Onko Nuuskamuikkunen Pikku Myyn veli?
Ystäväni poikaystävä sanoi tänään että on ja näytti vieläpä wikipediasta ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Pikku_Myy ). Okei wikipediaan ei tietty kannata aina luottaa mutta ajattelin vaan kysäistä onko mulla mennyt tällanen sukulaissuhde kokonaan ohi? :D Tai onko mahdollisesti kirjoissa mainittu jotain tästä mutta päätetty sitten jättää asia käsittelemättä Muumilaakson tarinoita- sarjassa?
Tuosta linkistä se löytyy sivun oikeasta reunasta laatikosta.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:39"]
Kyllä mäkin oon tän missannut. Eiks teeveessä myyllä ollu jotain romanttisiakin fiiliksiä muikkuseen joskus?
[/quote]
Nokun niin mäkin vähän muistelin mut kävin sitten epäilemään kun mies niin hanakasti väitti :D
-ap
Se selviää muumikirjoista. Ainakin velipuoli se on. Eikö Nuuskis ollu kauhuissaan Myyn romanttisista ajatuksista, ehkä syy oli tässä ;D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:43"]Se selviää muumikirjoista. Ainakin velipuoli se on. Eikö Nuuskis ollu kauhuissaan Myyn romanttisista ajatuksista, ehkä syy oli tässä ;D
[/quote]
Jep, siinä jaksossa varmaan Nuuskamuikkunen jo tiesi, mutta Myy ei vielä. Muumipapan nuoruustarinathan tulivat vasta myöhemmin. Heillä on siis yhteinen äiti, mymmeli. Kirjoista selviää.
Muumikirjoissa Mymmeli (huom. ei sama Mymmeli joka tv-sarjassa Myyn sisko) on sekä Myyn että Nuuskamuikkusen äiti. Myy on Nuuskamuikkusta vanhempi, eikä tämän isää ole tiedossa. Juksu on sitten Nuuskamuikkusen isä.
Muumilaakson tarinoita -sarjassa eivät ole sisaruksia, tai ei siitä ainakaan mitään sanota.
Kyllä mäkin oon tän missannut. Eiks teeveessä myyllä ollu jotain romanttisiakin fiiliksiä muikkuseen joskus?