Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset erilleen lentokoneessa?

Vierailija
12.12.2014 |

Me lähetään Kanarialle ja en osaa netistä varata meille istuinpaikkoja. Meillä on kaks lasta jotka on 7 ja 10-vuotiaat. Nyt jännittää että voiko ne laittaa meidät istumaan ihan mihin vaan, vai kai niillä on velvollisuus laittaa tuon ikäiset lapset vanhempien viereen? Onko tietoa kellään? Lentoyhtiö on Norwegian.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele puhumaan englantia

Vierailija
2/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessa on ns. lomalento, lentoyhtio jakaa istuinpaikat 7-8 vrk ennen lentoa, ja lentokenttavirkailijan mahdollisuudet vaihtaa istuinpaikkaa enaa kentalla on usein varsin rajallinen. Jos siis suinkin mahdollista, istuinpaikat kannattaa varata etukateen; Norwegianin tapauksessa maksamalla lisamaksu. Jos lento on reittilento, kannattaa huomioida etta vaikka paikat jaetaankin vasta lahtoselvityksen yhteydessa, nykyisin iso osa matkustajista tekee lahtoselvityksen netissa ja jalkeen kerran; virkailijan mahdollisuudet ovat rajalliset, jos suurin osa koneen matkustajista on jo chekannut sisaan kun perhe Moilanen saapuu kentalle ja lahtoselvitykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä, onnistuin varaamaan paikat :).

Vierailija
4/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittavat vanhempien kanssa

Vierailija
5/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa varata paikkoja??

Yleensä paikat ovat vierekkäin, vaan ei ihan aina.

Vierailija
6/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:31"]Et osaa varata paikkoja??

Yleensä paikat ovat vierekkäin, vaan ei ihan aina.
[/quote

No en vaan löydä sieltä netti sivuilta kohtaa mistä pääsee varaamaan. Tiedän, oon vähän tumpelo netin käytössä. Mä en nyt tiedä mitä tehdä jos lapset ei pääse meidän viereen, tulomatka on vielä yölento, sehän on ihan vastuutonta jos ne laittaa 7v lapsen jonkun vieraan vierelle toiselle puolelle konetta missä vanhemmat. Ap

Vierailija
7/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:31"]Et osaa varata paikkoja?? Yleensä paikat ovat vierekkäin, vaan ei ihan aina. [/quote No en vaan löydä sieltä netti sivuilta kohtaa mistä pääsee varaamaan. Tiedän, oon vähän tumpelo netin käytössä. Mä en nyt tiedä mitä tehdä jos lapset ei pääse meidän viereen, tulomatka on vielä yölento, sehän on ihan vastuutonta jos ne laittaa 7v lapsen jonkun vieraan vierelle toiselle puolelle konetta missä vanhemmat. Ap

[/quote]

Tuon ikäisiä lapsia ei laiteta erilleen vanhemmista. Piste.

Eli ei huolta.

Vierailija
8/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:31"]Et osaa varata paikkoja?? Yleensä paikat ovat vierekkäin, vaan ei ihan aina. [/quote No en vaan löydä sieltä netti sivuilta kohtaa mistä pääsee varaamaan. Tiedän, oon vähän tumpelo netin käytössä. Mä en nyt tiedä mitä tehdä jos lapset ei pääse meidän viereen, tulomatka on vielä yölento, sehän on ihan vastuutonta jos ne laittaa 7v lapsen jonkun vieraan vierelle toiselle puolelle konetta missä vanhemmat. Ap

[/quote]

Sitten vanhempi voi mennä vieraan viereen ja lapsi on toisen vanhemman vieressä jne.

Mutta eihän lasta edes laiteta esim. vieraan miehen viereen ja paikatkin on perheen kesken vierekkäisiä.

Vierailija
9/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olettaa, että hän ja puolisonsa istuvat varmuudella vierekkäin??

Vierailija
10/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta niin vain meillekin kävi, että koneessa ei ollut enää vierekkäisiä paikkoja. Ja meillä lapset 2- ja 4-vuotiaita. Ei sitten saatu niitä koneeseenmenolippuja lainkaan, vaan meidät lähetettiin portille odottamaan. Henkilökunta sai asian kyllä järjestymään ja saatiin paikat samalla hetkellä, kun koneeseennousu alkoi.

Varmasti tämän tilanteen saa jotenki estettyä, jos osaa, mutta ei mekään osattu.

Vierailija
11/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla voi lisämaksusta ostaa paikat etukäteen. Muutoin ne tulevat check-inin yhteydessä. Ja varmaan istutte ainakin 2+2 mallilla.

Vierailija
12/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtio pyrkii laittamaan samalla varauksella olevat henkilot vierekkaisille istuinpaikoille (etenkin kun kyseessa on lapsiperhe).
Matkailualalla pitkaan toita tehneena vastaan on kuitenkin tullut tapauksia (aikoinaan juuri esimerkiksi Norwegianin kanssa) etta jarjestelma, jolla lentoyhtio etukateen jakoi paikat koneessa, ei todellisuudessa vastannutkaan koneen oikeaa layoutia. Talloin saattoi olla tapauksia jossa esimerkiksi pienia lapsia olikin yhtakkia jarjestelman mukaan hatauloskayntien kohdalla tms. Henkilokunta kylla saa lutvittua paikat kohdilleen, ei huolia.

