Kerrostalossa asuvat, onko kylmät asunnot?
Kommentit (33)
ei ole vielä, kun ei ole pakkasta
Jkl vuokratalot
Usein talvella on
Jos on energiansäästötermostaatit, niin kylmässä vedessä kasteltu pyyhe termostaatin ympärille saa patterit kuumaksi.
Ei minulla ole ainakaan kylmä. Jos tulee ns. kunnon talvi, kannattaa hankkia Clas Ohlsonista edullinen sähköpatteri (30 €) ja laittaa se esimerkiksi parvekkeen oven eteen. Sillä pystyy tehokkaasti säätelemään asunnon lämpötilaa.
https://www.clasohlson.com/fi/Lämpöpatteri,-jossa-puhallin-20…
Täällä menivät patterit päälle jo elokuussa. Termostaatti on jokaisessa, mutta vain koristeena. Kuuma on, ja pahimmillaan aamuisin.
Ei, patterit olleet päällä jo melkein kuukauden.
Ei ole kylmä. En ole vielä pattereita laittanut päälle, ja tuuletan noin 10 h päivässä. Viime talvena laitoin patterit ensimmäisen kerran helmikuussa päälle. Kakluunia olen viimeksi lämmittänyt 11 v sitten. Tykkään viileästä asunnosta.
-Hki
Hyvin tarkenee. Lämmityslaitteisto uusittiin keväällä.
Ei, mulla on asunto liiankin lämmin.
Pattereilla saa lämpimäksi ja siten siellä kotonani näinä päivinä tarkenen. Oma kerrostaloasuntoni on oikein mukava paikka.
Meillä on sisällä aina vähintään 22 astetta kerrostalossa. Yöllä pistän patterit pois, koska toi on jopa liian lämmin.
Asun rivitalossa ja vielä viikko tai pari sitten oli aika kylmä. Nyt viime aikoina tuntuu menneen patterit päälle. Ilmeisesti joku jossain jollain tavalla säätää koko taloyhtiön lämmöt päälle.
Ei todellakaan, lattiatkin lämpimät. Toisin kuin esim äitini luona omakotitalossa, jossa pitää olla villasukat syksystä kevääseen.
Alkusyksystä oli kylmä, sitten tajusin laittaa patterit päälle.
Meilläkin on kerrostalossa takka mutta harvemmin tulee käytettyä.
Talvella kylmä, kesällä kuuma. Kolmas ylin kerros peltikaton alla.
On, aion ostaa sähkölämmittimen kun talvi tulee. Se on muuten kumma että lattia on kylmä vaikka on lattialämmitys. Toinen jännä juttu on että on lämpötilan säädin, mutta se ei vaikuta mitenkään. Sama juttu jo kahdessa uudessa asunnossa peräkkäin.
Ei ole Helsingissä vielä kylmä.