Nyt se tapahtui, miehellä meni lopullisesti hermo mun ylipainoon :(
Ja syystäkin. 15 vuotta katsellut kun syön itseäni hengiltä. BMI n. 40 ja diabetes kolkuttelee ovella. Verenpaineet ollut jo vuosia koholla, nyt noussut lisää. Rakastaa kuulemma liikaa, että voisi enää katsoa tätä. Jotain nyt tehtävä. Olen laihduttanut koko ikäni, mutta kaikki yritykset ovat kaatuneet...
Kommentit (22)
Onko se nyt niin vaikeaa vaan olla syömättä?! Ei tarvii edes tehdä mitään, olla vaan.
Voisitteko vaikka liikkua yhdessä? Jo kävelyn aloittaminen auttaa, vaikka vain puoli tuntia kerrallaan.
Latasin puhelimeeni sovelluksen, joka laskee askelet ja matkan, ja piirtää karttaan reitit jotka kuljen. Se motivoi mua todella paljon. Alkuun vaikka edes 8000 askelta per päivä.
Ruualla jätä pasta/riisi/peruna minimiin, puolet proteiinia ja puolet kasviksia.
Sokeriset mehut/limut pois. Jos niitä on tottunut juomaan paljon, voi olla vieroitusoireita muutaman päivän, mutta se helpottaa kyllä!
Tsemppiä! <3
Riittävän pieniä muutoksia, ei mitään nutrilettkuuria pam! Jo muutamalla jutulla lähtee painoa hyvin alkuun, ja se motivoi ja innostaa parantamaan elintapoja.
Mene lautasenpienennysleikkaukseen.
Hanki keittiövaaka. Punnitse sillä ruoka-aineesi ja merkitse ylös arvioitu kalorisisältö. Kehittele tämän tiedon pohjalta syömistäsi ruoista 400 kcal annoksia. Syö noita annoksia vain 3 kertaa per päivä äläkä mitään muuta kaloripitoista ruokaa tai juomaa. Laihdut 100 % varmuudella. Jos olet huomattavan lihava, niin 4-5 annosta päivä auttaa sekin.
Hanki ammattiapua ja selvitä syyt miksi syöt. Muuten et saa muutosta aikaan.
Motivaatiota pitää löytyä ensin. Eikö sairauden uhka motivoi? Pieniä muutoksia päivässä niin, että niistä tulee pysyviä. www.sydanliitto.fi vinkkejä ja neuvoja suosittelen ja uuk-instituutin sivuilta liikuntaa kehiin pikkuhiljaa! Tsemppiä :) ei se ole kenellekään helppoa, mutta siinä onnistuu kyllä kun on motivaatio kohdallaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 08:32"]Motivaatiota pitää löytyä ensin. Eikö sairauden uhka motivoi? Pieniä muutoksia päivässä niin, että niistä tulee pysyviä. www.sydanliitto.fi vinkkejä ja neuvoja suosittelen ja uuk-instituutin sivuilta liikuntaa kehiin pikkuhiljaa! Tsemppiä :) ei se ole kenellekään helppoa, mutta siinä onnistuu kyllä kun on motivaatio kohdallaan.
[/quote]
siis ukk.
Mitä itse olet mieltä mistä ongelmasi johtuu? Onko sinulla ahmimista? Jos tuntuu vähänkin että tarvitsisit ammattiapua, hae sitä! Voit päästä esim. ravitsemusterapeutille tmv. Soita lääkärille!
Harrastatko liikuntaa ollenkaan? Ei sekään kyllä satavarmasti mitään takaa, itselläni nimittäin BMI päälle 39, eikä kukaan varmasti ikinä uskoisi että kävelen työmatkoja päivittäin tunnin verran suht reippaasti (arkisin siis, ei vkl), ja teen pari kertaa viikkoon lihaskuntoharjoittelua. Silti syön vaan ilmeisesti ihan liikaa, kun olen tämmöinen.. :( Itsekin pääsin onneksi ravitsemusterapeutille, ja yritän koko ajan hoitaa ongelmaa. Saatat tarvita myös muutakin ammattiapua, tarkoitan siis ihan psykoterapiaa, jos ongelmasi taustalla onkin jotakin aivan muuta kuin tuo itse syöminen. Paljon voimia!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 07:43"]
Vatsalaukunpienennysleikkaus?
