Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit apua! Korkea syke :(

Vierailija
11.12.2014 |

Mulla on ollut nyt kohta kuukauden ajan todella korkea syke lepotilassakin. Siis istun tai katson telkkaria tai makaan vain sängyssä on syke 80-120. Nukkuessa jopa herää siihen epämiellyttävään oloon kun tuntee että sydän tulee rinnasta ulos :(

Olen käynyt lääkärillä, mitään ei löydetty. Otettiin hemoglobiini, tulehdusarvot ja ekg. EKG oli ainut jossa näkyi jotain outoa, eli epätavallinen rytmi. Sitten vastaus oli vain "katsellaan".
Tää on ihan kauheaa :( ei pysty urheilemaan, ei pysty edes olla normaalisti kun ahdistaa niin paljon fyysisesti. Mikä ihme mulla on??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulta kilpirauhasarvot otetttin myös? Ylitoiminta voi aiheuttaa tuollaista. Tietysti myös ihan henkinen stressi.

Vierailija
2/3 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:31"]

Mulla on ollut nyt kohta kuukauden ajan todella korkea syke lepotilassakin. Siis istun tai katson telkkaria tai makaan vain sängyssä on syke 80-120. Nukkuessa jopa herää siihen epämiellyttävään oloon kun tuntee että sydän tulee rinnasta ulos :( Olen käynyt lääkärillä, mitään ei löydetty. Otettiin hemoglobiini, tulehdusarvot ja ekg. EKG oli ainut jossa näkyi jotain outoa, eli epätavallinen rytmi. Sitten vastaus oli vain "katsellaan". Tää on ihan kauheaa :( ei pysty urheilemaan, ei pysty edes olla normaalisti kun ahdistaa niin paljon fyysisesti. Mikä ihme mulla on??

[/quote]

Sinulla on korkea syke. Siihen ei kuole. Mikään ei auta, ei ainakaan mikään, mitä lääkärit voivat ehdottaa. Unohda urheilu, unohda sykemittarit ja kaikki sellainen, mistä muut puhuvat (siis kaikki sykkeeseen perustuvat maratoniohjelmat, sykkeeseen perustuva suorituskyvyn arviointi). Opettele tuntemaan uusi todellisuutesi, se, jossa makaat yöllä valveilla sydämenlyöntien kaikuessa tyhjässä huoneessa niin että et saa meteliltä nukuttua. Muista että aina tulee joko a) aamu b) uni tai c) kuolema. Jos aamu, sittenhän voit nousta ja lähteä liikkeelle. Jos uni, sittenhän heräät aamulla kun olet nukkunut. Jos kuolema, se ei ole oikeastaan enää sinun ongelmasi. Näin ollen mitään ongelmaa ei oikeastaan ole olemassakaan.

Tämän tarinan tarkoituksena ei ole vähätellä ongelmaasi, vaan toivottaa sinut tervetulleeksi mukaan minun (ja muidenkin) kalpeaan korkean sykkeen maailmaamme. Lukiolaisena se alkoi, nyt 35 vuotta tätä menoa takana. Viimeisimpiä erikoislääkärin ohjeita minulle: Muista, että hengenahdistus on vain tunne. Fyysistä kuntoa ei tarvitse kohottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan lääkärille, ehkä beetasalpaajasta voisi olla apua. Onko keuhkoembolia mahdollinen; onko ollut pitkää paikoilla oloa (esim lentomatkaa) tai suvussa tukoksia?