Ensimmäisen joulu oman lapsen kanssa. Hirveä riitä jo kesästä asti.
Minä inhoan isoja jouluja, ne ahdistavat. Haluan olla oman perheen kesken. Olen tätä sanonut aina. Nyt meillä on tänä vuonna syntynyt lapsi ja jostain kumman syystä kuvittelin, ettei tarvitsisi enää lähteä sukuloimaan kenenkään luokse. Oletin, että nyt alamme viettää omia jouluja kotona, me, oma perhe. Mies taas hölmistyi ja luuli, että vitsailen. Tottakai mennään muualle. Aattona toisen vanhemmille ja joulupäivänä toisen vanhemmille. Tapanina voidaan vielä käydä vaikka jollain tädillä kahvilla. Tietenkin!
Ollaan riidelty tästä asiasta jo kesästä saakka, eikä vieläkään olla päästy sopuun. Haluaisin jäädä lapsen kanssa kotiin, mies voisi mennä viettämään isoja jouluja muualle. En jaksa sitä höösäämistä.
Onko jollain muulla ollut samanlaista ja mihin olette päätyneet?
Kommentit (7)
Sano miehelle, että ottaa kakaran mukaansa ja käy hoitamassa pakolliset sukuloinnit. Jää sinä villasukat jalassa syömään joulusuklaata hyvän kirjan äärellä. Ongelma ratkaistu.
Muita? Mies sanoo, että joulu menee pilalle, jos en tule mukaan. Ja mun joulu menee (taas kerran) pilalle, jos joudun pynttäytymään ja huseeraamaan vuorotellen omilla vanhemmillani ja miehen vanhemmilla. Joulurauha on siitä kaukana.
ap
Pistä mies pakkaamaan vierailuja varten. Laita se myös ostamaan lahjat ja tuliaiset ja hoitamaan lapsi kyläreissuilla. Älä itse laita tikkua ristiin, älä neuvo, älä edes pukeudu verkkareita kummempaan asuun. Sano, että jos mies haluaa viettää sukulaisjoulun, niin saa sitten hoitaa kaiken siihen liittyvän.
Asuuko sukulaiset kaukana, eli voisitteko käydä vain nopeasti, vai vaatiiko yöksi jäämistä ja edestakaista ajelua? Itsellä vähän sama tilanne, eka joulu oman vauvan kanssa ja huvittais mennä vain omille vanhemmille, mutta tietenkin on pakko mennä myös miehen vanhemmille. Itsestänikään joulu ei tunnu ilman sukua miltään, mutta stressi, ajelu ja anoppi kyllä painaa vaakakupissa melkein enemmän.
Meillä on vähän sama tilanne. Ite haluaisin olla rauhassa ensimmäisen joulun perheenä mutta mies haluaisi pyytää molempien suvut meille. Kauhistuttaa ajatuskin, sitä siivoamisen ja ruuanlaiton määrää. Ja hirveintä hirveä häsy koko joulun. Yök yök yök!
Jätä se.