[/quote]
Juu ei...
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:41"]
Mitä itse olet mieltä mistä ongelmasi johtuu? Onko sinulla ahmimista? Jos tuntuu vähänkin että tarvitsisit ammattiapua, hae sitä! Voit päästä esim. ravitsemusterapeutille tmv. Soita lääkärille!
Harrastatko liikuntaa ollenkaan? Ei sekään kyllä satavarmasti mitään takaa, itselläni nimittäin BMI päälle 39, eikä kukaan varmasti ikinä uskoisi että kävelen työmatkoja päivittäin tunnin verran suht reippaasti (arkisin siis, ei vkl), ja teen pari kertaa viikkoon lihaskuntoharjoittelua. Silti syön vaan ilmeisesti ihan liikaa, kun olen tämmöinen.. :( Itsekin pääsin onneksi ravitsemusterapeutille, ja yritän koko ajan hoitaa ongelmaa. Saatat tarvita myös muutakin ammattiapua, tarkoitan siis ihan psykoterapiaa, jos ongelmasi taustalla onkin jotakin aivan muuta kuin tuo itse syöminen. Paljon voimia!
[/quote]
On ahmimista... Olen monen vuoden työn tuloksena alkanut ymmärtää mistä syöminen johtuu. Silti tekee mieli syödä. Suruun, iloon, kipuun, hyvään oloon, väsymykseen... jne jne... :(
Vähän ohis, mutta kelleköhän on tarkoitettu kuntokeskuksen aulassa tarjolla olevat piparit ja glögi? Ooteltiin siinä joukolla jumppaan pääsyä, niin vain yksi ihminen nautti noista antimista...
Tsemppiä, ap, sulle elämänmuutokseen alussa. Sillä pitää tapahtua pysyvä muutos, mikään laihdutuskuuri ei tuo tuloksia.
Ahmi kasvistikkuja, ja pyydä mies silittelemään ja tarjoamaan nenäliinaa. Kehitä tekemistä, joka vie niin paljon aikaa, ettei ehdi ahmiskelemaan ja massupussi pienenee.
Tarvitset hoitoa. Sitä myös saat kun vaadit. Muutamassa vuodessa olet normaalipainoinen ja pysyvästi. Älä laihduta nopeammin kuin 0.5kg viikossa. Sinulla on koko loppuelämä aikaa tehdä muutoksia, juuri sinulle sopivaan tahtiin. Kaikki kilpparit ja muut kannattaa tarkistaa vaikka olet sen jo tietysti tehnyt.
Et voi ihan susipaska ihminen olla, jos sinulla on tuollaisesta läskimäärästä huolimatta mies.
Hyvä mies onkin kun ei enää katsele itsetuhoista käytöstäsi. Hän kärsii varmasti tosi paljon. Vielä enemmän jos kuolet ennen aikaisesti.
Visualisoi itsesi kevyempänä. Mieti mitä kaikkea voit sitten tehdä.
No ei nyt ihan kuulosta kyllä siltä että olet laihduttanut kokoikäsi..
Mä liputan jutan dietin puolesta, ite otin kiloklubin sivuilta ohjeet millä tavalla ja minkä verran. Kun syöt tismalleen kuin neuvotaan niin varmasti paino tippuu.
Jos oikein on tehny mieli jotain hyvää niin oon juonu Pepsi maxia tai zeroa.
Sovitte nyt sitten miehen kans että teette ruokaa yhdessä, syötte samaa ruokaa.
Ei niin että toinen mussuttaa vieressä kaikkee hyvää.
Miehen täytyy myös tukea sua. Mutta laihdutus pitää tulla kuitenkin susta itsestäs, sun täytyy päättää että nyt aloitat.
Mulla autto myös Se että kylässä olen kertonut etten voi ottaa kahvileipää kun oon dietillä. Kun kaikki tietää mun olevan tarkalla ruokavaliolla niin on ollu helpompi kieltäytyä herkuista.
Jätä se sika ja avaa konvehtirasia
We are women and we are free!