Miksi kuulut kirkkoon ja tuet siten syrjintää?
Kirkko ei ole vieä hyväksynyt kunnolla edes naispappeuta, saati sitten homoutta. Miten voitte kuulua noin takaperoiseen yhtesööne?!?
Kommentit (31)
On jotain, mitä kirkko ei syrji. Neekerit. Kirkko palvoo neekereitä. Katsopa minkä tahansa kirkollisen lehden kantta, ja mikäs sieltä pilkistääkään? Neekerin musta naama.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:14"]
Kuulun kirkkoon vain yhdestä syystä. Haluan tukea seurakunna kerhotoimintaa ja näin tukea lasten tasavertaisia mahdollisuuksia ilmaiseen kerhotoimintaan.
[/quote]
Kirkon kerhoihin voi osallistua, vaikka ei olisikaan kirkon jäsen.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:14"]
Kuulun kirkkoon vain yhdestä syystä. Haluan tukea seurakunna kerhotoimintaa ja näin tukea lasten tasavertaisia mahdollisuuksia ilmaiseen kerhotoimintaan.
[/quote]
Kirkon kerhoihin voi osallistua, vaikka ei olisikaan kirkon jäsen.
[/quote]
Niihin osallistuminen on eri asia kun toiminnan tukeminen. Ei nekään ilmaiseksi pyöri, vaikka osallistuminen ei maksa mitään. Keksitkö mistä ne rahat sinnekin revitään ja mitä kirjoittaja tarkoitti toiminnan tukemisella..?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:14"] Kuulun kirkkoon vain yhdestä syystä. Haluan tukea seurakunna kerhotoimintaa ja näin tukea lasten tasavertaisia mahdollisuuksia ilmaiseen kerhotoimintaan. [/quote] Kirkon kerhoihin voi osallistua, vaikka ei olisikaan kirkon jäsen. [/quote] Niihin osallistuminen on eri asia kun toiminnan tukeminen. Ei nekään ilmaiseksi pyöri, vaikka osallistuminen ei maksa mitään. Keksitkö mistä ne rahat sinnekin revitään ja mitä kirjoittaja tarkoitti toiminnan tukemisella..?
[/quote]
Lapseni käyvät kirkon kerhoissa, vaikka kukaan perheestämme ei kuulu enää kirkkoon. Johan tätä toimintaa tuli rahoitettua enemmän kuin mitä me sieltä nyt otamme vastineeksi.
Suomen kirkko ainakin on vielä kunnon natsikirkko verrattuna muihin pohjoismaihin. Erosin vuosia sitten.
Eihän yhteiskuntaan täysillä tue homoutta (melkein puolet eduskunnasta äänesti vastaan) etkä sinä ap silti muuta Suomesta pois. Kirkon virallinen kanta esim nsispsppeuteen on myönteinen. Pitääkö yhteisössä olla lupa vain yhdenlaiseen ajatteluun (samaan kuin sinulla) että voit siihen kuulua?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:14"] Kuulun kirkkoon vain yhdestä syystä. Haluan tukea seurakunna kerhotoimintaa ja näin tukea lasten tasavertaisia mahdollisuuksia ilmaiseen kerhotoimintaan. [/quote] Kirkon kerhoihin voi osallistua, vaikka ei olisikaan kirkon jäsen. [/quote] Niihin osallistuminen on eri asia kun toiminnan tukeminen. Ei nekään ilmaiseksi pyöri, vaikka osallistuminen ei maksa mitään. Keksitkö mistä ne rahat sinnekin revitään ja mitä kirjoittaja tarkoitti toiminnan tukemisella..?
[/quote]
Joo tosiaan tarkoitin että haluan että jokaisella lapsella on mahdollisuus osallistua kerhotoimintaan varoista riippumatta. Itse tuen toimintaa kuulumalla kirkkoon ja maksamalla näin veroa. On aivansama minulle kuuluvatko siellä käyvät ihmiset kirkkoon, itse olemme käyneet muutaman kerran.
Haluun kirkkohäät. Häiden jälkeen voin sit erota. :D
Koska minulla on paljon hyviä kokemuksia seurakunna toiminnasta.
Koska seurakunnan jäsenenä voin pyrkiä osaltani vaikuttamaan kirkon toimintaa ja arvoihin. Miten oletatte että kirkon asenne koskaan muuttuu jos kaikki muutosta toivovat eroavat?
Koska en hyväksy naispappeutta enkä homouden harrastamista. Ja jäsenenä voin paremmin olla vaikuttamassa oman näkemykseni puolesta.
Koska olen lestadiolaisesta perheestä. Vaikkka en itse lahkoon enää kuulu, niin kunnioitan jumalaa ja raamattua
Mitä se sinulle kuuluu, minkä yhteisön jäsen olen. Hoida omat asiasi. Niin minäkin hoidan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:43"]
[/quote]
Lapseni käyvät kirkon kerhoissa, vaikka kukaan perheestämme ei kuulu enää kirkkoon. Johan tätä toimintaa tuli rahoitettua enemmän kuin mitä me sieltä nyt otamme vastineeksi.
[/quote]
No te teette omat päätöksenne, se on ok. Tuon jutun kirjoittaja haluaa tukea edelleen toimintaa. Miksi sitä vastaan täytyy vängätä? Ja hän ei puhunut että haluaa "maksaa käyttämästään palvelusta", vaan ylipäätään haluaa tukea lasten pääsyä kerhoon. On se kumma että tästä täytyy vängätä. Jis joku haluaa itse kuulua kirkkoon sen takia, eikä väitä että muidenkin kuuluisi niin mikä tässä on "ongelma"? :D
Kirkolla ei ole yhtä ääntä, vaan siihen kuuluvilla on omat mielipiteensä. Eikä kaikkien kanssa tarvitse olla samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:53"]Haluun kirkkohäät. Häiden jälkeen voin sit erota. :D
[/quote]
mitäs miinustatte? Ainakin oon rehellinen.
Niin justiinsa. Tottakai homojen pitää päästä kirkossa naimisiin... Ensin huusitte kurkku suorana, ettei mitään uskonto-argumentia saa käyttää, koska ei tää kuulu kirkolle mitenkään. Ja nyt sitten raivoatte, kun kirkko ei heti ryntääkään ensimmäisenä ilmoittamaan, että tottakai vihitään homot!
Kuulun kirkkoon siksi, että mun elämän se on aika moneen kertaan pelastanut. Ja siksi, että on kiva, kun on edes yksi muuttumaton turvapaikka. Ja siksi, että satun uskomaan.
Eroan kirkosta heti sinä päivänä, kun kirkko ilmoittaa vihkivänsä homot. Todennäköisesti olisin suhtautunut samoin naispappeuteen, mutta siihen aikaan olin niin nuori, etten ymmärtänyt asiasta mitään, ja mennyt on mennyttä, siihen en voi vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:53"]Haluun kirkkohäät. Häiden jälkeen voin sit erota. :D [/quote] mitäs miinustatte? Ainakin oon rehellinen.
[/quote]Miksi halusit kirkkohäät jos et kirkon arvoja jaa etkä oikeasti halua siihen kuulua? Onko se rehellisyyttä?