten kauniisti ne siellä kehitysmaassa ostamaasi eläimiä kohtelevat? Onko sopiva lahja lapselle tukea eläinrääkkäystä? Onko lahja antaa lahja jollekin ventovieraalle mutta unohtaa kokonaan oma kummilapsi?
Hemmotteluhoito voi olla vaikkapa käynti vesipuistossa ym.
Kirjat, värikynät, muovailuvaha, piirustuslehtiö, lautapelit... ym ei ole krääsää. Krääsää ovat petshopit ym, joita tarvitaan 20kpl lisätarvikkeineen leikkiin. Ja se olennainen 5mm harja hukkuu, ja leikkiä ei enää voi.
Aineettomia lahjoja tyyliin vuohi tai pari kanaa kehitysmaahan.
Elokuvalippuja, lahjakortteja esim.Hoplopiiin, kylpylään/uimahalliin, teatteriliput tai vaikka Disney on ice. Lahjakortti vaatekauppaankin on monille ok.