Vierailija
13/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:47"]Miksi ap olettaa, että hän ja puolisonsa istuvat varmuudella vierekkäin??
[/quote]

En mä oletetaan että me miehen kanssa istutaan vierekkäin. Kunhan saatais ees kahet vierekkäiset paikat, niin se ois ok, lapset menis toinen isän ja toinen äidin viereen. Vastauksista päätellen tämä onnistuu, hyvä juttu. Kiitos vastauksista. Ap

Vierailija
14/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko finnairin koneissa kolme paikkaa aina vierekkäin. Lähden ens viikolla lasten 10 ja 7v kanssa reissuun ja istumapaikkoja katsoessa oli aina kaksi paikkaa ja käytävä välissä ja taas kaksi paikkaa. Haluisin tietty istua lasteni vieressä.

Olen lentänyt vain lufthansan koneilla ja niissä on aina 3paikkaa vierekkäin ja sitten käytävä välissä

Vierailija
15/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:58"]

Norwegianilla voi lisämaksusta ostaa paikat etukäteen. Muutoin ne tulevat check-inin yhteydessä. Ja varmaan istutte ainakin 2+2 mallilla.

[/quote]

Tämä totta, ja kun menee mahdollisimman aikaisin check- in tiskille, saa vierekkäiset/lähellä olevat paikat.

Vierailija
16/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette idiootteja. Tee se saatanan lähtöselvitys samantien kun se aukeaa, järjestelmä laittaa teidät kyllä automaattisesti vierekkäin. Turha tulla tiskille valittamaan 5 min ennen lähtöselvityksen sulkeutumista kuinka täyteen varatussa koneessa on enää hajallaan olevia keskipaikkoja ja kuinka "et voi istua erillään lapsestasi". Henkilökunnalla ei ole MITÄÄN velvollisuutta alkaa siirtelemään muiden matkustajien paikkoja koska sinä ja sinun pieni Keijo-Annikkisi olette maailman napoja ja ansaitsette erityiskohtelua. Paikkoja kyllä yleensä vaihdetaan, mutta tämä tehdään silkasta ystävällisyydestä jos tehdään, mitään velvollisuutta ei ole. Näitä helvetin lapsiperheitä vastaavassa tilanteessa tulee vastaan päivittäin ja minulla ei ole mitään sympatiaa heitä kohtaan. T. Lentokenttävirkailija

Vierailija
17/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: ap, norwegianilla ei voi varata nettitsekkauksen yhteydessä itse paikkoja, siksi et löydä sitä vaihtoehtoa sieltä. Joillain yhtiöillä tämä on mahdollista, norskilla ei. Heillä voi ainoastaan ostaa paikat valmiiksi jos olet niistä valmis maksamaan mutta en suosittele

Vierailija
18/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:13"]Onko finnairin koneissa kolme paikkaa aina vierekkäin. Lähden ens viikolla lasten 10 ja 7v kanssa reissuun ja istumapaikkoja katsoessa oli aina kaksi paikkaa ja käytävä välissä ja taas kaksi paikkaa. Haluisin tietty istua lasteni vieressä.

Olen lentänyt vain lufthansan koneilla ja niissä on aina 3paikkaa vierekkäin ja sitten käytävä välissä
[/quote]
Voi luoja mikä aivokuollut idiootti. Luuletko tosiaan, että kullakin lentoyhtiöllä on vain yhtä konetyyppiä?

Vierailija
19/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:27"]

Olette idiootteja. Tee se saatanan lähtöselvitys samantien kun se aukeaa, järjestelmä laittaa teidät kyllä automaattisesti vierekkäin. Turha tulla tiskille valittamaan 5 min ennen lähtöselvityksen sulkeutumista kuinka täyteen varatussa koneessa on enää hajallaan olevia keskipaikkoja ja kuinka "et voi istua erillään lapsestasi". Henkilökunnalla ei ole MITÄÄN velvollisuutta alkaa siirtelemään muiden matkustajien paikkoja koska sinä ja sinun pieni Keijo-Annikkisi olette maailman napoja ja ansaitsette erityiskohtelua. Paikkoja kyllä yleensä vaihdetaan, mutta tämä tehdään silkasta ystävällisyydestä jos tehdään, mitään velvollisuutta ei ole. Näitä helvetin lapsiperheitä vastaavassa tilanteessa tulee vastaan päivittäin ja minulla ei ole mitään sympatiaa heitä kohtaan. T. Lentokenttävirkailija

[/quote]

Oho! Siinäpä meillä asiakaspalvelija.

Vierailija
20/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan nähdä hyvissä ajoin etukäteen vaivaa, että saa lapset lähelleen istumaan lentokoneessa tai viimeistään hyvissä ajoin lentokentälle saapuessa. Etukäteen kannattaa ottaa yhteyttä lentoyhtiön puhelinpalveluun tai lennon myyneeseen matkatoimistoon vaihtoehtoisesti lentoja myyvien matktoimistojen asiakaspalveluun jos kyseessä esim. ulkomainen lentoyhtiö, jolla ei Suomessa edustusta ja oma kielitaito ei riitä asian selvittämiseksi. Lentäminen saattaa nimittäin olla tosi jännittävä, jopa pelottava kokemus kokemattomalle ja etenkin lapselle. Yhdessä lähekkäin matkustettaessa tosi opettavainen. Jonkun 16-vuotiaan kohdalla tietysti erillään istuminen voi olla ihan kasvattava kokemus, sen ikäinen kun saattaa vielä kysyä lähes kaiken vanhemmilta ja "töpätä" esim. lentokoneostosten, ruokailun ja asioinnin kanssa. Auttaa sekä teiniä että vanhempia huomaamaan, jos on tullut elettyä liian tiiviissä symbioosissa. Huomaa, että pitää alkaa ajatella ja suunnitella etukäteen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä