Oletko törmännyt narsistiseen kristittyyn?
Kommentit (11)
Valtaosa suomalaisista on kristittyjä, eli onhan niitä narsisteja heissäkin. Taidat silti tarkoittaa uskovaa ihmistä?
Olen. Lähes tuhosi kaksi työyhteisöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Lähes tuhosi kaksi työyhteisöä.
Mitkä kuntosalit? Kuulin et sellaset.
Kyllä, setääni. Hänelle ei mikään muu merkinnyt mitään, kuin että hänen perheensä eläisi hänelle ja tekisi hänelle kunniaa antavia asioita, kuten kouluttautuisi korkealle. Turpaan saivat kaikki perheen lapset ja äiti säännöllisesti ihan avioeroon asti. Kyseessä lestadiolainen mies. Hän, hän ja hänen jatkeensa. Kamala mies.
Kyllähän se kuuluu taudinkuvaan, että pitää itseään muita parempana ihmisenä. Maksaa kymmenykset, ja on mielestään rehellisempi kuin muut.
Ainut vain että mitään sellaista ystävällisyyttä muita kohtaan ei ole, vaan lähinnä vain sääliä. Ei puhettakaan siitä että olisi vapaaehtoisesti valmis antamaan omastaan mitään kenellekään.
Kristinuskontohan on narsistille mitä mainioin tapa korottaa itseään. Muut kuin kristinuskovaiset eivät ymmärrä Raamattua kun heille ei ole suotu pyhää henkeä ja ymmärrystä. Muiden synnit ovat pahoja ja niitä voidaan muistella hamaan menneisyyteen, mutta uskovaisten synnit ovat anteeksi annetut. Jos teet murhan, menet vankilaan ja tulet uskoon, olet vankilasta päästessäsi palvottu saarnaaja ja vahva todistaja.
Olen. Molemmat ovat helluntailaisia, mikä luultavasti on luultavasti sattumaa. Toinen on kuusissakymmenissä oleva sairaanhoitajanainen Pohjois-Pohjanmaalta, joka on aiheuttanut paljon vahinkoa nyt jo aikuisten lastensa elämässä. Toinen on nuorempi, alkoholisoitunut mies, joka katsoo Jeesuksen aina nollaavan ja pyyhkivän pois pahat teot joita hän tulee kanssaihmisilleen tehneeksi silloin kun on putki päällä.
En ole muunlaisiin kristittyihin törmännytkään