Onko tälläinen tieto välttämätön? Kysymys eläinkokeista
http://www.stara.fi/2014/12/10/rottakoe-paljastaa-miksi-miehet-pitavat-alusvaatteista/
Onko tosiaan? Haluan muistuttaa että tälläisiä kokeita tehdään PALJON, ihminen yrittää leikkiä jumalaa ja saada vastauksen kaikkeen oli kyse sitten rottien seksimieltymyksistä tai kemikaalien myrkyllisyydestä ja tämä kaikki revitään eläinten selkänahasta hyväksikäytöllä.
Niin sairasta lajia kuin ihminen ei voi olla olemassa. Toivon eläimille rauhaa.
Kommentit (5)
Eläinten oikeuksien puolesta tarvitaan samanlainen 'kansanliike' kuin homojen avioliitto-oikeuden puoltamiseen. Mutta kuka on valmis uhraamaan kaiken vapaa-aikansa...
En vastusta eläinkokeita, sillä niiden ansiosta meillä on monet vaaralliset taudit saaneet lääkkeen ja on saatu häviämään maailmasta. (tosin virukset on varastoitu)
On eri asia mihin eläinkokeita käytetään ja mitä eläimiä. Tuohon yllä mainittuun kokeeseen ei ole tarvinnut satuttaa rottia millään lailla. Eli aika provosoiva kirjotus sinulta.
En väitä etteikö niitä ole tehty turhaankin mutta parempi se on eläimillä testata kuin vaikka ihmislapsilla. Se olisi sitten se toinen vaihtoehto. Testattavahan moni asia on ennen kuin otetaan käyttöön.
Tosin on lääkkeitä ja muuta testattu ihmisilläkin. Ydinsäteilystä lähtien on testattu ihmisillä, (niin amerikkalaiset kuin venäläisetkin) mutta niistä ei kukaan halua puhua.
Ei ole tarvinnut satuttaa rottia? Oletko koskaan vieraillut koe-eläinlaboratoriossa? Minä nimittäin olen ja jo se on eläinten satuttamista millaisissa oloissa eläimiä siellä pidetään.
Toisekseen kyse on myös periaatteesta ja moraalista, et selvästikkään tavoittanut pointtiani. Kun minä ajattelen niin ETTÄ IHMISELLÄ EI OLE OIKEUTTA käyttää eläimiä hyväkseen ja leikkiä jumalaa, minä nään esimerkiksi hevosen ja ihmisen samalla viivalla, sääli että sinä et koe asiaa niin.
Ja kerrotko mitä eroa on ihmislapsella ja sialla? Sika on älykkäämpi mutta mitä muuta?
Miksi vähänkään fiksummat aloitukset tyssää aina? O.o
Niin samaa mieltä sun kanssa. Ihminen on ihan älytön "keksintö". Tuotakaan tutkimusta tarvita mihinkään.